Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bedplassen, Katoenen luiers en plasticbroeken

• Anja

He goedemorgen Adriana hier Anja weer even. Ben blij dat ik weer wat van jou hoor.

T " is inderdaad zeer rustig in dit luierland.

Bij ons gaat ook alles goed en voor het luier gebruik s'nachts ben ik helemaal om.

Zoals ik al schreef was ik s'nachts ook door regelmatig lekkage's over gestapt op de katoenen luiers,en ik kan je wel zeggen ik wil niet meer anders.

Voor overdag bevallen de wegwerpluiers goed ( toch wel ‘makkelijk’ geen spoelwerk na een poepbroek,en minder was.)

Maar s'nachts wil ik niet meer zonder wat een uitkomst dat ‘oude’ spul.

Je kan de dikte naar behoefte op alle plekken aanpassen zodat je altijd genoeg opname capaciteit hebt.

De plasticbroekjes zijn ook goed maar de grootste maat wordt eigenlijk wat aan de krappe kant.

Maar tot mijn opluchting las ik op de site van hartkamp for kids in barneveld dat ze er nu twee grotere maten bij hadden,en wel in 38 en 42.

Je begrijpt dat ik hier van de week gelijk achteraan ga om die plasticbroeken in mijn bezit te krijgen zodat wij ook in de komende tijd vooruit kunnen.

Als hij dan nog niet droog is kunnen we overstappen naar de S van S.G.A .

Nou tot zover maar weer zal mijn natte schat uit bed halen. tot ziens. Anja.

• dimitri

ik draag iedere nacht een luier en plastic broekje en pyjamajasje

• ed

hallo

ik ben een jonge man van 34 en van mn kinds af plas ik ook nog in bed

en heb een vraag aan je. je gebruikt katoenen luiers

is mijn vraag aan je. waar haal je katoenen luiers weg of andere opties want ik gebruik eenmalige luiers en mn zorgverzekering vergoed dat niet en de prijsen reisen de pan uit

vr groet ed

• ed

hallo anja

ff een vraagje waar haal je zo groote katoenen luiers weg of mischien een andere optie

want gebruik nou wegwerp luiers en….een beetje duur ben een man van 34 en zit ook vanaf mn kinds af met bedplassen

vr groet ed

• Adriana

Hoi beste ED.

Heb jou beide berichtjes gelezen en begrijp hieruit dat jij er erg mee zit.

Wegwerp zegt het al je plast erin en gooit ze weg,verder geen werk. Katoen daar in tegen kost exstra waswerk.

Heb jij ook nog nooit lekkage of andere klachten over je wegwerpluiers gehad.

Maar goed je wou graag een paar tips hoe aan katoenen luiers te komen.

1. Koop nieuwe oogjes luiers bij HEMA,V&D of babyzaak,naai er dan vier aan elkaar tot een vierkante lap.

2. Je koopt een molton laken en maakt hier ook een vierkant van. 150x150.

3. Kijk op marktplaats bij luiers voor kinderen en baby's en doe het zelfde als bij 1.

Vouw van deze lap dan een vliegermodel en als booster(exstra opvang) kun je er een paar losse babyluiers indoen,dan zit jij rondom helemaal in de katoen en kun je in alle standen slapen zonder lekkage.

Dit moet je dan wel met spelden vast zetten.

Weet niet wat voor plastic broeken je van plan bent te gebruiken maar ik raad jou die van S.G.A aan. Deze zijn lekker ruim,kosten ongeveer 8euro voor de XXL.

De kleinere dus minder. en je kan ze via internet bestellen of in een winkel voor verpleegartikelen of eventueel apotheek.

Ik hoop dat je hiermee eerst geholpen bent en dat jij nu voor weinig geld weer heerlijk “droog ” kunt wakker worden.

Hoop ook als je alles binnen hebt en gebruikt dat je weer iets van jou laat horen,om zo weer wat ervaringen uit te wisselen

Weet ook niet of je alles gelezen hebt,maar wij en meerderen met ons die ook weer katoen zijn gaan gebruiken willen niet meer anders.

Dus voor nu vriendelijke groeten van ADRIANA en tot horens.

• Adriana

Hoi ED hier Adriana nog even.

Heb in voorgaand bericht over molton onderlakens gesproken,niet dat dit niet kan het is wel dik.

Ik had eigenlijk flanel in gedachte dit kun je zowel in luiers als in laken uitvoering kopen. Ook zou je dit in een stoffenwinkel per meter kunnen kopen.

Maar een dunnere molton kan ook.

Als je nieuwe luiers koop kun je ze beter voor het wassen ze aan elkaar te naaien,want dan zijn ze nog mooi vierkant.

Nou succes er mee en tot horens.

• Anja

Goede morgen ED.

Weet niet of jij alles op deze pagina gelezen hebt,maar ik gebruik geen grote luiers.Dit doet Adriana wel voor haar jongens,en zij heeft ook al naar jou toe gereageerd daar over.

Want als je alles gelezen had/hebt: hebt jij gelezen dat ik in mijn bedplas jaren geluierd ben met de luiers van mijn jongere broertje.

Dit paste altijd prima.De ene luier werd in een soort zwaluwstaart gevouwen met een andere luier gewoon in vieren gevouwen als inleg.

Daarover dan de plasticbroek ,eerst een sga maat M wat later dus een L werd tot dat ik dus op 10jarige leeftijd droog werd.

En voor onze zoon ben ik s'nachts dus ook weer naar de katoenen luiers met plasticbroek over gegaan omdat dit hem en zijn bed toch beter droog houd.

Zelf heb ik in mijn bedplas jaren eigenlijk ook nooit geen nat bed of pyama gehad.

Ik las ook dat jij zegt “koop af en toe wegwerp luiers ” kan ik hier uit opmaken dat je niet alle nachten met een luier om slaapt en dat jij dan s'morgens een boel waswerk hebt.

Het enigste “nadeel” als je hiervan kan spreken is, dat als je s"morgens de bovenband van je plasticbroek naar beneden doet en/of uittrekt komt de urinelucht je tegemoet wat je met wegwerp dus niet hebt omdat deze licht geparfumereerd zijn en vergeet het drooghoud laagje niet.

Een katoenen luier voelt dus gewoon nat aan,maar zeker niet vevelend omdat de luier gewoon jou lichaams tempratuur heeft.

Hopend dat je eerst met Adriana"s info en dat van mij verder kunt zien wij jou reactie hierop tegemoet.

Groet van Anja en sterkte.

• Anja

Dag Adriana.

Hier Anja even. Gaat alles goed bij jullie,hier wel.

De kleine man ligt weer lekker van zijn middag slaapje te genieten en heb hem daarvoor een katoenen luier omgedaan.

Ben nog steeds blij vanaf dag 1 dat ik voor s'nachts weer terug gegaan ben naar katoen. Het scheelt best wel exstra beddegoed wassen en geen natte kleertjes meer.

Het is woensdag(wasdag) dus de lijn hangt weer vol witte lappen die weer heerlijk fris ruiken vanavond.

Hoe staat het met jou jongens worden ze nog iedere morgen nat wakker,en zijn ze ook nog steeds positief over katoen en plasticbroek.

We hebben ook nog niets van ED gehoord,vind het wel een beetje vreemd?. Hij had toch nu wel iets van zich kunnen laten horen in ieder geval een berichtje dat hij alles gelezen heeft en actie heeft ondernomen om zijn katoenen luiers en plasticbroeken aan te schaffen.

We en jij specifiek hebben toch genoeg mogelijkheden aangedragen om s'morgens droog en goedkoop wakker te worden

Zelf zij hij dat het echt was wat hij schreef. We moeten het nog maar even afwachten en kijken of hij hiernu op reageerd.

Tot zover even van mijn kant en hoor/lees wel weer wat terug van jou.

Groeten van Anja.

• ed

hallo anja en adriana

sorry voor mn laate bericht terug maar mn pc wilde ff niet op starten

en dat is nou weer klaar in ieder geval wil ik jullie even danken voor jullie

goede tips en ga er ook wat mee doen

vriendelijke groet ed.

• Adriana

Hallo Anja

Hier gaat inderdaad alles goed,en ja de jongens worden iedere ochtend nat wakker.

Had vanmorgen dan ook weer een wasmachine vol luiers en plasticbroeken.

Heeft lekker buiten gehangen te drogen en eind van de middag binnen gehaald. Na het eten alles opgevouwen op de luiers na die ze nu weer om hebben.

Als ze dan naar boven gaan nemen ze het zelf mee en bergen het op in hun kast.

Enja ze zijn nog steeds ‘blij’ (als je van blij kunt spreken) maar ze vinden het nog steeds de óplossing' deze katoenen luiers/plasticbroeken.

En zins ze in katoen slapen en er een vriend is blijven slapen hebt ik s'morgens weleens exstra was raar he??.

Heb er nog niets van gezegt,laat ze maar mooi hun gang even gaan. Het komt vanzelf eens tersprake.

Ed heeft eindelijk gereageerd zei het kort,las vanavond dat hij voor een grote handdoek met enkele gewone luiers als inleg heeft gekozen.

Daar over een plasticbroekje.(maat/merk) Volgens mij moet het minstens een XL of XXL zijn dus een plasticBROEK.

Er over heen nog een gewone onderbroek,weet niet of dit wat toevoegt en of het uberhaupt past over deze dikke luier combi.

Maar goed s'morgens droog wakker worden is het alle belangrijkste.

Hij zal binnenkort misschien nog wel eens reageren,zoniet even goede vrienden maar dan hebben we hem wel kunnen helpen en hebben er weer een tevreden katoenen luier gebruiker bij en winnen we wat terrein terug in deze weggooi maatschappij.

Ga nu naar bed welterusten en tot ziens. Adriana en jongens….