Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Plastic overbroekjes!

  • Adriana

    Dag beste allemaal we zijn weer terug van vacantie,en maandag begint het ‘gewone’ leven weer.

    We hebben het zeer naar de zin gehad en de jongens hebben het dankzij hun mee genomen plastic broeken over hun w.w.luiers s'nachts droog kunnen houden.

    De eerste avond thuis gingen ze eerder naar boven om even later weer beneden te komen in hun onderbroek,met allebei in hun hand de luiers en plasticbroek.

    Ze vroegen ‘mam’ wil jij ons er nu vast inspelden en zij dus jaaaaaaaaaaaaa,en vroeg hen te gaan liggen.

    Toen ze dus naast elkaar lagen heb ik ze even ‘ verwent’ door ze hun luierpakket lekker strak om te doen,en net of ze het zelf niet konden ook de plasticbroek aangetrokken.

    Ondanks de oorzaak wat dus niet leuk is hebben we van die 5 min. heerlijk genoten.

    Ben blij dat de ‘mannen’ er zo positief mee omgaan.

    Tijdens de vacantie weer naar Zwolle geweest om nog wat nieuwe plastic broeken te halen.

    We weten niet hoe lang dit nog gaat duren,dus beter mee verlegen dan omverlegen.

    En zijn ze niet meer nodig dan zijn ze via dit media zo weer verkocht.

    Nu tot zover eerst maar weer HOOP toch wel binnenkort wat meer reactie's van andere bedplassers/ouders hier te kunnen lezen,over het gebruik van katoenen luiers en de plasticbroek.

    Vr. Gr. van Adriana en ‘mannen’.

  • Adriana

    Hallo lieve mensen is hier nou niemand op deze site geweest die even wil of kan reageren op dit onderwerp.

    Namelijk de PLASTIC OVERBROEKJES of gewoon gezegt onze ouderwetse PLASTICBROEK.

    Naar IK mag aannemen zijn wij in nederland NIET de enigsten die dit samen met een

    katoenen luier gebruiken.

    Want volgens mij zijn er steeds meer moeders van jonge kinderen die weer terug gaan naar de katoenen luiers en plasticbroek zoals vroeger.

    Of wordt die dure wolwikkel veelvuldig gebruikt waar de kinderen zo'n dikke kont in krijgen.

    Dit kun je voor onze bedplassers zowiezo niet gebruiken.

    Ook begrijp ik best dat de plasticbroeken steeds slechter verkrijgbaar zijn, maar ze zijn in STAPHORST en in BARNEVELD te koop.

    En zoals ik al schreef de grotere exemplaren zijn in ZWOLLE te koop. Dit zijn pullups en de andere twee zijn met voorsluiting .

    NOU als ik nu niets LOS heb gemaakt dan weet deze moeder het ook niet meer.

    Vriendelijke Groeten van Adriana..

  • Adriana

    Beste jonge bedplassers door wat op google te kijken en eens ‘plas nog in bed’ op plasticbroek verhalen in te typen kwam ik heel veel jongeren tegen die ook weer in de katoenen luiers en plasticbroek terecht kwamen doordat hun gebruikte materialen,zoals drynite's gingen lekken. Dit vonden de meeste niet prettig en hebben meestal samen met hun moeders weer ouderwets gekozen voor katoen en plasticbroek. En dit naar alle tevredenheid voor allebei de partijen. Een dfoog bed wat heel belangrijk is. een goede nachtrust en veel minder was. Hoop nu toch eens wat reactie's hier te kunnen ontvangen,want wij met zijn drieen zijn nog steeds dol blij dat we een aantal maanden voor deze luiers/plasticbroek gegaan zijn.

  • R

    Adriana Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste jonge bedplassers door wat op google te

    > kijken en eens ‘plas nog in bed’ op plasticbroek

    > verhalen in te typen kwam ik heel veel jongeren

    > tegen die ook weer in de katoenen luiers en

    > plasticbroek terecht kwamen doordat hun gebruikte

    > materialen,zoals drynite's gingen lekken. Dit

    > vonden de meeste niet prettig en hebben meestal

    > samen met hun moeders weer ouderwets gekozen voor

    > katoen en plasticbroek. En dit naar alle

    > tevredenheid voor allebei de partijen. Een dfoog

    > bed wat heel belangrijk is. een goede nachtrust en

    > veel minder was. Hoop nu toch eens wat reactie's

    > hier te kunnen ontvangen,want wij met zijn drieen

    > zijn nog steeds dol blij dat we een aantal maanden

    > voor deze luiers/plasticbroek gegaan zijn.

    Maar ff een reactie dan want ik las van ‘plas nog in bed’ en daar had ik ook geregaeerd, ik ben 16 (jongen) en plas nog haast elke nacht in bed en heb ook luiers om en een plasticbroekje aan en dat houd het bed goed droog. Ik wil niet meer anders, nou ja niet meer in bed plassen natuurlijk, daarom keek ik hier ook. Maar ja. Op vakantie heb ik soms nog wel drynites maar altijd een plasticbroekje er over heen. Mijn beste vriend weet wel dat ik nog in bed plas en daar blijf ik ook wel slapen en hij vind het plasticbroekje eigenlijk wel vet dus niks ouderwets ;-)

  • Adriana

    He beste R ben blij dat je reageerd op een van mijn meerdere stukjes die ik schreef. Mijn jongens zijn nu 13 en 15 jaar en plassen ook bijna iedere nacht in bed. Opgegroeid in de wegwerpluiers en al die andere luierbroekjes gingen ze de laatste jaren steeds vaker naast de natte luiers ook een nat bed produceren. Er lag dan wel een zeiltje onder maar had elke keer vaker meer was,deed het met liefde maar toch daar droegen ze geen luiers voor.

    Dus zonder dat ze het wisten had ik mijn licht al opgestoken via google en toen ze er zelf over begonnen of het s'nachts' nu niet anders kon was 1+1 =2.

    Toen ben ik dus katoenen luiers wezen kopen en dus die geweldige ‘ouderwetse’ plasticbroeken en na wat was en naaiwerk een avond mee naar boven gegaan en in de tijd dat ze niet op hun kamer waren het spul klaar gelegd. Wat is dat zeiden ze,nou zei ik dit gaat jullie bedden droog houden ga maar liggen dan zal ik jullie even de luiers omspelden en kun je zelf de plasticbroek aan trekken. Was wel even wennen voor ze maar s'morgens waren ze al wat blijer want hun bed was droog.

    Na die eerste nacht droog zijn ze tot nu toe altijd droog gebleven aan de buitenkant van de plasticbroek. Je kan de luier net zo dik maken als nodig is door losse luiers als inleg te gebruiken en je bent door het katoen rondom altijd zeker dat er geen lekkage optreed.

    Als jij bij je vriend slaapt zeg je die vind de plasticbroek VET waarom!!!! trekt hij er ook wel eens een aan of moet dit binnenkort een keer gebeuren.

    Vertel nog eens wat meer over jou bedplassende leven zou je graag op die manier beter leren kennen ook voor mijn jongens. Hoop binnenkort weer wat van jou te lezen. Goed weekend en groeten van ons Adrianna,Frank en David

  • R

    Er is niet zo veel te vertellen, ik ben gewoon een jongen maar ik plas dus nog in bed, daar kan ik niks aan doen, het gebeurd gewoon zonder dat ik het merk bijna elke nacht. En met een plasticbroekje erover heen blijft me bed tenminste droog. Ik heb ook een zeiltje in bed, maar het is meer een plastic laken op de matras. hoe doen Frank en David het met schoolkamp en zo, gaan ze wel mee? Ik hoop voor hun dat ze gauw droog worden. Ik wou dat ze bij mij in de klas zaten dan was ik niet de enige die nog in bed pist!!! Mijn vriend heeft idd wel eens een plasticbroekje van mij aan maar alleen als hij hier slaapt, niet bij hun thuis.

  • Adriana

    Goede morgen R heb net de luierwas van de afgelopen dagen aangezet anders hebben de jongens vanavond niks om aan te doen. Had ze bij het naar beneden gaan even gevoeld maar ze waren allebei weer nat. Als ze straks wakker zijn en beneden komen, ontbijten ze eerst rustig in hun natte klofie . Heb er wel eens wat van gezegt maar dan moet ik niet ‘zeuren’ . Ze gaan er dus wat luier dragen aangaat zeer open/vrij mee om waar ik heel blij mee ben. Bedplassen vinden ze ook niet leuk en zonder bescherming in bed is ook geen optie,dus is het niet anders. Deze ‘handicap’ vraagt nou eenmaal een luier te dragen,denk dat in en rolstoel zitten erger is dat ziet iedereen die luiers niet dat is s'nachts onder de dekens.

    Begrijp ik dat jij ook katoen draagt je leven lang al of ben jij in pampers oid.groot geworden. Als die tweede opmerking klopt hoe zijn jullie/jij dan met katoen en plasticbroek begonnen. Welk merk/maat plasticbroek draag je en als die goeie vriend blijft slapen en een plasticbroek draagt heeft hij er dan ook een luier onder en gebruikt hij die dan ook waar hij voor bedoelt is.

  • teddybear

    Hallo allemaal ik draag zelf ook luiers en plasticbroeken en wel omdat ik urineincontinent ben. ik draag zowel wegwerp luiers als katoenen luiers en daar overheen suprima plasticbroek deze zijn in verschillende soorten en kleuren te verkrijgen.

  • Adriana

    Hallo R hier was ik weer de jongens liggen weer lekker te slapen in hun schoon gewassen luiers en plasticbroek. Jij vroeg hoe de jongens het deden op schoolkamp oid nu ze slapen met hun vrienden bij elkaar op een kamer die weten er dus van en ze dragen dan wel wegwerpluiers. Deze doen ze op bed onder de dekens aan met nu als exstra een plasticbroek. S'morgens in een een zak en bij het afval. Ze zijn of worden er weinig mee geplaagd op school want er wordt door de leiding als er geplaagt wordt gelijk actie op ondernomen.

    Als onze goede vrienden wel eens blijven slapen kan het zo zijn dat ik exstra was heb hoe zou dit komen dacht jij!!!!!!. Voor nu welterusten ik ga naar bed veel sterkte met je bedplassen en ‘geniet’ maar ‘lekker’ van je noodzakelijke luiers. Tot horens Adriana en jongens.

  • Jos

    Hallo Adriana ()

    Ik heb alle berichten gelezen en ik vind het

    klasse dat je weer katoen met plasticbroeken bent gaan gebruiken.

    Ik plas ook al mijn hele leven al in bed (luier)

    Ik heb nooit wegwerp omghad,omdat ik daar dwars doorheen plas.

    Ik woon allleen zelfstandig.

    Ik ben ook beetje lichamelijk beperkt.

    Daarom komt de thuiszorg mij de luiers omspelden.

    Ik krijg daaroverheen een plasticbroek van Sga of Hygia.

    Groetjes Jos:)-D