Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bedplassen, Katoenen luiers en plasticbroeken

  • ed

    hey adriana

    ik bedoelde dus een kleine handoek van 90 cm lang die van links naar rechts dubbel slaagen

    daar baby luiers er over heen achter elkaar deze combie is ongeveer 5cm dik in een plastic broekje los. vergelijkbaar als een inleg luier daar een gewone onderbroek er weer over voor stevigheid en mijn maat is xl

    vr groet ed

  • Adriana

    Hoi ED

    Las dat jij je luiers gewoon als losse inleg in jou plasticbroek doet.

    Volgens mij heb je dan net zo als bij wegwerpluiers geen opvang van opzij omdat daar geen stof zit.

    Heb jij daardoor dan geen grote kans op lekkage als je op je zijkant ligt en plast.

    Mijn jongens hadden ook allebei zoiets van als dit maar goed gaat.

    Wil of kun jij ook nog eens wat meer vertellen over je jeugd als bedplasser en jou behandeling hiervoor thuis.

    Groeten Adriana…

  • Wilma

    Dag beste allemaal.

    Ik Wilma heb in feb. 2010 al een stukje op plastic overbroekjes geschreven.

    Heb al die tijd alles wel gevolgd en dacht kom laat ik ook weer eens wat van ons horen.

    Dit was toen naar aanleiding van het stukje van Franchien over de pl.overbr.jes.

    Mijn toen 12jarige zoon Stefan plaste nog steeds in bed,zo ook nu nog steeds en we hadden al wat dingen geprobeerd.

    Zoals ik toen schreef hebben we samen besloten om de katoenen luiers en plastic broeken een kans te geven.

    En zo als wij er toen na een week al over dachten is tot nu toe NIET veranderd. We zijn beide nog zeer positief.

    We gaan er dan ook heel normaal mee om ‘hoort er gewoon bij’ we weten niet beter.

    Als hij beneden loopt in zijn luiers/plastic broek,het valt gewoon niet op. Niemand uit het gezin maakt er een opmerking over.

    Zelf gaat hij er dan ook heel relaxt mee om. Gelukkig ook zijn goede vrienden als ze blijven slapen.

    Zo als jullie begrijpen is er wat dat aangaat niets veranderd en blijven we allebei uitkijken naar die eerste DROGE nachten.

    En mocht deze nog ik weet niet hoe lang uitblijven wij zijn tot dan verzekerd van droge bedden door onze luiers en plastic broeken.

    Dit wou ik even kwijt na lange tijd.

    Vriendelijke groeten van Wilma en Stefan nu 14jaar oud.

  • Jurre

    Hoi Anja,

    heb jou al eens geschreven over de problemen die ik had met luierspelden.

    Ik heb nu eens zelf naar een oplossing gezocht en gevonden;

    - Optrekluier,

    - van Carla's compagnie,

    - naam: Dynamic Coton,

    - verkrijgbare maten: small, medium, large en exra large.(kies de juiste maat, want ze vallen erg groot)

    - wel dragen met een inlegluier en een plastic broek.

    Geen gehannes met spelden, gewoon op de inlegger gaan zitten, de optrekluier en plastic broek erover en klaar is Kees. Het kan zonder hulp en je bent snel klaar. (Je blijft ook lekker droog).

    Ook geen luieruitslag meer.

    Probeer het eens uit!

    Groetjes Jurre

  • denise

    Al vanaf 5,49 / 50 stuks wegwerp luiers

    de Luierkraam onafhankelijke leverancier van kwalitatief goede luiers en billendoekjes voor aanbiedingsprijzen.

    besparing tot honderden Euro's per jaar ten opzichte van vergelijkbare luiers

  • Adriana

    Hallo bedplassend nederland.

    Hoe staat het ermee,er wordt weinig gereageerd vind ik.

    Wij zijn weer van vakantie terug en hebben anders dan vorig jaar gewoon de katoenen luiers mee genomen.

    Gewassen moet er toch geworden en aan gezien de luiers net handdoeken lijken valt het eigenlijk niet op.

    De plasticbroeken gewoon in de tent drogen of even met de handdoek doen,dan kunnen ze s'avonds weer aan.

    De jongens vonden dit tien keer prettiger dan die wegwerpluiers van vorig jaar.

    Verder is hier niet zoveel veranderd,ze zijn iedere morgen lekker nat maar dat geeft niks zolang ze verder maar lekker in hun vel zitten.

    We maken er dan ook geen enkel probleem van en luieren gewoon door. Het zal vanzelf over gaan en zo niet hoop ik dat ze een goede vriendin treffen die volledig achter hun staan en het bedplas probleem volledig accepteren met bijbehorend ongemak.

    Tot horens Adriana en jongens.

  • Gerrit

    Hallo Adriana. Hier een berichtje van Gerrit.Ik ben een man van 54 jaar en al 30 jaar urine incontinent. Wat mij opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die hier over durven te praten met andere mensen.Ik draag zelf Attends reguler plus en Suprima plasticbroeken zowel overdag als s'nachts.Als ik met vacantie ga neem ik ze zelf altijd mee omdat ik deze het beste vertrouwd.Zeker als ik naar de Canarise Eilanden ga aangezien ze daar niet te verkrijgen zijn ze hebben daar alleen maar lichtere kwaliteit.Laatst heb ik in Duitsland de Besana luiers gekocht deze zijn lekker dik en vangen dus veel op helaas weer niet in Nederland te verkrijgen en worden dus ook niet vergoed door de CZ zorgverzekering.Als je met het vliegtuig naar het buitenland ga en je zorgt ervoor dat je een medisch paspoort heb mag je tien kilo extra meenemen als je dit tenminste meld aan de toeroperetor.Het paspoort kun je bij je apotheek krijgen.Mijn vraag aan jou is eigenlijk ben je zelf ook inco of alleen je jongens en hoe oud zijn ze dan.Als je wilt mailen met me kan dat via me msn. Met vriendelijke groeten gerrit.

  • Adriana

    Hallo Gerrit.

    Ten eerste ben ik zelf niet incontinent.

    Mijn beide jongens hebben een bedplas probleem waardoor ze luiers en plastic broeken dragen.

    Bij ons beviel het wegwerp niet meer en zijn daarom met katoen begonnen.

    Dit tot ieders tevredenheid. De jongens zijn 14 en 16 jaar oud.

    Maar je kunt alles over ons lezen op dit item en op plastic overbroekjes.

    Denk dat jij hier wel wat mee kunt of niet,anders zie ik jou wel weer hier.

    Groeten Adriana.

  • Emile63

    Hallo, ik ben Emile en nieuw hier. Ik heb als kind tot een jaar 14 in bed geplast en droeg in die tijd katoenen luiers en een plastic broek (ik geloof van SGA). Ik ben nu 48 jaar en een jaar of 8 geleden ben ik opnieuw begonnen in bed te plassen. Sindsdien draag ik 's nachts weer een luier en een plastic broek. Ik draag katoenen luiers van Inotex met een inlegger (besteld via Maree, ze zijn wel duur maar gaan lang mee) en daarover een plastic broek van SGA, maat XL (besteld via ZorgService NL). Alleen als ik niet thuis slaap gebruik ik wegwerp luiers, wel altijd met een plastic broek. Toen 8 jaar geleden ik weer opnieuw last kreeg van bedplassen heb eerst een tijd wegwerp luiers geprobeerd maar ik vind de bescherming niet goed, regelmatig last van lekken ondanks de plastic broek. Ik ben toen gaan zoeken op internet en kwam bij Maree terecht voor de katoenen luiers en een matrasbeschermer. Plastic broeken verkopen ze daar ook van het merk Suprima, ik vind ze niet zo fijn om te dragen en bovendien zijn ze erg duur, een SGA plastic broek kost nog geen € 3,20 p/st en die zit bovendien erg prettig. Het nadeel van SGA is wel dat ze niet zo lang mee gaan maar daar is de prijs dan ook naar. Groet, Emile.

  • Jos

    Gelukkig nieuwjaar.

    En hopelijk veel droge nachten.

    Groet Jos