Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plastic broeken

  • Adriana

    He Jos

    Leuk dat jij weer even reageerd.

    Ik denk dat Mart wel weet hoe hij aan plasticbroeken kan komen.

    Zijn vraag is of er nog iemand is die weet waar de plasticbroeken waar we vroeger allemaal groot in geworden zijn, te koop zijn.

    Deze broeken hadden een stoffen label inderdaad zwart waar de maat in geweven was.

    Kindermaten van 2 tot 6 en dan de incontinentie maten.

    De 6 konden oudere bedplassers tot een jaar of 13/14 nog gewoon aan

    Daar ben je nu al gauw een M voor nodig.

    Groet Adriana en ook nog goede dagen voor iedereen.

  • Ellen

    Hallo,

    Ik kwam dit forum op Google tegen en vindt het goed dat het er is. Ik heb tot mijn 16e in bed geplast en ook nog wel in de broek. Ook ik droeg toen katoenen luiers. Dat vond ik best moeilijk op latere leeftijd maar ik begreep mijn moeder ook wel. Ik wens iedereen die er nog mee zit succes.

    Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Was blij dat ik weer een andere naam hier tegen kwam.

    Weet niet of je ook op "bedplassen,katoenen luiers en plasticbroeken hebt gekeken.want daar kom je weinig nieuwe namen tegen.

    Of mensen niet durfen of willen reageren?

    Jij kwam hier via google zij je,waarom? en wat had je dan als zoekopdracht ingetypt.

    Nogmaals leuk dat je een reactie hebt gezet,maar kun/wil jij ons wat meer vertellen over jou bedplas verleden?

    B.v. waarom katoen,in opgegroeid? Hulp bij omdoen? Moest van moeder of eigen wil?

    Kortom we willen graag iets meer van Ellen weten.

    Op de andere pagina die ik genoemd heb staat een heleboel over ons gezin.

    Als je reageerd mag je het wel op bovengenoemde pagina doen. Deze gaat eigenlijk alleen over de aankoop van plasticbroeken.

    Groet van Adriana en jongens.

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Ik heb even dat andere topic gelezen en weet dus wat meer over jou. Ik hoop dat je zonen er snel uit groeien. Ik ben met katoenen luiers opgegroeid, mijn moeder vond die beter vanwege het milieu en ze nemen beter op dan wegwerpluiers. Ik had een broekplas en beplasprobleem tot mijn 16e. Mijn moeder deed er helemaal niet moeilijk over maar wilde wel dat ik een luier droeg. Zij verschoonde die ook, daar viel niet over te discussieren ook niet toen ik wat ouder werd. Zij wilde zeker weten dat de luier goed zat en niet ging lekken. De luier zelf bestond uit meerdere luiers die ze in elkaar vouwde en dan bij mij vast spelde. Dan kwam er een plastic broekje over heen die ze met drukkers sloot. Ik vond het best moeilijk, ook omdat ik twee jongere zusjes heb die dit probleem niet hadden en ook met vrienden schaamde ik me, ook omdat mam er zo open over was. Ik hoop dat ik je vragen voldoende beantwoord heb.

    Groetjes, Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Bedankt voor jou verdere uitleg.

    “plasticbroek met drukkers” zeg je merk? en paste die jou nog.

    Was ook buiten.Nooit sga plasticbroek gedragen.

    Groet Adriana

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Ik heb door de jaren heen heel wat plastic broeken gehad. Ik heb het mijn moeder gevraagd daar zat ook SGA tussen. De laatste jaren dat ik luiers droeg bestelde ze deze via internet bij Safe in Duitsland. Ik heb ook vaker buiten luiers gedragen inderdaad.

    Groetjes,

    Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Weet niet of je het vandaag nog leest maar ik wens jou en alle anderen een gezond 2013 toe.

    Nu jij safe zegt begrijp ik de plasticbroeken met drukkers.

    Was het niet veel makkelijker en goedkoper om alleen maar de sga te gebruiken.

    Waarom die met drukkers,was dit voor het verschonen?

    Vroeg niet of je luiers buiten had gedragen,maar of de WAS ook buiten hing omdat je moeder er vrij open over was zij je.

    Ben jij er in die tijd ook mee geplaagd? Weet niet van welk jaar jij bent.

    Was je er zomaar vanaf?

    Groet Adriana

  • Ellen

    Hoi Adriana.

    Ook een heel voorspoedig en gezond 2013 voor jou en anderen hier.

    Ik heb me nooit mogen bemoeien met de aankoop van de luiers en plastic broeken. Mam kocht ze en waarom ze altijd drukkers wilde weet ik niet zeker maar ik denk dat ze die gemakkelijker bij het verschonen vond. De luierwas hing meestal gewoon buiten inderdaad. Ik ben er wel mee geplaagd en dat vond ik moeilijk maar over het algemeen viel dat nog wel mee. Ik ben nu 18 dus het is nog niet lang geleden. Vanaf mijn 15e ging het aantal keren dat ik nat was heel langzaam afnemen. Helemaal verlost ben ik er nog niet van maar dat is de laatste 2 jaar een heel stuk minder geworden en kwam uiteindelijknog maar amper voor, Maar de laatste tijd is het weer iets vaker en daar maak ik me zorgen over. Mam laat het woord luier alweer vallen en ik hoop met heel mijn hart dat dit niet nodig is.

    Groetjes, Ellen

  • Adriana

    Hoi Ellen

    Wat mij opvalt is dat je vroeg of laat reageerd,zo ook vanmorgen.

    Had eerlijk gezegd gedacht dat jij ouder was,maar je had mijn dochter kunnen zijn.

    Dat jou moeder je altijd geluierd heeft,ja wat moet ik daar op zeggen.

    Bedoel je komt in de pubertijd en dan zit je daar niet meer op te wachten denk ik.

    Zoals je gelezen hebt doen mijn jongens het helemaal zelf,en kunnen daardoor als ze bij vrienden willen slapen hun gang gaan.

    En echt open met de was ben ik ook niet. Het hangt wel eens buiten maar zoveel mogelijk uit het zicht.

    Maar zeg nu zelf een natte luier is toch beter dan een heel nat bed. Koud en de lucht op jou kamer.

    Want zoals nu weer dat je moeder het woord luier heft laten vallen geeft dit jou geen gevoel van rust,zou je het uit je zelf niet meer willen dragen.

    Mag je nu jij 18 bent dit niet zelf beslissen en om doen.

    Mijn jongens zijn ondanks het bedplassen blij met de bescherming s'nachts.

    Groet Adriana.

  • Ellen

    Hoi Adriana,

    Ik ben meestal vroeg op vandaar dat ik vaak vroeg reageer. Zoals ik al eerder aangaf, mijn moeder wilde mij altijd de luiers zelf om doen dat heb ik geprobeerd te veranderen maar dat is me nooit gelukt. Dat vond ik wel heel lastig inderdaad, ik was al een puber en dan hoort het eigenlijk niet vond ik. Het is goed dat jij het je jongens zelf laat doen. Dat is veel beter, ik voelde me altijd een klein kin omdat mam het deed. Het is waar dat een natte luier beter is dan een nat bed maar het liefst heb ik beide niet. Ik geef toe, een nat bed is helemaal geen pretje dan is een natte luier beter. Ik ben bang dat als ik weer een luier om moet het weer hetzelfde zal gaan. Als ik nu zou zeggen dat ik weer een luier wil dragen 's nachts zal ze dat prima vinden maar dan gaat het wel zoals zij het wil.