Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bedplassen, Katoenen luiers en plasticbroeken

  • hilde

    Lieve Anja , Zou je AUB eens mijn laatste berichtje terug willen herlezen ! Ik heb geschreven een fles voor s'avonds !!!!!!!Ik ben heel blij dat ik van U een EERLIJK antwoord krijg , en ik heb er ook heel veel aan aan uw antwoord !Ik geloof dat ron mijn berichtjes maar half leest ! Ron , daar wil ik ook zeggen ,dat is een verschil tussen man en vrouw , neem dat toch eens aan !!! Ja inge krijg nu gewoon eten , en ja pureren zou ook goed kunnen zijn !S'avonds alleen een fles ! Ron , aub doe toch eens normaal !!!!!!!! Inge gaat om 18u slapen !!!!! 2u is er tussen van school thuis komen en naar bed !

    Anja graag zou ik u heel hard willen bedanken , van jou krijg ik een klaar antwoord !!!!

  • Ron inco. lid

    Hoi Anja.

    Ik maak mij toch ook wel enigzins zorgen om de situatie van Inge.

    Inge, is een meisje van 7 jaar en al lang geen BABY meer, dat Inge nog luiers nodig heeft omdat Inge (nog) niet

    zindelijk is door een lichamelijke oorzaak kan ik begrijpen.

    Ik draag zelf ook nog een luier( ja ook een katoenen BABY luier) omdat ik niet tegen wegwerp incontinentie luiers

    kan i.v.m een zeer ernstig huidprobleem.

    Dus draag ik nu ook weer de katoenen BABY luiers met voorgevormde inleg luiers er in gevouwen en ook daar over

    een plasticbroekje.

    Helaas ben ik dus door een zenuwbeschadeging in mijn rug niet meer zindelijk en dus luier dragend.

    Maar ik ga toch ook niet terug in mijn BABY tijd ??

    Ik vind het HEEEEEEL ERG DAT IK BABY LUIERS MOET DRAGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    De verzorgende van de thuiszorg komen mij wassen en de schone luier omspelden omdat ik dus rolstoel gebonden

    ben i.v.m deze lichamelijke handicap.

    Ik heb zelfs ja na 30 JAAR nog steeds schaamte omdat ik de luier moet dragen. !!!!!!!!!

    En Hilde brengt INge dan terug in haar BABY tijd ? Alleen omdat Inge ( nog ) niet zindelijk is ?????

    Nogmaals dat Inge luiers moet dragen , kan ik mij nog wel indenken, maar dat Inge een meisje van 7 !!! jaar !!!!

    nog een speen moet hebben !!!! en dat Inge alleen maar BABY pap krijgt in een BABY fles, nou dat kan niet

    dat is toch in mijn ogen mentale kinder mishandeling, waar Hilde helaas geen fout van inziet.

    Hilde moet gewoon Inge opvoeden als een 7 jarig meisje en niet als een BABY ondanks dat Inge (nog) niet zindelijk

    is en en luier moet dragen.

    Verder heb ik het idee dat Inge niet gewoon een ontbijt, lunch & een warme gezonde maaltijd krijgt, omdat Hilde

    Inge aleen maar een BABY flkes met BABY voeding geeft, dat is niet de juiste hoeveelheid voedsel dat een gezond

    meisje van 7 jaar moet krijgen.

    Verder heb ik het idee, dat Inge ZEER ERNSTIGE MENTALE SCHADE WORDT TOE GEBRACHT !!!!!!!!!!!!

    Laat Hilde hier over goed nadenkien .

    groet, Ron.

  • Anja

    Beste Ron het spijt mij dat jij in deze situatie zit en begrijp best dat je het daar moeilijk mee hebt. Dit is ook niet jou vrije keus geweest,maar elke keer het hele verhaal te moeten herhalen dat is ook niet nodig. En als je mijn laatste stuk gelezen hebt en voorgaande vraag ik ook aan HILDE om er voor te waken dat ze inge niet te veel als baby gaat behandelen,zo ook met haar eten want een weg terug zal zeer moeilijk worden. Als het broekplassen overdag opgelost zou kunnen worden kan dit alleen maar als zeer positief gezien worden voor hilde en in het bijzonder voor INGE. En dan het bedplassen zowat er zijn hele volkstammen die nog niet droog zijn en er overheen groeien in de pubertijd. EN daarvan is er weer een catogorie die in bed blijft plassen omdat ze de luier cq plasticbroek prettig zijn gaan vinden om te dragen. Typ maar eens plasticbroek in en dan ga je naar sexualteitforum ‘ uit de kast’ en kijk dan eens op bedplassen,bedzeilluiers en gewoonluiers en plasticbroekjeslust. Ik weet hoe jij er overdenkt dus ik vraag je bij DEZE om gewoon te lezen op je in te laten werken maar vooral geen commentaar te leveren. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk denkend en jij kan het ook niet in jou eentje veranderen. Maar niet om het een of ander ik wens jou veel sterkte met jouw handicap. GR. Anja

  • Ron inco. lid

    Hoi Anja,

    Ik wil niet meteen zeggen , dat Hilde van Inge een AB/DL kind maakt, absoluut niet, maar het gevaar kan op de loer

    liggen.

    Verder probeer ik dus Hilde duidelijk te maken dat het gevaar er is dat Inge gepest gaat worden , door bijv. buurt -

    kinderen, omdat Inge al om 18.00 uur naar bed wordt gebracht als het straks zomertijd is en de buurtkinderen spelen

    nog even buiten dan ligt Inge als een BABY al om 18.00 uur op bed.

    Verder is het gevaar dat buurtkinderen / vriendinnetjes weten dat Inge nog een speen & een BABY fles met melk krijgt

    Dan is het gevaar HEEL groot dat Inge dus gepest gaat worden in de buurt waar Inge woont en op school.

    Dat kan voor Inge absoluut niet goed zijn.

    Daar wil ik dus Hilde voor laten waken, dat het niet zover zal kunnen komen.

    Want als kind gepest worden is voor de ontwikkeling van Inge NIET goed , ook voor de leerprestaties kan dan ver -

    strekkende gevolgen hebben.

    Dus ik hoop het allerbeste voor Hilde , en zeker voor Inge die dit allemaal toch ook moet gaan verwerken.

    groet, Ron

  • Hilde

    Goedeavond Anja , graag zou ik je willen bedanken het is heel goed gegaan met haar eten ! Ik heb je voorstel gebruikt , ik heb haar eten zitten pureren , het ging er goed in !Ze heeft juist haar fles gekregen, en nu ligt ze in bed !

    Ik ben ben benieuwd hoe het morgen zal zijn op school !

    Groetjes Hilde

  • Anja

    Lieve hilde ben heel benieuwd hoe het op school met inge gegaan is. Is ze nog geplaagt/gepest met haar luier/plasticbroek dragen. Vond ze het zelf niet erg om zo naar school te gaan,je hebt haar verder gewoon als een 7jarige weggebracht of gaat ze met haar zus mee. Weet ook niet hoever jullie moeten naar school. Als je tijd hebt doe je dan even een verslag van deze dag,mag in de loop van de week ook als ze wat langer in haar normale ritme terug is. Gr. Anja.

  • Hilde

    Lieve Anja , alles is goed verlopen ! ik heb hun allebei naar school gebracht , dat is ongeveer 10 min ! Ik heb inge toch een rokje aan gedaan ,gemakkelijker voor te verschonen ! De juf heeft haar toch een paar keren moeten verschonen , niet erg zei de juf ! Duimzuigen dat ze wel af en toe in de klas ! Neen ze is niet geplaagt of gepest geworden , ze heeft een hele lieve juf ! Toen we deze avond thuis kwamen moest ik haar dadelijk verschonen, katoenen luier aan ,plastic broekje en mocht ze in de zetel zitten ! Inge vroeg heeel veel aandacht , aandacht !!!!! Ik heb deze avont haar normaal eten terug gepureert , ze wou op de schoot en haar eten geven ! Ik heb deze avond al de tijd genomen om haar te wassen , en dan heel rustig haar fles gegeven ! Ik heb er veel meer tijd genomen voor haar fles te geven , ze word dan altijd heel rustig ! Ze geniet er van ,om nog een fles te krijgen ! Ze heeft ook heel graag dat ik haar in bed legd ! Ze lag er maar in om18u15 ! Je moet toch rekening houden dat inge 14 dagen volledig in haar baby tijd geweest is , en dat ze nu meer aandacht vraagd vind ik niet zo erg ! Zou ik ze woensdag namiddag laten slapen ?? Je iet ons klein kind is goed bezig , en we zullen wel zien !

    Je mag steeds een berichtje sturen , dat doet goed ! Hilde

  • Hilde

    Goedemorgen Anja , ik zou vandaag willen gaan zien voor een tutdoekje voor inge , dat zou goed zijn als ze gaat slapen !

    Groetjes hilde

  • Ron inco. lid

    Hilde Schreef:

    ——————————————————-

    > Lieve Anja , alles is goed verlopen ! ik heb hun

    > allebei naar school gebracht , dat is ongeveer 10

    > min ! Ik heb inge toch een rokje aan gedaan

    > ,gemakkelijker voor te verschonen ! De juf heeft

    > haar toch een paar keren moeten verschonen , niet

    > erg zei de juf ! Duimzuigen dat ze wel af en toe

    > in de klas ! Neen ze is niet geplaagt of gepest

    > geworden , ze heeft een hele lieve juf ! Toen we

    > deze avond thuis kwamen moest ik haar dadelijk

    > verschonen, katoenen luier aan ,plastic broekje en

    > mocht ze in de zetel zitten ! Inge vroeg heeel

    > veel aandacht , aandacht !!!!! Ik heb deze avont

    > haar normaal eten terug gepureert , ze wou op de

    > schoot en haar eten geven ! Ik heb deze avond al

    > de tijd genomen om haar te wassen , en dan heel

    > rustig haar fles gegeven ! Ik heb er veel meer

    > tijd genomen voor haar fles te geven , ze word dan

    > altijd heel rustig ! Ze geniet er van ,om nog een

    > fles te krijgen ! Ze heeft ook heel graag dat ik

    > haar in bed legd ! Ze lag er maar in om18u15 ! Je

    > moet toch rekening houden dat inge 14 dagen

    > volledig in haar baby tijd geweest is , en dat ze

    > nu meer aandacht vraagd vind ik niet zo erg ! Zou

    > ik ze woensdag namiddag laten slapen ?? Je iet onsoor

    > klein kind is goed bezig , en we zullen wel zien

    > !

    > Je mag steeds een berichtje sturen , dat doet goed

    > ! Hilde

    Hoi Hilde,

    Wat vind ik het fijn voor Inge, dat Inge niet is gepest op school, want pesten komt o zo vaak voor.

    En het is ook fijn dat de juf van Inge ,

    Inge heeft verschoond, en dat de juf er ook geen probleem van heeft gemaakt

    dat Inge regelmatig nat is.

    Wat voor luierheb je Inge omgedaan ? een weg werp luier is makkelijker te verschonen op school.

    Je zal toch wel veel waswerk hebben met het wassen van de katoenen luiers.

    Helaas weet ik ook wat het is om katoenen luiers te wassen, de wasmachine hier draaid over uren ha ha !!

    En het geven van een fles, dat moet je niet op school vertellen, want dan word Inge wel gepest.

    De klasgenootjes zijn vertelt door de juf dat Inge nog een luier moet dragen, en dat Inge daar niets aan kan doen.

    Als haar klasgenootjes ook weten dat zij nog een fles en speen krijgt gaan ze Inge pesten, en dat zal niet goed zijn.

    Als jij Inge s,avonds nog een fles geeft en Inge word daar rustig van, dan zou dat Inge misschien toch goed doen.

    Ik hoop dat het verder goed gaat, en dat Inge toch zoveel mogelijk als 7 jarig meisje kan groot worden op weg naar

    volwassenheid zonder dat het Inge mentaal zal schade.

    Ik wens je verder het beste toe en natuurlijk ook voor Inge die toch weer terug moet naar een 7 jarig meisje.

    vriendelijke groet, Ron

  • Anja

    Lieve hilde is het vandaag ook weer goed gegaan op school Je schrijft dat je voor een tukdoek zou kijken maar je kunt hiervoor vele doeken/doekjes gebruiken. Evt. een luier,spuugdoekje poppendekentje ja bedenk maar iets. Gebruik je drynite's of vindt jij dit te duur,heb je hiervoor een alternatief of ga je wegwerpluiers gebruiken. Beste hilde stuur je haar wel op een zo'n normale manier naar school. Sorry dat ik er nog een keer over val MAAR het is heel BELANGRIJK ook voor haar zelf. Wie heeft het in de klas uitgelegd dat inge tijdelijk weer een luier ommoest vanwege een lichamelijk probleem. En lieve hilde wil jij ook nog even wat vertellen over je plasticbroek gebruik Wil inge dit nog steeds na twee ‘gewone’dagen. Is ze na school ook moe als ze thuis komt of houd ze het goed vol. Slaapt ze s'nachts ook door of komt ze nu wel eens voor een droge luier,of doe jij haar genoeg om zodat ze tot s'morgens blijft. Weet jij al wanneer er een vervolgonderzoek komt naar haar lichamelijke conditie. Had je ook al een blik geworpen op die plasticbroek/luiers en bedplassite, zoja wat denk jij hiervan zag/zie je overeenkomsten met inge. Graag hoor ik weer van jou als je weer even tijd hebt. Kusje voor inge en voor jou natuurlijk en sterkte maar weer voor de kommende tijd. Gr. Anja hou je taai.