Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bedplassen, Katoenen luiers en plasticbroeken

  • Tante Pollewop

    Ik heb de laatste paar dagen een beetje door dit forum gebladerd en val nog steeds van de ene verbijstering in de andere.

    Soms heb ik geen idee wat er echt, en wat gespeeld is. En ook de reden waarom is vaak een mysterie.

    Neem nou die “Hilde” of “ilde” hier in dit topic. Als het waar zou zijn wat we in die volslagen hysterische berichten (met …!!!!!!! tientallen …!!!!!!!!!!!!! uitroeptekens …!!!!!!!!!!!!!!!!!) staat zou ze onmiddellijk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden.

    Als het waar zou zijn. Maar natuurlijk is het niet waar. Aan de ene kant snap ik wel dat het makkelijk is om op een forum kletsika te verkopen: je kunt het niet controleren.

    Maar die Hilde … aan de ene kant is het onbegrijpelijk dat iemand zoiets idioots en gemeens beschrijft als zij (of hij natuurlijk).

    Maar er lopen natuurlijk genoeg gekken rond: maar ik geloof alleen nooit dat die dit soort waanzin ook echt zo uitgebreid gaan zitten opschrijven. Met al die uitroeptekens.

    De schrijver Terry Pratchett heeft dat goed beschreven:

    “Seven exclamation marks! A sure sign of an insane mind.”

    (Zeven uitroeptekens! Het bewijs dat het om een zieke geest gaat.)

    En dat waren er nog maar zeven … :$

    = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

    Maar ik wilde ook op iets reageren wat Anja heeft geschreven.

    Ik weet dat het een oud bericht is, maar ze heeft hier kortgeleden nog wat geschreven: dus ze komt hier nog wel. Misschien is ze intussen van mening veranderd.

    Ik bedoel dit bericht van 19 februari 2010:

    (…) van die kinderen is ook een kleine groep die als ze

    droog zijn bewust in hun bed blijven plassen omdat

    ze meer zijn gaan voelen voor hun luiers en

    plasticbroeken de zgn. diaperlovers. Jouw inge kan

    ook uitgroeien tot zoiets maar zeg nou zelf daar

    is toch niets mis mee

    Beter s'nachts een luier / plasticbroek aan dan

    roken,drugs lesbish of andere nare dingen ze doet

    er niemand kwaad mee, en als ze dat dan doet om

    haar gevoelens een plaats te kunnen geven zou ik

    als ouders volledig achter haar staan en steunen.

    Maar zover is het nog niet eerst maar eens kijken

    wat er uit de vervolg onderzoeken komt.

    Ik zou echt niet weten of het voor iemands leven (als geheel) vervelender is om te roken of om een luierfetish te hebben. Ja, natuurlijk is roken slecht.

    En natuurlijk doe je op zich niemand kwaad met een luierfetish - als je die eenmaal hebt.

    Maar is het je wel eens opgevallen wat angst, schaamte en mislukte relaties voor invloed hebben op iemands levensgeluk?

    Ik heb helemaal niks tegen wat voor fetish dan ook. Als iemand zo in elkaar zit kan hij of zij er zowiezo niks aan doen, en zolang je er niemand anders pijn mee doet: waarom niet?

    Maar als je het kunt voorkomen, dan bespaar je iemand wel een heleboel ellende en eenzaamheid

    (ik zeg met nadruk als: ik heb geen idee of je een fetish bij een kind kunt aankweken of voorkomen. Maar ik noem het omdat er hier over wordt gepraat *alsof* het mogelijk zou kunnen zijn).

    Maar ik heb er wel moeite mee dat “lesbish” in één adem wordt genoemd met “roken, drugs of andere nare dingen”.

    Ik ben lesbisch, en ik heb van mijn leven nog nooit naar mijn hoofd gekregen dat ik een naar ding was (of had). En ik dacht dat dat soort vooroordelen ondertussen wel echt compleet uitgestorven waren, tenminste wel in Nederland.

    Godzijdank ben ik niet vijftig jaar eerder geboren, toen veel meer mensen dit soort ideeën hadden en homoseksualiteit volgens de psychiaters een ziekte was.

    Misschien wist je het niet: maar de psychiatrie vindt al lang dat homoseksualiteit (met wederzijdse instemming tussen volwassenen) een gezonde en normale variatie is van hoe mensen hun seksualiteit beleven. Het bewijs is dat een lesbische relatie net zo stabiel en liefdevol kan zijn als een hetero-relatie; en dat is ook hoe ik er in sta.

    Om te zeggen dat het beter is om een fixatie op een levenloos voorwerp als een luier te hebben dan om lesbisch te zijn vind ik eerlijk gezegd nogal beledigend.

    Maar goed, zoals ik al zei: misschien heb je inmiddels je mening herzien. Ik hoop het van harte.

  • Anja

    Hallo allemaal

    Ik heb in 2010 dit topic gestart en moet u vertellen dat mijn nu net 5 jaar geworden zoon zijn moeder aardig volgt in het bed plassen.

    Heb op een gegeven moment ook verteld dat ik daarom s'nachts weer naar de katoenen luiers ben terug gegaan vanwege lekkage's.

    Dit bevalt mij zo goed dat nu ik weer zwanger ben van de tweede ik gelijk met katoen ga beginnen.

    Ben al in Barneveld bij Hartkamp for kids geweest en heb daar al een aantal plastic broekjes gehaald.

    Dit gaat in de komende maanden nog een paar keer gebeuren zodat ik die allemaal binnen heb voor de eerst 3 jaar van zijn/haar leven.

    Ook via marktplaats al een hoeveelheid oogjesluiers en moltons gekocht.

    Deze oudere type's zijn beter/dikker dat die nieuwere luiers. Daar kijk je bijna doorheen dus minder opname.

    Groet Anja

  • Henk

    Dag beste allemaal

    Waar is iedereen!!! t'is wel heel stil hier op het forum.

    Dus dacht ik laat ik weer eens wat van mij horen misschien trekt dit anderen wel over de streep.

    Heb met veel plezier de conversatie van Math en Adriana gevolgd maar die laten ons nu ook in de steek.

    Wat het met Adriana gedaan heeft die laatste reactie van Math dat weet ik niet maar zo te zien heeft het wel indruk gemaakt bij haar.

    Sinds die tijd heeft ze tenminste nog niet weer gereageerd. Hoop wel dat ze weer eens terug komt. Kunnen we misschien ook horen hoe het Floris is vergaan.

    Las wel dat Anja aan het plastic broeken en luiers verzamelen is voor haar tweede kindje. Kan alleen maar zeggen dat ik dit geweldig vind.

    Welkom bij de club samen met jou katoenen luier kinderen dat je er nog veel mag omspelden. Een inlegvel of keukenrol voor de drol en jij hebt weinig uit te spoelen. Nogmaals succes en we horen wel als de kleine er is en het 24/7 luieren kan beginnen. Alvast een goede bevalling.

    Dan Jos daar hoor je ook niet zoveel van. Als hij een keer reageert is het vaak maar heel kort of iemand vraagt om een reactie dan reageert hij helemaal niet.

    Nou Jos hier weer een kans had even wat dingen terug gelezen en zag dat jij 75 plastic broeken hebt. 24 in gebruik en 50 op voorraad. Waarom zo'n grote voorraad!!! een stuk of 5 kan ik mij voorstellen ook omdat je ze bij de hybride apotheek besteld?

    Is trouwens een mooi goedkoop adres. Nogmaals dank hiervoor. Toch wel nuttig zo'n forum waar je ervaringen en tips kunt delen.

    Had van de week ook contact gehad met de verstrekker van de SGA plastic broeken over de prijs en kwaliteit. De verkoper kan zelf de prijs voor de verkoop bepalen maar waarom er dan soms een verschil van 4 euro in zit kon deze man ook niet bedenken.

    Ze worden in China gemaakt en dus hebben ze over de kwaliteit niet zoveel te zeggen. Ze komen per container vol naar Nederland en zij verspreiden ze dan weer naar alle verkopers. Soms is de kwaliteit zo slecht dat ze een halve container moeten weggooien.

    Net wat Tante Pollewop zij het zijn soms net boodschappen tasjes of nog erger. Heb zelf nu ook een paar van die broeken ze doen hun werk wel, maar toch?? Heb jij dit ook al mee gemaakt of heb jij niets te klagen over de kwaliteit. Is die volgens jou wel aardig constant. Jij bent wat ervaring en gebruik aangaat toch wel de man die het weten kan!!

    En dan was er die nieuwe die over plastic broeken wou praten en broeken van Jos wel over wou nemen ook deze is stil gevallen.

    Nu dan even over mij zelf.

    Zit dit ook weer te schrijven in een dikke luier met natuurlijk een plastic broek er over. Het was weer luier weekend.

    Laatst heb ik de week van mijn leven gehad. Mijn vrouw was weg en jullie kennen allemaal wel het spreekwoord dat je de kat niet op het spek moet binden.

    Dus de eerste nacht dat ze weg was lag ik dus lekker dik geluierd en plastic broek aan in bed.

    Had mij zelf 2 moltons en 5 oogjesluiers om gespeld.

    De molton had ik op elkaar gelegd zodat er anderhalf in de lengte overbleef en deze in een zwaluwstaart gevouwen.

    Daarin de oogjesluiers, onder de rug één in drieën en dan dubbel gevouwen. Dan 2 gewoon dubbel één derde van de lengte weer dubbel en verder ook in een zwaluwstaart gevouwen. Deze op de buik en onder de billen.

    Dan blijven er nog 2 over, deze vouwde ik in vieren waarvan er nog één in het midden in de luier (kruis) kwam en de laatste legde ik voor het dicht spelden op mij buik erbij zodat ik veel opname capaciteit had aan de zijkant.

    Dit moest natuurlijk ook doorweekt worden (waarom draag je anders een luier) dus begon ik s'middags na het werk eerst een pot thee leeg te drinken.

    Verder in de uren tot dat het bedtijd werd en de luiers om konden dronk in nog veel water.

    Jullie kunnen begrijpen dat dit S'nachts zij uitwerking wel had. Was iedere ochtend kletsnat. Heb dit dus 4 dagen kunnen doen tot het op vrijdag wasdag werd.

    Had alles van de week in een emmer verzameld en had dus 28 luiers en 4 plastic broeken te wassen en aan de lijn te drogen.

    Wat een geweldig gezicht vond ik dat. Heb er dan ook een paar foto's van gemaakt omdat dit niet vaak weer zal gebeuren.

    Jullie kunnen het misschien niet bevatten en vinden het allerminst vreemd of zeggen dit vent is gek maar ik heb wat dat aangaat de week van mijn leven gehad.

    Natuurlijk houd ik zielsveel van mijn vrouw en was ik blij dat ze weer thuis was maar om even mijn (hobby) op de manier zoals in die week te beleven daar heb ik haar niet bij nodig en wil ik haar ook besparen.

    Ben al lang blij dat ze mij zo als ik er nu bij zit accepteert.

    Nou tot zover mijn relaas en hoop van harte dat het hier op het forum weer wat drukker word.

    Een vriendelijke groet van Henk

  • jurre

    Hallo Anja,

    Het volgende;

    De SGA plastic broek vind ik te dun en het been - en taille elastiek te smal,

    waardoor ze snel doorlekken.

    De plastic broeken van Maree zijn gemaakt van PVC en daardoor, ondanks de extra beluchting,

    te warm en te plakkerig.

    Zijn er nog andere plastic broeken,

    die bestaan uit het materiaal van SGA en met het brede elastiek van de plastic broeken van

    Maree?

    Groetjes, jurre

  • Anja

    Hoi Jurre

    Dat is lang geleden dat je reageerde Jij hebt weer een vraag voor mij of ik weet waar je goede plastic broeken kunt kopen/vinden.

    T'is 14 jaar geleden dat ik voor het laatst een luier en plastic broek gedragen heb.

    Heb de oudste nu ook weer in katoen en een sga plastic broek voor bedplassen. Ik ben hier wel tevreden over net als dat ik ze zelf droeg.

    Jij bent er niet meer tevreden over. Hoe kan dit ineens.

    Jou echt helpen kan ik niet. Je vraagt wel om plastic broeken van het zelfde materiaal als de sga terwijl je er niet tevreden over bent.

    Kijk eens op plastic pants daar zie je heel veel plaatjes van plastic broeken. Klik hier een van aan en het wijst zich van zelf.

    Ook kan je van andere mensen hier op het forum lezen wat zij als prettig ervaren om te dragen.

    Heb zelf al wel gezien dat er grote verscheidenheid is in plastic broeken.

    Dun /dik plastic. smal en breed elastiek. Elastiek in het plastic net als de sga. En zo kun je nog wel even doorgaan.

    Dus ik zou zeggen ga er eens een avond voor zitten en laat het allemaal eens op je inwerken.

    Meer advies kan ik jou niet geven.

    Wel vraag ik je of als jij eruit bent je dit ook kunt en wilt laten weten.

    Zelf heb ik alles voor elkaar voor de komende telg. dus ut kan komen.

    nogmaals succes met de zoektocht en de beslissing voor welk merk.

    Groet Anja

  • jurre

    Hallo Anja,

    Vannacht heb ik ontdekt dat niet de plastic broek, maar de luiers niet goed zijn. Ik slaap nogal onrustig, waardoor het gebeurt dat de luier aan alle kanten doorlekt. Een goede oplossing is er ni et voor mij, omdat alles voor mij te moeilijk is om te doen. Ik word er doodmoe van. In de nacht uit bed, terwijl ik nu ziek ben wondroos

    hoge koorts (40, 41) enz.. Nu heb ik ook griep. Met een beetje doorzetten lukt het wel, maar ik hou dit niet vol.

    groetjes Jurre

    i

  • Anja

    Hoi Jurre

    Het spijt mij dat ik lezen moet dat je zoveel last hebt van een lekkende luier.

    Eerst zocht je van die jumbo spelden toen ging jij over op een optrek luier van carla's company en een inlegger.

    Kan ik hier uit opmaken dat jij door je beperkingen/handicap jij je zelf niet goed een luier om kunt doen.

    En is dit luier pakket wat je gebruikt wel dik genoeg.

    Bedoel als jij katoen gebruikt dat je het net zo dik kunt maken als nodig is.

    En als daar dan een grote ruime plastic broek over gaat moet het goed gaan.

    Heb jij geen familie in de buurt die jou kan helpen.

    Krijg je ook geen hulp in huis of thuiszorg voor andere dingen.

    Bedoel als jij je zelf al niet een luier om kunt doen dan zijn er vast ook andere dingen die je niet zelf kunt.

    Weet niet of je wel eens wat van Jos gelezen hebt!!!!

    Hij kan het zelf ook niet en word dus iedere avond om 9 uur s'avonds door iemand van de thuiszorg in zijn katoenen luiers gespeld.

    Hij heeft dan schrik niet 20 moltons om en 4 plastic broeken van sga maat XXL.

    Misschien kun je wel contact met hem leggen zijn mail adres staat wel op dit forum.

    Hij zit in het onderwerp plastic broeken volgens mij. zijn adres begint met jgbutler……………

    Daar staat ook meer over hem.

    Hé Jurre wens jou heel veel sterkte met het zoeken naar een oplossing om in een droog bed wakker te worden s'morgens.

    Nogmaals denk ik dat Jos je goed kan helpen en mocht dat betekenen dat je dan ook geholpen moet worden met luier omdoen hoop ik dat jij die hulp aanvaarden wilt en kunt.

    Begrijp heel goed als jij je “bloot” moet geven dat het weer een drempel is. Of word je ook geholpen met douchen!!!

    Weet niet of je hier weer even mee verder kunt maar zo ja hoor ik graag wat de voortgang is.

    De groeten en veel sterkte met de te nemen beslissingen/oplossingen.

    Tot horens Anja

  • jurre

    Hallo Anja,

    Ik kan inderdaad mezelf niet zo goed verschonen (spasmes), ben daarom altijd op zoek naar iets wat voor mij gemakkelijk is. Me laten helpen met een luier elke avond vind ik niet zo leuk, maar ik heb er geen moeite mee.

    - Ik ben getrouwd maar mijn vrouw helpt me niet.

    - Mijn zoon is altijd weg en ook hij kan me niet helpen en trouwens ik wil niet door hem geholpen worden.

    - Mijn PGB is niet toerijkend genoeg.

    - Omdat ik al een PGB heb gaat de AWBZ nog niet eens extra geld uitgeven. Ik ben al duur genoeg met alle

    handicaps door mijn Niet Aangeboren Hersenletsel. (N.A.H.).

    Vraagjes: Wat zijn goede dikke luiers? Welke luiers kan je het best met elkaar combineren.

    Ik weet geen manier en kan persoonlijk niet tot een goede oplossing komen

    groetjes Jurre

  • jurre

    Hallo Anja,

    Ik kan inderdaad mezelf niet zo goed verschonen door spasmes, ben daarom altijd op zoek naar iets wat voor mij gemakkelijk is. Me laten helpen met een luier elke avond vind ik niet zo leuk, maar ik heb er geen moeite mee.

    - Ik ben getrouwd maar mijn vrouw helpt me niet.

    - Mijn zoon is altijd weg en ook hij kan me niet helpen en trouwens ik wil niet door hem geholpen worden.

    - Mijn PGB is niet toerijkend genoeg.

    - Omdat ik al een PGB heb gaat de AWBZ nog niet eens extra geld uitgeven. Ik ben al duur genoeg met alle

    beperkingen door mijn Niet Aangeboren Hersenletsel. (N.A.H.).

    Vraagjes: Wat zijn goede dikke luiers? Welke luiers kan je het best met elkaar combineren.

    Ik weet geen manier en kan persoonlijk niet tot een goede oplossing komen. Ik hoop daarom ook vurig dat jullie iets weten.

    groetjes Jurre

  • Anja

    Hoi Jurre

    Vind het jammer te moeten lezen dat jij als getrouwde man niet op jou eigen vrouw kunt terug vallen.

    Hoef natuurlijk niet alles te weten maar je kunt je voorstellen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat jou vrouw jou daar niet mee helpt.

    Dit mag je toch van een partner verwachten.

    Jou zoon kun je hier inderdaad niet voor vragen lijkt mij. Zou hij het überhaupt kunnen/willen zijn vader in een luier helpen.

    Groet Anja