Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plastic broeken

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Was je droog vanmorgen? en morgenvroeg?

    Moet zeggen die van mij zijn iedere ochtend gewoon nat,we weten niet beter.

    Lopen hier in het weekend s'ochtens ook gewoon beneden rond in hun natte luiers/plasticbroek en Tshirt en douchen zich na het ontbijt.

    Als jij geluierd beneden bent draag je het dan ook zichtbaar of heb jij het bedekt,voor zover je van bedekken kunt spreken.

    Bedoel dat de omvang die er is je nooit kunt verbergen

    Hé als je het niet prettig vind dat ik zoveel vraag aan jou moet je het gewoon zeggen. Weder vragen zij natuurlijk altijd welkom

    “ Moeder behandeld mij als een klein kind” zij je vandaar ook de plasticbroeken met print..

    “Maar ze zou dat anders aanpakken, de was” bedoel jij daar mee te zeggen dat ze jou luierwas in het vervolg (als het goed weer is natuurlijk) niet meer buiten hangt voor het zicht van anderen. b.v. buren.

    Je bent tenslotte 18 en geen 5 dus niemand hoeft van je bedplas probleem en “oplossing” voor een droog bed te weten of wel dan.

    Ga nu ook naar bed tot morgen?

    Groeten Adriana

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Mijn luier was gistermorgen en ook nu weer behoorlijk nat. Sinds ik weer een luier om heb is het weer elke ochtend prijs. Mam zegt dat het een goede beslissing is om mij weer in de luiers te leggen en ze zegt dat ik me er ook niet voor hoef te schamen. De luiers zijn inderdaad zichtbaar ook ik draag alleen luier, plastic broek en T-shirt als ik beneden ben. De luier is inderdaad zo dik dat je het altijd ziet ook als ik er iets over heen draag dat was ook zo toen ik ook overdag een luier om had. Ook hoor je het plastic als ik beweeg. Deze morgen heb ik zo'n plastic broek met prints aan. De was zou ze inderdaad niet meer zo opvallend ophangen zodat iedereen het kan zien. Hoe ze dat bij beter weer gaat doen weet ik ook nog niet. Ik vind alle vragen niet vervelend hoor. Veel mensen weten van mijn plasproblemen af doordat mam er open over was. Als er nu weer luiers aan de waslijn zouden hangen en ze zien het dan weten ze vast van wie die zijn.

    Groetjes Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Komt die “zeur” moeder weer.

    Hé nogmaals vind het fijn en knap van jou dat je hier jou relaas over bedplassen en je bescherming voor een droog bed wilt delen.

    Hoop dat dit andere jongeren over de streep trekt om ook eens te reageren.

    Nog even over de drukknoop pl.broeken die kun je nu ook bij Hartkamp for Kids kopen in Barneveld. Ze hebben 2 maten: 38 en 42 (confectiemaat)

    Neem aan dat jullie alle 3 in de katoen zijn opgegroeid en dat daardoor de eerste periode van jou bedplassen dus niet opviel. Hoe oud zijn je zusjes.

    Toen deze dus droog werden (op de normale leeftijd neem ik aan) hingen dus jou luiers/plasticbroeken aan de lijn tot 15 jarige leeftijd.

    Nu 3 jaar niet en dan ineens wel weer? Kan jou moeder dit nu niet verborgen gaan houden voor de buitenwereld. De ingewijden weten het weer gauw genoeg.

    Bedoel als het weer buiten hangt dan voel jij je toch helemaal opgelaten,of niet.

    Mijn jongens hebben altijd pampers etc. gedragen dus viel het niet op. Toen we dus op katoen en plasticbroek gingen overschakelen kon ik dat niet buiten gaan hangen. De jongens hadden zich in de buurt geen raad geweten denk ik. Verder zijn we er ook heel open over. (familie, vrienden en bekenden)

    Hé nog wat anders zit je nog op school of werk je al. Als je nog op school zit en je bent daar klaar mee,en je zou gaan studeren of uit huis op kamers hoe zou het dan gaan met luiers als je nog in bed plast. Zou je dan door de week wegwerp gebruiken en thuis weer katoen.

    Of komt je moeder je dan ook iedere avond de luier omspelden?

    Sorry weer voor al die vragen,lekker slapen straks en de groeten Adriana.

    PS Nu je weer in de luiers slaapt neemt dat ook een bepaald stuk spanning bij jou weg om in bed te plassen of ging jij nooit naar bed met het gevoel van ojé als ik morgen maar droog ben.

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Ik vind het fijn dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. Mijn zusjes waren inderdaad voor hun 4e droog ‘s nachts zij zijn nu 16 en 13. Ik ben geen drie jaar uit de luiers geweest maar ruim anderhalf jaar. Nu is het alleen ’s nachts voor mij maar daarvoor heb ik ook lang overdag een luier om gehad en dat is slecht te verbergen dus toen wist het vrijwel iedereen. De was zou mam niet meer zo opvallend ophangen en tot nu toe heeft ze de droger gebruikt en de plastic broekjes in de badkamer opgehangen. Ik zou me zeker opgelaten voelen wanneer mijn luiers en plastic broeken weer voor iedereen in het zicht zouden hangen. Gistermorgen kwam een vriendin van mam onaangekondigd koffie drinken en toen zat ik nog in de luier.Daar schrok ik wel dat zij het zag van maar zij vond het schijnbaar nog heel gewoon en heeft me ook moed ingesproken en zei dat het helemaal niet erg is. Ik zit nog op school maar weet nog niet wat ik hierna ga doen. Ook nu heb ik weer een natte luier, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben over de spanning, die had ik inderdaad vaak. In die anderhalf jaar zonder luier ben ik vaak 's nachts op geweest om te plassen maar nu word ik niet wakker schijnbaar. Mam zegt dat ik me er niet druk over moet maken, daar zijn mijn luiers voor.

    Groetjes Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Mijn man en ik waren vanmorgen naar de kerk geweest en toen we thuis kwamen waren de jongens aangekleed beneden.

    Na de koffie in de douche komend zag ik dat wat ik van de week al geopperd had waarheid was geworden.

    Op de vloer lagen 3 gebruikte en dus natte plasticbroeken. De luiers spoelen de jongens eerst uit onder de douche en doen ze dan in de emmer.

    De plasticbroeken doe ik iedere ochtend even op de handwas en hang ze dan op zolder te drogen.

    Heb jij weleens vriendinnen te slapen of slaap jij weleens bij een goede vriendin?

    De luierwas doe ik op maandag,woensdag en vrijdag.Dat die vriendin van je moeder jou zo zag was dus echt schrikken,maar dat ze normaal tegen je bleef doen en jou moed insprak was wel heel positief. Had je toen ook een pl.broek met print aan.

    Als de print die jij hebt “kinderachtig” is vind je dit erg of heb je zoiets van het is ook wel een beetje“vrolijk”

    En jou lieve moeder slaat ook de spijker op zijn kop dat ze zegt dat de luiers inderdaad daar voor bedoeld zijn. Ik bedoel “luiers” worden altijd gezien als een hulpmiddel voor kleine kinderen.

    Maar ook als jij en mij jongens en de vele,vele anderen met jullie die dus in bed en of broek blijven plassen door een niet volgroeide blaas of andere oorzaken hebben blijven dus die luiers nodig en worden dan met kleine kinderen geassoceerd.

    Het zit in nederland nog steeds in de verdomhoek,bedoel een gezin met grotere kinderen daar zijn toch geen luiers meer nodig. Daarom ben je zins de wegwerp op de markt is gekomen helemaal het bedplasspoor bijster,luier af bij het afval en niemand dit weet dat daar een bedplasser woont

    Toen ik jong was en er alleen nog katoen gebruikt werd waren de mensen toch wat opener,wist toen van klasgenoten of hun broers en of zusjes dat ze nog in bed plasten omdat toen iedere ochtend de plasticbroeken voor dat ik naar school liep al aan de lijn hingen.

    He als je mij wat vragen wil gewoon doen hé anders wordt het zo eenzijdig. En morgen weer succes op school

    Groeten Adriana.

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Vanmorgen een volle wasmachine luiers gedraaid en op zolder weg gehangen.

    Moest ook wel,was altijd op maandag maar door die “leenpartij” van die vriend had één van de jongens vanavond geen luiers meer gehad.

    Ze hebben allebei 4 sets met luiers en 3 plasticbroeken,liggen nog wel reserve luiers in de kast maar die moet ik eerst nog aan elkaar naaien.

    Heb van zolder gelijk de 5 droge plasticbroeken mee genomen en weer in hun kast gelegd.

    Vanmorgen allebei weer nat,jij ook. Hoe was jou eerste schooldag weer? viel het mee of tegen.

    Groetjes en hoor weer van jou Adriana

  • Anja

    Hoi Adriana en Ellen

    Na lange tijd hier niet meer geweest te zijn had ik vanmorgen zoiets laat ik weer eens kijken.

    Heb intussentijd veel “gemist” zag ik en heb dat vanochtend even bij gelezen.

    Hé Ellen goed van je dat jij hier gekomen bent met je verhaal.

    Mijn zoon van nu ruim 4 kan het s'nachts ook niet droog houden,dus ik ben bang dat hij zijn moeder achterna gaat.

    Zoals jullie weten was ik al over op katoen voor de nacht,dus gaat hij nu nog met 2 luiers en plasticbroek aan naar bed.

    Iedere ochtend zijn die luiers dus “keurig” nat. Maar goed we zien wel hoe het gaat lopen in de toekomst

    Adriana ik zie dat er bij jullie ook nog geen verbetering is,sterkte er mee

    Hé dames jullie waren overigs lekker bezig met elkaar maar ineens blijft Ellen weg.

    Druk? op school of zou ze door haar moeder “betrapt”zijn. We gaan weer naar het weekend dus wie weet meldt ze zich dan weer.

    Het gaat iedereen goed en van deze zijde ook nog de beste “droge” wensen voor 2013.

    Groet Anja

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Sorry ik was ziek en heb amper de computer gebruikt. Toen die vriendin van mijn moeder binnenkwam had ik een luier en plastic broek met print aan inderdaad. Die print vind ik niet erg, ik bedoel een plastic broek is een plastic broek. Ik heb twee vriendinnen die wel eens blijven slapen die vinden het geen probleem. Maar ook mijn zusjes hebben wel eens logés en dat vind ik wel minder, net zoals familie. Dat luiers vooral met kleine kinderen geassiocieerd worden vind ik niet zo gek want die dragen ze vooral maar de samenleving zou eens verder moeten kijken dan de neus lang is. Ja, ik begrijp dat bij gezinnen die katoenen luiers gebruiken .eerder op te merken is dat er een ouder kind luiers draagt.

    Groetjes,

    Ellen

  • Anouk

    Groet Anja

    Hoi Anja.

    Dank je voor je welkom. Ik had al wat van jou gelezen. Dat je zoontje van 4 nog in bed plast is toch niet zo erg dat gebeurt zo veel op die leeftijd dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik plaste op die leeftijd ook overdag nog in mijn broek. Leuk dat je er weer bent.

  • Adriana

    Hoi lieve Ellen.

    Ben blij weer van jou te horen. Dacht echt dat je door je moeder “betrapt” was en daardoor niet meer kon of mocht reageren.

    Heb je de afgelopen week dat je ziek was zoals zo velen onder ons,ook meer jou luiers moeten dragen behalve s'nachts.

    Ga je al weer naar school of ben jij nog verder aan het uitzieken. (griep) Tot nu toe elke ochtend weer nat.?

    Had vorige week al eerder een stukje geschreven maar dit is op één of andere manier niet hier tussen gekomen.

    Daarin had ik geschreven dat ik maandag morgen echt de was aan moest zetten vanwege het gebruik van die vriend,anders had één van de jongens s'avonds geen schone luiers gehad.

    Elk 4 sets,elke derde dag wassen dus altijd 1set op reserve. Maar als er dus “geleend” wordt kan er dus een te kort ontstaan.

    Doet één van jou vriendinnen wel eens mee.

    Hé sorry Ellen maar die Anouk ben jij toch niet??? Omdat er staat “bedankt voor jou welkom etc.”

    In ieder geval beterschap en hoor weer van je. (gelukkig)

    Groet Adriana ga nu slapen.