Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plastic broeken

  • Math

    Hallo Henk,

    Dat is lang geleden dat ik contact met je had. Oh, ik voelde mij helemaal niet aangesproken toen jij vond dat ik moeilijk deed over het onderhoud van plastic broeken. Sterker nog, ik kan mij dat heel goed indenken, dat jij en nog vele anderen zullen gaan denken aan de tijd die het kost om deze in een zachte toestand te houden. Dat is een van de nadelen van plastic broeken. Maar het is niet anders met deze zogeheten chemische artikelen. Maar de beloning is er dan ook naar; zachte plastic broeken, met een prima pasvorm. Het is maar waarvoor je kiest.

    Jij bent in mijn ogen een persoon met een eigen mening en die respecteer ik. Ik vind verder dat jij het woord “dom” niet hoeft gebruiken, omdat mijn kennis van de natuurwetenschappen toevallig iets groter is dan een gemiddeld iemand. Trouwens, misschien weet jij zaken waar ik niets vanaf weet.

    In de jaren vijftig en zestig hing de was bij ons massaal buiten aan de waslijn, omdat het in die tijd bij de gemiddelde huisvrouw, dus inclusief mijn moeder, nog niet zo bekend was dat straling van licht en UV afkomstig van de Zon en van daglicht, de weekmakers in plastic broeken afbreken. Wij kunnen niet allemaal evenveel van de natuur afweten, nietwaar? Plastic broeken worden net zoals een draagzak hard en gaan op den duur verkruimelen. Want als je deze broeken dan blijft gebruiken, moet je op een morgen niet verbaasd zijn dat je de elastieken als halsbanden voor je hond kunt gebruiken. Voor witte katoenen luiers maakt het niets uit of je deze buiten hangt , tenminste bij goede lucht. Deze ruiken dan erg fris. Los even van de privacy.

    IK was vierde van de vijf kinderen in ons gezin. Mijn jongste zus is 4 jaar jonger dan ik. Ik kan mij haast niets herinneren van haar geboorte en de periode vlak daarna. Maar wel vanaf mijn vijfde jaar.Toen hing de luierwas en die van haar en van mij inderdaad aan de waslijn buiten. In de winter op de grote zolder. Toen had ik reeds polio, dus moest ik van mijn ouders wel katoenen luiers en plastic broeken dragen. Toen ik zo rond mijn dertiende jaar,(1964-1965), vooruit ging in mijn medische toestand, waren die gelukkig niet meer nodig. Zo heb ik toch nog een normale jeugd gekend. Ondanks het frequente gebruik van plastic broeken, heb ik omtrent deze, zoals Adriana dat wel heeft, hier geen terugverlangen voor gehad, bij het zien ervan op latere momenten.. Ik had het ook druk met de middelbare school en verenigingsleven, verkeringen, e.d. Waarschijnlijk weet jij nog niet dat ik.40 jaar lang trompettist was in de plaatselijke fanfare, totdat ik mijn trompet (cornet), in 2004, wegens mijn gezondheid aan de wilgenboom moest ophangen..

    Maar toen in 2001 bekend werd dat ik de ziekte van Parkinson had en de neuroloog zei dat, omdat ik al eens eerder een zwakke blaas en maag en darmklachten had gehad en een grote kans op een hernieuwde incontinentie, groter was dan iemand anders met dezelfde ziekte, wist ik precies wat mij te doen stond. Een visie die mijn vrouw en parkinson-verpleegkundige als zeer verstandig betitelden.

    Een antwoord op jouw vraag is dat ik inderdaad de laatste was, die bij ons thuis was die luiers en plastic broeken droeg. In verband met onze privacy hingen katoenen luiers en mijn plastic broeken meestal op zolder. Toen woonde ik nog in een groot huis. Ik heb ook al eens gezegd dat ik hierbij nog nooit geplaagd of gepest ben, noch thuis, noch op de lagere school. Mijn ouders ben ik hiervoor natuurlijk buitengewoon erkentelijk. Mijn moeder was blij toen ze vernam dat ik wederom voor plastic broeken had gekozen, in plaats van alleen maar wegwerpmaterialen. Daar schaamde ik mij niet voor. Mijn moeder wist wel raad. Helaas zijn mijn beide ouders al geruime tijd geleden overleden

    Henk, hier merk je dat ook ik een bijzondere band met mijn moeder had. Die werkt altijd, of je nu uit vrijwilligheid of uit noodzaak plastic broeken draagt. Als ik zo terug denk aan die periode dan is mijn moeder( altijd al bezorgd om mij geweest. Daarom kreeg ze ook tranen in haar ogen toen ze hoorde dat het noodlot opnieuw over mij heen was gekomen. Gelukkig kon ik met mijn vader, broers en zussen ook goed opschieten. Ik denk dat dit mede komt omdat ik mij niet als een klein kind gedroeg, maar mij zelf verzorgde. En als mij iets niet beviel, dan zei ik er wat van.

    Over mijn schaamtegevoel dat ik op mijn tiende levensjaar nog plastic broeken droeg kan ik eigenlijk zeggen dat dit mij dat best nog meeviel, omdat toch veel mensen wisten en zagen waarom dat was. Zo iets kun je niet onder de mat verbergen. Daarom verzweeg ik dit niet, alhoewel ik daar natuurlijk liever niet over praatte. Het allerbelangrijkste dat mijn ouders mij geleerd hadden was, dat ik hierover niet zielig ging doen, maar gewoon met mijn vriendjes en vriendinnetjes bleef spelen en voor mijzelf opkwam, iemand die een eigen menig had. In die situatie vonden zij dat ook heel normaal dat ik er was.. Natuurlijk niet bij intensieve spellen. Voetballen mocht ik überhaupt niet. Dat is ook de reden dat voetbal en andere balsporten mij nu niet interesseert en daardoor eerder een boek lees. Een echte boekenwurm. Daarom ben ik een natuurwetenschapper en wijzer geworden. Zo zie je maar “De sleutel van het heden, ligt in het verleden.”

    Misschien is dit een geluk geweest, anders zou ik een stuk agressiever en botter tegenover jou zijn geweest, hetgeen bewezen is rondom de gedragingen van mensen rondom voetbalterreinen. Daarom, Henk, je zeurt niet en je bent niet dom. Ik heb ook die verslagen op andere pagina's ook gelezen, hoe jij daar werd afgeblaft. Bij mij hoef jij daar niet bang voor te zijn.

    Henk, ik kan onmogelijk weten, dat als ik nu niet beter had geweten of ik de luierwas zo in de wasmachine had gestopt en buiten had opgehangen, wat ik dan zou doen. Wel kan ik jou zeggen dat plastic broeken door mij met veel respect behandeld worden, omdat deze een nostalgische uitstraling hebben van degelijkheid en de beste manier om droog te blijven. Dit is gebaseerd op de vele jaren van ervaring die ik heb. Omdat ik nu in een appartement in een stad woon heb ik buiten niet zoveel plaats meer om was te drogen, behalve misschien op een gewone droogrek na. Omwille van natuurwetten droog ik ze liever op een donkere en verwarmde kamer. Mijn vrouw zou zich er echter wel voor schamen als ik het in mijn hoofd zou halen om plastic broeken aan het droogrek buiten zou drogen. Neen Henk, dat gebeurt dus niet, en dus ook geen discrepantie tussen ons beide.

    Ik doe ontzettend lang met plastic broeken omdat ik ze in de eerste plaats van een zeer goede kwaliteit heb, die ik tevens met zorg onderhoudt. Deze zijn echter bijna 3 keer zo duur als een gewone SGA-broeken. Het is mijn bedoeling om plastic broeken geen 24/7 te dragen. Als ik dat deed zou mijn huid zo naar de knoppen zijn. Daarom moet ik deze afwisselen met papieren wegwerpluiers voor overdag. In uitzonderingen van bedlegerigheid van de afgelopen maanden natuurlijk daargelaten. De thuiszorgverpleegster stond er zelfs op dat ik ze toen droeg. Ze heeft mij trouwens mij deze aangetrokken. Dat vond ik wel een bijzonder mooi moment, echter ik had helemaal geen gêne voor haar. Dat had ze vaker gedaan.

    Mijn plastic broeken komen altijd in aanraking met urine, zij het natuurlijk beperkt, wegens de goede opvangcapaciteit van katoenen broekluiers. Het is een foutieve gedachte dat in mijn plastic broeken goudvissen in een aquarium rondzwemmen. Ik heb ongeveer 60 plastic broeken in huis, zowel aantrek- als drukknopmodel, maat XL, Hoge Rug bescherming. Die zijn 5 cm hoger en breder dan SGA- broeken en hebben alle zachte kleuren, blauw, geel, roze, transparant en wit. De meeste kleuren zijn geel en wit. Naar alfabetische volgorde draag ik die. Het wasvoorschrift voor deze broeken luidt dus dat ik altijd 2 of 3, dezelfde gekleurde plastic broeken tezamen was, om het door elkaar lopen van kleuren te voorkomen.

    Jij hebt jouw vrouw zover gekregen om jou een plastic broek aan te trekken. Een volgende keer moet je haar proberen over te halen, om er zelf ook een aan te trekken. Dan weet ze hoe dat aanvoelt. Om te voorkomen dat ze afknapt moet ze deze wel over een katoenen luierbroek aantrekken, om een bezwete huid te voorkomen. Want zweet is iets waar alle vrouwen zeer snel van afknappen.

    Met mijn voet gaat het nog niet zo, als het zou moeten zijn. Het gips is er wel vrijdag, 25 okt. ervan af gegaan. Gisteren had ik een afspraak met de orthopedisch schoenmaker, omdat mijn drukpunten in mijn schoen veranderd zijn. Ik heb nog veel operatievocht in mijn voet. Daarom worden mij voorlopig orthopedische ,verhoogde pantoffels verstrekt, omdat ik nog geen gewone schoenen mag dragen.

    Ik wens jou veel sterkte en plezier toe met jouw prachtige hobby.

    Math.

  • Henk

    Hoi Math

    Met zeer veel genoegen jou commentaar weer zitten lezen

    Vind het zo fijn van jou dat je zo positief op mijn “hobby” blijft reageren en dat ik er met jou zo over kan blijven praten.

    Dat idee van mijn vrouw om haar ook een keer een nacht een plastic broek en een luier te laten dragen spookt ook al een tijdje door mijn hoofd.

    Je weet net zo goed als ik dat je dat niet zomaar kunt vragen/regelen. Dit heeft toch even tijd en het goede moment nodig.

    Draagt jou vrouw weleens samen met jou!!

    Jij zegt broekluier maar je weet toch dat ik voor de ouderwetse vouwluiers ga!! (saai he ouderwets zijn)

    Nogmaals Math bedankt voor jou positieve houding en een praatpaal te willen zijn voor mij en anderen.

    Beterschap en een groet en tot later.

    Henk

  • Math

    Hallo Henk,

    Uiteraard moet je jouw vrouw nooit toe ergens dwingen om dingen te doen daar haar in principe niet aanstaan. Datzelfde geldt ook voor mijn vrouw. De aanleiding van mijn suggestie kwam toch echt van jou, dat jouw vrouw jou een plastic broek aantrok. Ikzelf heb daar echter geen behoefte aan, sterker nog; zolang ik deze nog alleen kan aantrekken, doe ik dat zelf. Hieruit volgt dan dat ik hieromtrent ook niet wil dat ik haar hier mee confronteer. Dat wil ik houden zo. Ik ben al blij dat mijn vrouw het nodig vindt, dat ik ze moet dragen. Duidelijker kan ik niet zijn. Henk, ik raad jou aan bepaalde gedachten uit jouw hoofd te zetten.

    Natuurlijk begrijp ik welke emoties hier achter schuil gaan voor jullie. Maar voor mij hebben plastic broeken enkel een bepaalde functie, net als mijn schoenen. Van plastic broeken word ik op zich niet warm of koud van. Ouderwets is in mijn ogen een synoniem van degelijkheid. De ouderwetse SGA plastic broeken, waren vroeger ook veel beter in kwaliteit dan nu, bovendien waren die indertijd in kleur. Vroeger heb ik die zelf gedragen. Thuis heb ik behalve een stuk of 10 katoenen broekluiers, ook 4 stuks gewone vouwluiers. Mij gaat het erom dat deze van katoen zijn. Het absorberende vermogen is hetzelfde en voor de prijs hoef ik het niet te laten. Alleen het goed spelden ervan kost tijd, in tegenstelling tot een luierbroek.

    Overigens dank je voor jouw compliment.

    Mvg,

    Math.

  • Henk

    Hoi Math

    Ik raad jou aan bepaalde gedachten uit het hoofd te zetten zeg jij.

    Hoe bedoel jij dit. Richting jou of mij zelf?

    Heb naar jou toe geen verkeerde gedachten en/of bedoelingen.

    Jij had dat idee van mijn vrouw en mijn tegen vraag was gewoon of jullie ook wel eens samen luierden. Verder niets.

    Sorry als je het verkeerd opgepakt hebt.

    Dat mail adres mag ik daar iets over mij zelf opzetten!! Of heb je daar geen behoefte aan.

    Groet Henk

  • Math

    Hallo Henk,

    IK bedoelde enkel te zeggen dat dit richting jou bedoeld was. Je kan niet verlangen, dat jij je vrouw op een goeie dag in een plastic broek ziet. Hoogstens hopen. Hiermee wil ik zeggen dat als zij dit wil, dan doet ze dit zelf wel. uit vrije wil. Zelf luieren wij helemaal niet samen. Ik zou niet weten waarom dit nodig zou zijn. Natuurlijk begrijp ik dat dit voor jou en Adriana belangrijk is, maar voor ons niet. Liefde ontvang ik van mijn vrouw, en niet van een olieproduct, dat ik toevallig uit noodzaak moet aantrekken, zoals bij een paar schoenen ook het geval is. Alleen, het onderhoud van plastic broeken vraagt nou eenmaal veel meer aandacht. Nogmaals, natuurlijk ontvangen jullie ook liefde van jullie echtgenoot, maar echt niet van plastic broeken.

    Daarom weet ik zoveel van plastic broeken. Omdat deze olieproducten zelf weer een onderdeel zijn van de natuurlijke evolutie; van het binnenste van de hoogovens tijdens de BIg Bang en in sterren, die zorgden voor een juiste mix van elementen, tot de stervende bomen en planten, die zorgen dat er olie ontstond. Ik wil hiermee aangeven dat de werkelijkheid over plastic broeken helemaal niet zo emotioneel en romantisch. Dit is veel ingewikkelder dan dat je dat misschien op het eerste gezicht vermoedt. Ik ga hier natuurlijk niet verder op in.

    Als jij mijn emailadres gebruikt, dan mag dat uitsluitend voor jou en Adriana. Gewoon op de link onder mijn naam klikken. Op die manier had ik ook al eens contact met Tante Pollewop.

    Groetjes,

    Math.

  • Adriana

    Hoi Math

    Hier was ze weer even.

    Gaat hier goed. Mij lieve echtgenoot snapt nog niet hoe ik gevallen ben voor de luiers en plastic broeken (ik zelf ook nog steeds niet)

    Maar goed zolang ik hem er niet te veel lastig mee val kan hij er mee leven.

    Kruip natuurlijk wel eens tegen hem aan als ik het draag gewoon even om hem te plagen.

    Loop er dan ook niet zo open in rond zoals de jongens doen als hij er bij is. Anders wel

    Iedere keer als ik het nu van de jongens was en op moet hangen voelt het anders als enige maanden geleden.

    Als ik het dan zelf gebruik/aandoe en ik trek de plastic broek aan dan gaat er bij wijze van spreken een lichte siddering door me heen.

    Jij sprak over een lege blaas.

    Natuurlijk denk ik dan want als ik s'nachts moet plassen en ik draag een luier en ik wil s'morgens nat wakker worden dan ga ik niet uit bed maar laat het dan gewoon in de luiers lopen. Dan is mijn blaas toch leeg!! Heeft toch het zelfde effect als naar de wc gaan.

    Of zit het verschil in het niet of wel aandrang voelen.

    Bedoel beide jongens zijn bedplasser (voelen geen aandrang/prikkels) maar zij plassen toch ook gewoon hun blaas leeg of ze nu in bed liggen of voor de wc zouden staan of zitten. En Floris is toch het zelfde als ik.

    En ja Floris het gaat zo goed met die jongen. Nu zijn moeder het weet en hij het thuis ook kan dragen.

    Ze gaat er zo goed mee om dat had ik eigenlijk niet verwacht. als hij nat is gooit hij het zelf bij de was natuurlijk maar als ze een paar dagen niets gezien heeft controleert ze zelf of het nog fris genoeg is om te gebruiken. Zo niet legt ze een schoon setje neer.

    We hebben regelmatig even contact met elkaar dan kan zij haar verhaal even kwijt. Want jij begrijpt ook wel dat het een hele schrik was toen bij mij thuis.

    Maar net als jij zegt er zijn veel ergere dingen en dit schaad de gezondheid ook niet. Al kan de buiten wereld hier minder mee omgaan dan met die andere slechte dingen. Ik ga maar bij mij zelf af.

    Zijn vader is een gewone goede vader. Hij rijdt op een vrachtwagen en is daarom vaak de hele week van huis.

    Dat is voor Floris dus een hele geruststelling om het geheim verder niet wereld kundig te hoeven maken.

    En nog een geluk hij is enigst kind. Na hem is er wat bij zijn moeder gebeurt waardoor ze geen kinderen meer kon krijgen.

    Vandaar dat hij ook zoveel bij ons zat en zit. Hij hoort bijna bij de inventaris. Alleen toen de katoenen luiers en de plastic broeken ten tonele verschenen begon er wat van binnen te groeien bij hem.

    Zo zie je maar dat alles voor hem ten goede is gekeerd.

    Hoe gaat het verder met jou/jullie. Is het gips er nu echt af. Krijg je ook nog steeds thuiszorg of is alles weer bij het oude en kunnen jullie je weer samen redden.

    Nou Math de hartelijk groeten van ons en het gaat jullie goed.

    Tot ziens Adriana

  • Gerrit

    Beste Adriana. Ik Gerrit las je verhaal van februari 2013 aan Ellen van 18jaar. Ik wil graag mijn mening zeggen hierover. Ik ben zelf ook urine incontinent en draag daarom 24/7luiers en plasticbroeken en over mijn matras een bedplastichoes onder de hoeslaken. Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is voor een meisje van 18jaar om hierover te praten.maar ze is gelukkig niet de enigste met dit probleem. Ik heb het sinds mijn 28ste jaar dat ik weer in bed en broek plast. Ben blij dat er goeie hulpmiddelen ervoor zijn als was het wel lang zoeken en uit proberen wat het beste bij mij paste. Ik draag nu attents reguleren plus en molicare super met daar overheen altijd een suprima plasticbroek en dit bevalt me prima.ik kom er ook eerlijk voor uit als ik met vrienden ben of als ik op vakantie ga. Meestal als ik lang in een hotel verblijf vraag ik of ze een beschermende hoeslaken hebben omdat ik niet andermans spullen wilt bevuilen. Iets wat ik niet in je verhaal begrijp is dat of je zelf ook luiers en plasticbroeken draagt. Je verteld wel van je jongens. Hoe oud zijn ze nu dan.? En tegen Ellen zou ik willen zeggen als je erover wilt praten met me kan dat altijd misschien kan ik je in raad en daad bijstaan. Zo weet ik dat er veel zorgverzekeraars zijn die de plasticbroeken niet of nauwelijks vergoeden. Maar dit is volgens de wet wel verplicht. Ik zelf heb een machtiging voor 140stuks luiers per maand en 1x in de 3a4 maanden de plasticbroeken. Deze plasticbroeken heb je ook met katoen aan de buitenkant dus valt het voor jou Ellen minder op. Zelf koop ik ook weleens plasticbroeken met katoen aan de buitenkant via internet bij www.plastikhosen.de of bij www.save expressie.de hoop jullie hiermee geholpen te hebben. Jullie kunnen ook contact met me zoeken via me mail adress teddybear-02@live.nl groetjes en succes.

  • Gerrit

    Beste Math. Hier een berichtje van Gerrit. Ik ben namelijk ook urine incontinent en wel door of na een operatie aan mijn been en lies. Dit is in 1987al gebeurd.toen ik uit de narcose kwam kreeg ik de koude koorts dit heb ik altijd alleen deze keer was het zo erg dat er allemaal doktoren rond me bed stonden en niet wisten wat ze moesten doen ben ook effe weg geweest.daarna is het gekomen dat ik eerst weer in bed plaste en later ook weer overdag spontaan me plas weer liet lopen. Dus wat volgde hierop dat ik weer in de luiers en plasticbroeken moest. Eerst had ik hier een probleem mee en schaamde me hiervoor. Maar na een korte tijd heb ik me erbij neergelegd en weet niet beter of het hoort bij me. Ga er ook nu normaal mee om en kom er ook gewoon vooruit dat ik luiers en plasticbroeken draag. Overdag wegwerp luiers en s'nachts meestal katoen of katoenenluierbroeken. Helaas vergoed de zorgverzekering niet allebei dus koop ik de katoenen luiers zelf. De plasticbroeken zijn van Suprima en die krijg ik eens in de 3maanden 10stuks vergoed.ik was getrouwd maar mijn ex is weggelopen omdat ze na 14jaar samen zijn er niet meer tegen kon om met iemand te leven die continu nog in de luiers en plasticbroeken moest lopen.ik was mijn plasticbroeken handmatig uit en wel met Robijn(wit)vloeibaar en Woolhite en een scheutje Driehoek zeep dan blijven ze lekker zacht. Ook heb ik gekleurde plasticbroeken en ook een paar met print. Die met print draag ik hoofdzakelijk s'avonds en s'nachts.toch valt het me op dat als ik naar het ziekenhuis moet voor opname(dat gebeurde) 1x in de 3a4 maanden dat de zusters er steeds weer van op kijken als ik een gekleurde plasticbroek aan heb. Heb ook wel eens aan ze gevraagd waarom dan kreeg ik te horen dat het niet veel voorkwam dat mensen over hun wegwerp luier nog een plasticbroek droegen. Ik vind dit beter ter voorkoming van doorlekken zei ik dan. Dit was mijn relaas. Groetjes allemaal en jullie mogen gerust reageren.gerrit.

  • Gerrit

    Hallo Adriana.Hier een berichtje van Gerrit. Ik heb verschillende brieven die jij gepost heb gelezen. Nu valt mij op dat je het hebt over je jongens dat ze nog in de luiers en plasticbroeken zijn. Misschien een brutale vraag maar hoe oud zijn jou jongens dan? En als ik het goed las dragen ze nog Katoenen Luiers. Geef dit niet te veel was voor je mee? En dragen ze alleen s'nachts luiers en plasticbroeken of ook overdag. Je vertelde ook dat je zelf s'nachts nog een luier en plasticbroek draagt is dit omdat je zelf s'nachts ook nog in bed plast of gewoon omdat je het prettig vind en niet voor je jongens onder wil doen. Ik ben zelf ook urine incontinent sinds mijn 28/29jaar eerst alleen s'nachts maar na een paar maanden ook overdag. Eerst had ik er een probleem mee maar na een tijdje niet meer denk nu het hoort bij me. Ik draag zelf overdag attents reguleren plus of molicare super met daar overheen een Suprima plasticbroek ook heb ik plasticbroeken van Care deze zitten prettig en voel je ook niet zitten zijn super zacht en blijven dit ook. Helaas is mijn ex vrouw bij me weg gegaan omdat ze er niet meer tegen kon om met iemand te leven die 24uur per dag nog in de luiers liep. Hoe is dat in jou relatie heeft je man er geen probleem mee. En ik was me plasticbroeken met de hand uit met een scheutje Robijn wit,Woolhite,driehoek zeep hierdoor blijven ze zacht.(probeer maar eens). Als ik je verhaal ook goed las hang je de was altijd buiten vinden de jongens dat dan niet erg als de buren of mensen die voorbij komen de luiers en plasticbroeken zien hangen.? Ik hang het zelf ook buiten in de zomer maar woon vier hoog krijg ook weleens vragen van de buren maar zeg dan hoe het zit.hoop gauw wat te horen van je en succes met de jongens en veel luier plezier groetjes.

  • Gerrit

    Beste Adriana.Ik vergat nog wat te vragen in mijn vorige brief aan je. Ik heb eventueel voor jou en de jongens weet natuurlijk niet welke maat jullie hebben van Plasticbroeken en of jullie geïnteresseerd zijn in gekleurde broeken maar ik heb er wel een paar Nieuw in Doos van Suprime in de maten 42-44-46 en nog enkele maat L van een soort polytraan gekleurd die mag je hebben en kan ik opsturen of langs brengen wat je wilt. Laat het even weten als je geïnteresseerd bent via mijn mail teddybear-02@live.nl . En voor de rest schaam je niet dat je je eigen aangetrokken voelt tot het dragen van luiers en plasticbroeken. Zodra je je eigen niet meer schaamd en het een plek hebt gegeven ga je ze zelfs ook overdag dragen onder je kleding als je gaat winkelen. Het heeft ook zo ze voordeel je hoeft niet meer bang te zijn dat de openbare toiletten niet schoon zijn je heb je eigen toilet bij je en met een wegwerp luier van molicare super kan je 3 en een halve liter lozen. Succes groetjes Gerrit.