Ik heb de laatste paar dagen een beetje door dit forum gebladerd en val nog steeds van de ene verbijstering in de andere.
Soms heb ik geen idee wat er echt, en wat gespeeld is. En ook de reden waarom is vaak een mysterie.
Neem nou die “Hilde” of “ilde” hier in dit topic. Als het waar zou zijn wat we in die volslagen hysterische berichten (met …!!!!!!! tientallen …!!!!!!!!!!!!! uitroeptekens …!!!!!!!!!!!!!!!!!) staat zou ze onmiddellijk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden.
Als het waar zou zijn. Maar natuurlijk is het niet waar. Aan de ene kant snap ik wel dat het makkelijk is om op een forum kletsika te verkopen: je kunt het niet controleren.
Maar die Hilde … aan de ene kant is het onbegrijpelijk dat iemand zoiets idioots en gemeens beschrijft als zij (of hij natuurlijk).
Maar er lopen natuurlijk genoeg gekken rond: maar ik geloof alleen nooit dat die dit soort waanzin ook echt zo uitgebreid gaan zitten opschrijven. Met al die uitroeptekens.
De schrijver Terry Pratchett heeft dat goed beschreven:
“Seven exclamation marks! A sure sign of an insane mind.”
(Zeven uitroeptekens! Het bewijs dat het om een zieke geest gaat.)
En dat waren er nog maar zeven … :$
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Maar ik wilde ook op iets reageren wat Anja heeft geschreven.
Ik weet dat het een oud bericht is, maar ze heeft hier kortgeleden nog wat geschreven: dus ze komt hier nog wel. Misschien is ze intussen van mening veranderd.
Ik bedoel dit bericht van 19 februari 2010:
(…) van die kinderen is ook een kleine groep die als ze
droog zijn bewust in hun bed blijven plassen omdat
ze meer zijn gaan voelen voor hun luiers en
plasticbroeken de zgn. diaperlovers. Jouw inge kan
ook uitgroeien tot zoiets maar zeg nou zelf daar
is toch niets mis mee
Beter s'nachts een luier / plasticbroek aan dan
roken,drugs lesbish of andere nare dingen ze doet
er niemand kwaad mee, en als ze dat dan doet om
haar gevoelens een plaats te kunnen geven zou ik
als ouders volledig achter haar staan en steunen.
Maar zover is het nog niet eerst maar eens kijken
wat er uit de vervolg onderzoeken komt.
Ik zou echt niet weten of het voor iemands leven (als geheel) vervelender is om te roken of om een luierfetish te hebben. Ja, natuurlijk is roken slecht.
En natuurlijk doe je op zich niemand kwaad met een luierfetish - als je die eenmaal hebt.
Maar is het je wel eens opgevallen wat angst, schaamte en mislukte relaties voor invloed hebben op iemands levensgeluk?
Ik heb helemaal niks tegen wat voor fetish dan ook. Als iemand zo in elkaar zit kan hij of zij er zowiezo niks aan doen, en zolang je er niemand anders pijn mee doet: waarom niet?
Maar als je het kunt voorkomen, dan bespaar je iemand wel een heleboel ellende en eenzaamheid
(ik zeg met nadruk als: ik heb geen idee of je een fetish bij een kind kunt aankweken of voorkomen. Maar ik noem het omdat er hier over wordt gepraat *alsof* het mogelijk zou kunnen zijn).
Maar ik heb er wel moeite mee dat “lesbish” in één adem wordt genoemd met “roken, drugs of andere nare dingen”.
Ik ben lesbisch, en ik heb van mijn leven nog nooit naar mijn hoofd gekregen dat ik een naar ding was (of had). En ik dacht dat dat soort vooroordelen ondertussen wel echt compleet uitgestorven waren, tenminste wel in Nederland.
Godzijdank ben ik niet vijftig jaar eerder geboren, toen veel meer mensen dit soort ideeën hadden en homoseksualiteit volgens de psychiaters een ziekte was.
Misschien wist je het niet: maar de psychiatrie vindt al lang dat homoseksualiteit (met wederzijdse instemming tussen volwassenen) een gezonde en normale variatie is van hoe mensen hun seksualiteit beleven. Het bewijs is dat een lesbische relatie net zo stabiel en liefdevol kan zijn als een hetero-relatie; en dat is ook hoe ik er in sta.
Om te zeggen dat het beter is om een fixatie op een levenloos voorwerp als een luier te hebben dan om lesbisch te zijn vind ik eerlijk gezegd nogal beledigend.
Maar goed, zoals ik al zei: misschien heb je inmiddels je mening herzien. Ik hoop het van harte.