Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plastic broeken

  • Math

    Hallo Adriana,

    Het is voor jou natuurlijk een hele geruststelling dat jouw echtgenoot in zoverre heeft geaccepteerd dat jij ‘gevallen’ bent voor luiers en plastic broeken. Ik heb al eens gezegd dat jij dat nog steeds niet weet waardoor, maar ik vermoed door een bijzondere gebeurtenis of relatie met een familielid, in jouw zeer vroege jeugd Dat kan jij je niet meer herinneren. Of zelfs iemand in het recente verleden. Een persoon die jij aardig vindt. Een uitzonderlijk iemand, dat wel. Iemand als ik, die dit zelf aan den lijve heeft moeten meemaken. De redenen hiervan heb ik jou verteld.

    Daarom zag ik reeds aan jouw correspondentie met Ellen, (Anouk), dat jij op plastic broeken viel. Ondertussen weet ik ook waarom dat is. Maar dat maakt voor mij niets uit, meid. Ik begrijp jouw gevoelens zeer goed en ik voel mij zeer vereerd dit te weten. Ik kan hier met vrouwen veel beter over praten omdat jullie een veel beter inlevingsvermogen hebben. Ik vind dit alles geweldig.

    In de alinea over die lege blaas was ik niet duidelijk. Als je blaas leeg is hoef jij natuurlijk niet naar het toilet. Dan heb je ook geen aandrang. IK bedoelde alleen te zeggen dat jij ervoor moet zorgen dat je blaas zoveel mogelijk leeg moet zijn, gelet op het functioneren van je nieren op de lange termijn. Ik neem aan dat je niet altijd graag midden in de nacht zin hebt om op staan en naar het toilet te gaan. Het goed functioneren van je nieren wordt ook bevorderd door regelmatig veel te drinken. Maar dat weet je, dus dan maar in de luier plassen en het risico van nat beddengoed te koop nemen? Ik denk het niet. Daarom wil ik ook altijd nadat ik wakker ben geworden naar het toilet gaan. Het maakt mij dan niets uit of ik,( in het luiergebied), droog of nat ben. Er zal dan zeker nog 0,4 liter urine nakomen. Op de lange duur is dat funest voor je nieren, als je blijft liggen in bed. Dat kun je vermijden door vaker ook midden in de nacht eens prinsheerlijk naar de WC te gaan. Daarna kun je met een goed gevoel weer een plastic broek aantrekken. Weet je, als ik nat ben voelt alles erg vies aan; vochtig en klam. Dan zou ik mij het liefst meteen opstaan en verzorgen. Dat gaat meestal niet meteen. Dan ben ik blij dat ik een plastic broek aan heb, die zorgt dat mijn pyjama en bed droog blijft.

    Hoe mijn incontinentie ontstaat heb ik reeds uitgelegd. Gelukkig gebeurt dit niet iedere nacht. Precies wanneer ik weer eens met maag en darmklachten te maken krijg, valt echter van te voren niet te voorspellen. Gemiddeld 3 of 4 nachten per week. Dus als het gebeurt kan het zijn dat ik met een beetje pech, tegen 05.00u nat wakker word. Dan moet ik zeker nog vijf uur in bed liggen voordat ik (of de thuiszorg ) mij kan verschonen en te douchen. Om het risico van natte kleding en beddengoed te vermijden, sta ik dus vervroegd op en doe ik snel een droge Tenapants aan, in afwachting van de douchebeurt om 10.00 u. Op die momenten denk ik er niet aan dat ik een goede kwaliteit plastic broek aan heb. Daar kom ik pas achter wanneer ik om 8 of 9 uur pas wakker word. Twee uur wachten in bed, (tot 10 uur) durf ik wel aan. In de afgelopen tien jaar heb ik nog geen natte bovenkleding en beddengoed gehad. De thuiszorgverpleegster en mijn vrouw weten dit en vinden mijn aanpak ideaal. Zo behoed ik hen en voor mijzelf voor een hoop werk, tijd en ergernissen.

    Ik begrijp dat het verhaal van Floris ook goed is afgelopen. Dat is winst. Inderdaad hoeft hij het nieuws van zijn hobby voorlopig niet wereldkundig te maken aan zijn vader, en aan andere gezinsleden die er niet zijn. Ik heb zelf vroeger, tot 2002.als touringcarchauffeur veel op de weg gezeten, weliswaar op de lijndienst en het WMO-vervoer, (gehandicapten en ouden van dagen). Dus ik ken de mentaliteit van de vader van Flores wel. Gemoedelijk, en veel verhalen vertellen.

    Op 25 oktober is het gips definitief van mijn linkervoet verwijderd. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over het resultaat van de stillegging van mijn teen. Die afwikkelscharnier was versleten en in de plaats daarvan heeft mijn chirurg hier een plaat vastgeschroefd. IK heb bij de afwikkeling van de voet bij het lopen geen pijn meer. Dus dit is ook winst.

    De thuiszorg die heb is een ander verhaal. Toen ik in augustus in het ziekenhuis lag voor mijn voetoperatie, hadden de verpleegkundigen bij het CIZ de melding doorgegeven dat ik hulpbehoevend was, omdat ik naast mijn poliovoet ook de ziekte van parkinson had en tevens incontinent was. Dat vonden de zij een heel slecht combinatie; deze zouden het genezingsproces vrijwel zeker hinderen. Bijvoorbeeld, het vallen door evenwichtsstoornissen, geen of niet voldoende aangroei van botten aan de operatieve breuk. Inderdaad was er op 4 oktober nog te weinig bot aangegroeid, zodat het gips moest nog 3 weken langer om mijn voet bleef zitten. Gelukkig is dit verleden tijd.

    Tot en met het jaar 2028 krijg ik verpleegkundige thuisverzorging. in principe voor maximaal 4 keer per week. Natuurlijk kan ik dat zelf regelen naar 2 of 3 keer per week. De andere dagen kan mijn vrouw mij helpen. Dat ik thuiszorg krijg is vooral een verlichting voor haar. Die thuiszorg kun je vergelijken met een Persoonsgebonden Budget, (zorg in natura).

    Het zou gek zijn als ik met deze hoge indicatie de thuiszorg na vier maanden niet meer nodig zou hebben. Mijn toestand wordt er volgens de artsen echt niet beter op, uitgezonderd mijn voet, natuurlijk. Daarbij komen natuurlijk de bezuinigingen van het Kabinet om de hoek kijken. IK weet dat mocht ik deze indicatie weer nodig zal hebben, (en dat weet ik zeker), deze vanaf 2014 veel moeilijker aan te vragen is. Dan zal ik met mijn hoofd onder de arm naar het CIZ moeten gaan.

    Een dezer nachten heb ik gedroomd over Susan, de verpleegster van het ziekenhuis, waarvan ik nog steeds niet weet wat er van haar geworden is en of ze nog steeds leeft. IK heb je in april of in mei bericht dat ik in een krantenartikel gelezen heb over het verongelukken van ene S.S.

    Lieve Adriana, doe de groeten van mij aan jouw 4 mannen,

    Math.

  • Adriana

    Hallo Gerrit

    Was erg verbaast weer van jou te horen/lezen.

    T'is precies een jaar geleden dat jij hier gereageerd had heb ik gezien vandaar de verbazing.

    Nou Gerrit je mag alles vragen en wat ik kan/wil beantwoorden doe ik.

    Mijn jongens zijn al hun hele leven bedplassers. De eerste jaren van hun leven hebben ze in wegwerpluiers door gebracht.

    Deze droegen ze ook voor de nacht totdat ze steeds vaker last kregen van lekkage.

    Dit vonden ze allebei niet prettig en zo zijn we samen gaan kijken naar iets anders. En dat is dus katoen geworden met een plastic broek.

    Ze willen vanaf dat moment niet anders meer. Ze zijn nu 15 en 17 jaar oud.

    En de was waar jij het over had dat valt wel mee 3 machines meer in de week. Nu in deze maanden hangt de was op zolder maar zomers hangt het buiten.

    Natuurlijk hang ik niet alleen een luierwas op zodat de hele buurt kan mee genieten maar doen dit tussen de andere was.

    Over de droogmolen zit een doek zodat mocht er van bovenaf iemand van de buren kijken ze niet kunnen zien dat er luiers/plastic broeken tussen hangen. Slim hé.

    Hé Gerrit vind het heel sneu voor jou dat je vrouw bij je is weg gegaan omdat je 24/7 in luiers bent gekomen.

    Hier kun jij toch ook niets aandoen!!! En liefde overwint toch alles.

    De jaren dat ze bij jou was heeft ze je toen wel gesteund en geholpen waar ze kon. Bedoel de was of een luier verschoning? Hebben jullie kinderen.

    Zo ja hoe staan deze tegen over de hele situatie!!

    Je zegt dat je overdag attents en molicare draagt met een plastic broek erover van Suprima. Waarom draag jij nog een plastic broek extra over deze luiers.

    S'nachts gebruik je een katoenen broekluier of katoenen luiers. Zijn dit luiers die je moet spelden net als mijn jongens en ik zelf wel eens draag/gebruik of is het een luier lijkend op wegwerp maar dan met klittenband.

    Mijn man vind het ook niet leuk maar zal mij er niet om verlaten. Doe het ook zo min mogelijk maar af en toe komt er weer zo'n stemmetje die zegt dat ik weer een luier mag/wil/moet dragen.

    Als je nu eens alle brieven tussen Math en mij gaat lezen hoef ik hier niet alles weer te vertellen. Dat zou een dag kosten om te typen.

    Bedankt voor jou aanbod van je plastic broeken maar deze sla ik af. Heb eens even op de site's gekeken van de merken die je noemt maar ik kan hier niet warm voor lopen.

    Alleen al die Suprima broeken die lijken zo strak te zitten net als die van Care.

    Wij gebruiken de SGA lekker ruim. De jongens hebben de L en XL en zelf gebruik ik de XXL.

    Wat mij opvalt aan jullie 2 mannen (jij en Math) dat je het “gewoon” accepteert dat ik luiers ben gaan dragen voor de lol terwijl jullie ze nodig zijn en mij dan ook niet veroordelen of ziek vinden.

    Volgens Math heeft het te maken met iets wat er in de jeugd jaren gebeurd is?

    En wat mij ook opvalt aan jullie beiden is het onderhoud/wassen van je plastic broeken daar leggen jullie beide een stukje liefde in.

    Vond het bijna aandoenlijk toen ik het las. En ik barbaar die ik ben gooit ze gewoon bij de luierwas in de machine.

    Hé Gerrit je had het ook even over als ik wat meer gewend was aan het luier dragen dat ik het dan ook wel buiten zou kunnen doen.

    Lekker makkelijk en je hoeft niet meer naar een “smerig” toilet. Je gaf ook nog een optie voor een dan te dragen luier.

    Moet je zeggen dat ik zover niet wil gaan nu in ieder nog niet. Bewaar dit gewoon lekker voor thuis in een veilige omgeving.

    Wie weet ooit en misschien moet het dan ook wel voor de vrouwelijke kwaaltjes.

    Veel luierplezier zeg jij als laatste nu dat heb ik ook als ik het draag. En ook als ik de jongens zie lopen in hun nacht outfit of ik hang hun nacht was op dan kan ik niet anders zeggen dat ik mij gelukkig prijs dat ik moeder ben van 2 bedplassers. RAAR HÉ

    Nogmaals vond het leuk weer van je te horen. Je was druk geweest zag dat er 4 stukken/brieven bij je weg kwamen.

    Groeten van Adriana en tot gauw. Doei

  • Adriana

    Goede morgen allemaal

    Hier was ik weer even. Alles gaat hier gewoon zijn gangetje.

    Vannacht sinds een aantal weken weer eens met een luier om geslapen.

    Waren op een feestje geweest dus uit “voorzorg” maar die luier om!!!

    Was achteraf een goede beslissing want er zat geen droog draadje meer aan.

    Zit dit ook te typen in de luiers maar deze zijn droog.

    Had het natte spul al uitgespoeld en in de wasmachine gedaan en wacht met aanzetten tot de jongens ook wakker zijn.

    Van de week ook nog even een aantal nieuwe plastic broeken via de hybride apotheek besteld.

    Heerlijk goedkoop en gisteren besteld vandaag in huis.

    De eerste broeken kocht ik bij ólland in Zwolle maar deze vonden het nodig om de prijzen van alle maten gelijk te trekken naar de prijs van de XXL.

    Dat is bijna 9euro. Nu ben ik 4.61euro kwijt voor de grootste en de kleinste kost 3.50euro.

    En onze Floris is helemaal opgebloeid. Nu zijn moeder het weet zijn we wat vaker een weekend met z'n vieren.

    Ze proberen het tot zijn 18de verborgen te houden voor zijn vader.

    En het is echt niet zo dat er nu elke nacht geluierd wordt thuis.

    Het is gewoon dat hij er nu thuis door de weeks als zijn vader weg is er openlijk mee kan omgaan.

    Zijn moeder zei laatst tegen mij dat ze het ook af en toe heel aandoenlijk vind als hij in zijn luiers/plastic broek loopt.

    Gelukkig maar kan ik dan alleen maar zeggen beter dan al die andere rotzooi!!!

    Hé Math blij te horen dat je nu gips vrij bent dan kun je nu aan een verder herstel werken dus toi toi toi man.

    Ik wens een ieder verder een heel goed weekend en hoor wel weer van jullie.

    Hartelijke groet van ons. Adriana.

  • Adriana

    Hallo Math

    Alles goed aan die kant, hier wel.

    Math even over dat in “bed” plassen.

    Als ik jou goed begrijp merk jij niet dat je moet plassen of dat jou darmen op gaan spelen en is het al gebeurt voor je er erg in hebt. Klopt dat.

    En als je dan wakker word nat of droog komt er nog bijna een halve liter urine in de wc.

    Kan mij niet voorstellen dat als je dan toch al nat wakker word er nog zoveel nakomt. Als je geplast hebt ben je toch leeg!!!!

    Als ik s'avonds besluit om in mijn luiers en plastic broek naar bed te gaan en ook nog besloten heb om mij zelf ook nog eens nat te maken dan gaat dat volgens mij net zo als dat ik naar het toilet zou gaan om te plassen.

    Ik ga dus slapen en als ik aandrang krijg om te gaan plassen wordt ik dus wakker maar omdat ik een luier draag en heb besloten om nat te worden laat ik het bewust in mijn luier lopen.

    Volgens mij doe ik dan net als op de wc gewoon leeg plassen alleen met dit verschil dat ik niet uit bed hoef en moet ik nog een keer s'nachts of s'morgens laat ik het weer lopen.

    En Math het mag gek klinken (een ander zou zeggen dat wijf is gestoord) maar als ik nat ben vind ik het niet onprettig zoals jij het ervaart.

    De luier als de plastic broek aanblijft heeft de zelfde temperatuur als jou huid dus voelt voor mij goed aan.

    De keren dat ik in bed geplast heb had ik ook geen nat bed. Hoef alleen maar naar de jongens te kijken die komen toch ook regelmatig in hun natte kloffie aan de ontbijttafel en douchen zich na die tijd!!

    En om s'nachts eens prinsheerlijk op het toilet te gaan zitten als ik niet hoef nee dank je wel prinsesheerlijk in mijn warme bedje.

    He Math wil jij zeggen dat als je om 05.00u nat wakker word je geen droge luier aandoet en weer verder gaat slapen. Je gaat dan uit bed en doet snel een tenapants aan, in afwachting van een douche beurt. Slaap je dan niet weer in!!!

    Kan mij wel voorstellen dat als de darmen hun werk hebben gedaan dat je daar geen 5 uur in wilt liggen.

    2 uur wachten in bed (tot 10.00u) durf ik wel aan??? Kun jij je zelf nu tijdelijk niet verschonen vanwege die voet operatie dan. Anders wel of komt er altijd thuiszorg in de ochtend.

    En je lieve echtgenote kan die jou dan niet helpen.

    Je hebt toch van die katoenen broekluiers die veel vocht aankunnen. En op internet zag ik dat er wegwerpluiers zijn die 4en een halve liter vocht aan kunnen en dat spul heeft toch ook een drooghoud laagje voor de droge blije ………. vul zelf maar in.

    Sorry hoor Math deze vragen klinken in jou oren misschien wel heel dom (wat ik volgens jou niet ben) maar snappen doe ik het even niet.

    En ja onze Floris hij is nu zo blij dat zijn moeder er van weet en ze hem niet heeft afgewezen.

    Hij gaat nu gewoon iedere nacht geluierd naar bed maar wordt lang niet iedere ochtend nat wakker.

    Zijn moeder heeft op z'n kamer een emmer met deksel neer gezet voor de natte spullen en als hij droog is draagt hij het de volgende nacht of 2 nog een keer en gooit het dan droog in de wasmand of nat als nog in de emmer.

    Ze moest er eerst weer heel erg aan wennen dat ze de luierwas van haar 16jarige zoon moest doen maar ze ziet ook wel dat deze items hem goed doen in positieve zin.

    We hebben allemaal zo iets als hij hier gelukkig van word laat hem lekker zijn gang gaan anno 2013.

    En hij is lang niet de enigste op deze hele grote aardkloot.

    Maar ik blijf het zeggen het is niet normaal gedrag. We hebben er al hele discussies over gevoerd maar nogmaals als je wie dan ook (bankdirecteur, leraar, notaris, chirurg ja misschien onze Koning wel) een luier en of plastic broek voor je plezier gaat dragen dan heb je ergens kortsluiting.

    Nou Math je schiet hier maar weer op als jij zin hebt en zie je reactie dan wel weer verschijnen.

    Verder beterschap en een goed herstel en de groeten voor jullie beiden.

    Liefs Adriana

  • Gerrit

    Beste ( Lieve ) Adriana. Bedankt voor je reactie op mijn brief. Vond het ook leuk om weer wat te horen van je. En ja ik heb vandaag zondag eens te tijd genomen om de brief wisseling tussen jou en Math eens te lezen.En ik vind het mooi van je dat je er zo open in bent over de jongens en je zelf. De jongens mogen zich gelukkig prijzen met z'n moeder.Ik begrijp ook dat die suprimabroeken prijzig zijn. Wat de grote betreft valt het allemaal mee als je de 1205 neemt vallen ruimer uit dan op de foto.Ik heb ze zelf ook weleens laten maken met 10cm hoger dan vallen ze ook groter uit.Doordat ik de laatste jaren flink afgevallen was door een storing aan me darmen had ik wat grotere over waarvan ik nu het elastiek heb laten veranderen door een kledingreperatiezaak dus heb ik nu ruimere broeken.En ja ik draag altijd een plasticbroek over de wergwerp luier heen voor alle zekerheid hou niet van natte kleding en vind het prettiger ook.En de katoenen luiers die ik heb zijn met klitteband of helemaal als een broek.Ik kan namelijk geen grote vouwluiers vinden om te spelden zoals vroeger.De maten van vouwluiers zijn 70/70 en heb al gekeken op internet maar dan moet ik ze in duitsland bij save bestellen die hebben 160/160 maar deze worden weer niet vergoed door cz zorgverzekering.Of jij moet voor mij een adres weten hier in nederland???.En Adriana als jij je er prettig bij voelt om luiers en plasticbroeken te dragen moet je dat gewoon doen en schijt aan de buitenwereld hebben je doet er tenslotte niemand kwaad mee.Dat ik overdag wergwerp luiers draag is omdat ik veel onderweg ben en als ik dan te laat ben met verschonen is alles nat zichtbaar en dat wil ik niet. Vind die katoenen luiers en luierbroeken ook veel prettiger zitten en geeft me een gevoel van me kinds jaren terug.Moet binnenkort weer geopereerd worden dus zal wel weer tekst en uitleg moeten geven aan de zusters over me luiers en plasticbroeken.Tot op heden vonden ze de gekleurde plasticbroeken mooi en er was zelfs een zuster die het bestaan er zelfs niet van wis die had alleen maar witte gezien vandaar.Nou hoop gauw weer wat van je te horen en veel luier plezier met de jongens.Groetjes Gerrit.

  • jurre

    Beste,

    Ik gebruik plastic broeken waar ik niet tevreden over ben. Goedkoop maar zeer slechte kwaliteit. (sga).

    Een andere merk plastic broek die ik gebruikt heb was goed maar daardoor zeer prijzig. Kan ik niet betalen en

    mijn huid kan deze niet verdragen mijn huid reageert er zeer fel op. Pvc is zeer broeierig. (maree).

    Wie kan me vertellen of er ook plastic broeken zijn met breed omzoomd elastiek in de pijpjes en niet bestaan uit pvc.

    groetjes Jurre.

    0

  • Henk

    Hoi Jurre

    Vind het niet leuk dat je zo af geeft op ons.

    Met ons bedoel ik de DLers en plastic broek liefhebbers.

    Wij kunnen er ook niets aan doen dat we hier last van hebben.

    We weten zelf ook wel dat het niet normaal is maar als je het al vanaf je jeugd hebt weet je niet beter en we doen er niemand kwaad mee.

    Maar goed je krijgt vanuit die hoek wel weer hulp voor jou zoektocht naar een goede plastic broek voor je.

    Kosten wel weer 25 euro en deze zijn van Gary via Euro dl.

    Ze zijn van euroflex gemaakt en dit schijnt een soort latex te zijn waar ze ook condooms van maken.

    Je heb ook nog broeken die van rubber zijn gemaakt.

    Maar als jij iets speciaals nodig bent zal je er ook voor moeten betalen helaas.

    Anders blijf je aan de gewone plastic broek vastzitten van een duur of goedkoop merk.

    Hoop dat je hier wat mee kunt en zelf eens het internet opgaan.

    Sterkte in jou zoektocht en niet weer zo lelijk.

    Groet Henk

  • Math

    Hallo Adriana,

    Het feit dat ik de ziekte van Parkinson heb, betekent voor mij dat ik ernstig urine-incontinent ben. Niet iedereen met die dezelfde ziekte heeft, heeft dat in die mate. Ik moet in ieder geval veel water drinken om het grote aantal medicijnen te kunnen verwerken. Dan merk ik zeker wel dat ik moet plassen, als het zover is. Mijn blaasspieren zijn door die de zvP zodanig aangetast dat ik overdag ook veel last heb van druppelincontinentie, nadat ik geplast heb. Dat komt omdat ik een zwakke sluitspier heb. Dit betekent dat mijn blaas nooit helemaal leeg is. Af en toe moet ik als een hazenwind naar het toilet omdat ik ook last heb van plotselinge aandrang. Dan heb ik het nog niet over het andere probleem van mijn stoelgang, van hoe ik dat dan moet doen. Die stoelgang moet ik met behulp van kruidenthee en glijmiddel (lactulose), om de twee dagen plannen, meestal uren van te voren.

    Bovenstaande is mijn situatie voor overdag. Dat heb ik de situatie nog redelijk in de hand. Maar niet als ik daarbij ook nog eens maag en darmklachten heb, vooral dan ’s nachts, wanneer ik in slaap wil komen. Dan hoor ik mijn maag echt borrelen. Maag en darmklachten met achter gebleven urine is een combinatie waarbij ik slecht in slaap kom..Hier wordt door de gasvorming de druk in mijn maag steeds groter. Dan is het zaak om hiervan af te komen. Hoe doe ik dat? IK ga dan voorzichtig persen, zodanig dat ik mij een elleboog in mijn zij of matras leg. Dan zet ik mijn lichaam af tegen het bed. Op die manier kan ik deze druk wel kwijt, (“winden laten”). Geloof me als ik zeg dat dit dan voelt als een bevrijding. Oppassen moet ik ook want ik wil door het persen, niet mijn hoofd belasten, in verband met het risico op het krijgen van een hersenbloeding. Ja, Adriana, ik moet bij alles wat ik wil gaan doen van te voren nadenken hoe ik dat moet doen. Winden laten, stoelgang, slikken, ogen knipperen, lopen, praten, handschrift . Dit zijn voor jullie banale zaken. Voor mij echter niet. Een ding gebeurt bij mij wel automatisch en dat is ademen.

    In principe geldt dat het mijn doel is om altijd droog beddengoed het kleding te hebben en zo lang mogelijk droog te blijven, (aan de buitenkant van de plastic broek). Deze is hiervoor ook bedoeld, Maar slechts voor een bepaalde tijd, omdat de urine aan de binnenkant zich altijd een uitweg zoekt. Bij mij hebben plastic broeken niets met liefde te maken, ook de verzorging ervan niet, zoals jij wellicht denkt. Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.

    Ik ervaar plastic broeken als een noodzakelijk kwaad, namelijk om droog te blijven. Echter, als men te lang deze plastic broeken aanheeft dan gaat de huid broeien en zweten. Dat is het belangrijkste bezwaar ervan. Als men dan nog geen zin heeft om zich te verschonen, krijgt men huidirritaties en tenslotte huidinfectie, vooral als de luier nat is. Of de luier en de plastic broek goed aanvoelt, heeft ook te maken met de ruimte en de grootte van deze. Een katoenen luier bevat ook heel veel lucht die je huid beschermt. Door deze feiten moet je nooit die van Hygia of die van Maree aantrekken. Die zijn veel te klein, wel modieus. Maar hier is modieus zijn niet op zijn plaats. In jouw geval is SGA dan een prima alternatief. Maar ik heb nog grotere en ruimere dan SGA. speciaal voor mij op maat gemaakte “Customized High Back Plastic Pants”, van Gary’s Manufactoring. Voor jou ideaal omdat ik weet dat vrouwen grotere bovenbenenomvang en smallere tailles hebben dan mannen.

    Als ik om 05.00u, nog net niet nat, wakker wordt dan is de nood vaak al heel dichtbij, maar de redding van het toilet ook. En als dat gebeurt om dezelfde tijd als ik wel wakker wordt, weet ik dat mijn blaas nog niet helemaal leeg is. Het resterende wordt ik dan meestal kwijt tijdens mijn gang op het toilet. Dat is wat ik bedoel een prinsheerlijk gevoel. Je weet wel een gevoel van op een paard zitten, terwijl de rest in de modder door ploetert. Ach, meid, een beetje humor kan toch geen kwaad?

    Sorry, Adriana, om 5 uur in de ochtend, wanneer ik wakker wordt ( nat of niet). Dan ga ik altijd naar het toilet. Dan interesseert het mij niet hoeveel een wegwerpluier kan opvangen. Dan doe ik er gewoon eentje aan . Dan trek ik echt geen plastic broek meer aan. Natuurlijk komt het anderzijds vaak voor dat ik helemaal niet meer wakker wordt voor 9 uur. Dan ben ik wel nat. Is dat te begrijpen?

    Zolang ik mijzelf kan verzorgen, met verschonen, aankleden, douchen, luierwas uitwassen, en andere banale dingen, dan doe ik dat liever zelf. Dit verhoogt natuurlijk mijn eigenwaarde. Trouwens, niet voor niets heb ik thuiszorghulp. Vooral ook nodig om mijn vrouw te ontlasten. Het enige waar ik mijn vrouw bewust buiten houd, is dat zij totaal geen weet van het feit dat er zoiets bestaat als vrijwillige incontinentie. Dat houd ik liever zo. Dan krijg ik ook geen lastige vragen aan mijn hoofd. Intussen denkt zij dat jij een lotgenote van mij bent.

    Als ik nat ben, trek ik mijn luier en plastic broek al uit voordat de verpleegster komt, en doe deze alvast in een luier emmer , om deze later als de thuiszorg weg is , uit te wassen volgens het bekende recept. Ik doe dat niet uit schaamte maar voor de tijdwinst voor de verpleegster. Ik ben tenslotte niet de enige die thuiszorg heeft. Om de tijd te doden, voordat zij aanbelt, trek ik een ochtendjas aan over mijn adamskostuum, en ga ontbijten, scheren en tanden poetsen. Bij dat ontbijt vind ik het niet zo proper om in een bezwete plasluier te zitten.

    Als Floris zijn moeder niet te veel wil belasten met zijn sores moet hij meer zelfstandigheid en daadkracht tonen. Een voorbeeld; mocht het gebeuren dat jij onverhoopt in een nat bed wakker wordt, dan moet jij dat zelf opruimen. Eigen schuld, dikke bult zal je terecht denken. Wat doe jij als het jouw jongens of Floris gebeurt? Ook daar moet je even bij stilstaan. IK vind dat een ieder die daartoe in staat is, zelf zijn luierwas moet kunnen doen en opruimen, ook de 3 jongens. En leren hoe zij de wasmachine moeten aanzetten, desnoods zelfs de was zelf strijken.

    Wat is normaal gedrag? Gedrag is volgens dictionaire de algemene norm en waarden. Is normaal zijn de standaard? Dat hoeft niet. Een religieuze, sektarische of politieke traditie en hobby, is volgens de aanhangers heel normaal. Dat hoeft voor mij niet normaal te zijn. Een belangrijke graadmeter is de bekendheid en hoe lang die beweging al bestaat, bijvoorbeeld het nationaal socialisme van Adolf Hitler, het communisme van Josef Stalin en religieuze conflicten. Dan gaat men dat heel normaal vinden. Alle hebben deze ideologieën intussen wel miljoenen mensen om zeep geholpen, maar werden tijdens hun bewind als goden vereerd. Is dit normaal?

    Een hobby is voor iemand die deze uitvoert ook heel normaal. Zo had ik vroeger als hobby, modeltreinen, totdat ik in 1968 een hobby met ‘aanzien’ kreeg; sterrenkunde. Echter, het bloed kruipt waar het niet kruipen kan. Nu is er allerlei pc software te koop over treinen. Ik vind dit heel normaal gedrag. Dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet vinden. Eigenlijk interesseert mij dat niet. Maar zou het wel leuk vinden als jij dat ook vindt. Zolang alles binnenshuis gebeurt is alles normaal. Voor mijn part loop in je blote kont, in een plastic broek rond, mits je dat doet tussen de vier muren van je huis.

    Ook onder de notabelen zullen er mensen zijn die tussen de vier muren van hun huis plastic broeken dragen. Zolang dat maar niet in de openbaarheid gebeurt. Daar is blijkbaar het graaien naar het grote geld, het voeren van oorlog en uitbuiting de norm. De maatschappij is wat dit betreft erg hypocriet en cynisch. Het is maar wat je zelf ervan vindt.

    En wat dacht je dan van de die hele afluisteraffaire van de NSA en AIVD? Die mogen van mij gerust weten dat ik katoenen luiers en plastic broeken draag, onze email meekijkt, en dat ik via de douanegegevens en hoe vaak deze in Amerika en Canada bestel. Die artikelen heb ik nodig. Ik ben niet de enige die plastic broeken bestelt, en heb niets op mijn kerfstok. Dus maak ik mij daar niet druk om. Als in plaats hiervan, dat wapens en drugs waren geweest, dan had ik allang de tegenmaatregelen van de overheid daarvan ondervonden. Als een ieder trouwens niet meer bestelt, dat komt er iemand in Amerika in de werkloosheidswet. of de bijstand. Neen hoor, de overheid stimuleert ons wat dat betreft. Dit vind ik heel normaal. Meissie, ik hoop dat jij “je eigen ik” heel normaal gaat vinden, en geen minderwaardigheidscomplex door anderen laat aanpraten.

    Als ik jouw niet meer te mailen krijg, dan wensen mijn vrouw en ik, jou en jouw gezin prettige feestdagen en een voorspoedig 2014 toe.

  • Math

    Bravo Henk

    ,

    Ik reageer niet gauw op commentaar, maar die negatieve sneer op ons had ik ook door. Je hebt toch mensen die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten. Die vlieger gaat niet op.

    Groeten,

    Math.

  • Math

    Hallo Gerrit,

    ik was vanmiddag bezig een bericht voor Adriana aan het maken, toen ik jouw bericht tussen de andere, aan mij gericht, zag staan. Daarna heb ik globaal al jouw post nagekeken wat jouw situatie is. Die van mij weet je ook, zodat ik en jij niet in herhalingen hoeven te vallen. Wat kan ik hieraan toevoegen? Jij behandelt jouw plastic broeken ook goed. Volgens Adriana heeft dat iets met verborgen liefde te maken. Dat is onterecht. Liefde is iets wat totaal anders is als zorgzaamheid, om deze dingen zacht te houden. Mijn schoenen behandel ik ook met zorg, niet met liefde. Heel eenvoudig. Liefde ontvang ik van een persoon. In mijn geval mijn vrouw, die dat ook zo aanvoelt. En ik geef haar die terug.

    Daarom begrijp ik het niet zo waarom jouw vrouw alleen voor deze reden van je af is gegaan. Beseft zij niet dat het noodlot ook haar kan overkomen en zij dan liefdevolle hulp nodig heeft? Met het voortschrijden van de tijd wordt de kans daar immers groter op. In ieder geval wens ik jou veel sterkte toe voor de toekomst.

    In augustus van dit jaar was ik 2 dagen opgenomen voor een voetoperatie in het ziekenhuis in Maastricht. De verpleegsters van de afdeling wisten natuurlijk dat ik de ziekte van Parkinson had en daarom urine-incontinent was. Over mijn (gele en witte) plastic broeken waren zij vol lof. Al hadden inderdaad sommige van hen (vnl. de jongere generatie), deze plastic broeken over katoenen broekluiers, voor volwassenen, nog nooit gezien. Neen hoor, van schaamte was bij mij geen spoor te bekennen. Dank zij hen heb ik nu verpleegzorg aan huis, via het CIZ.

    Groeten,

    Math.