Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Plastic overbroekjes!

  • Adriana

    Hoi beste Jos

    Was blij een reactie van een andere katoenen luier dragende bedplasser te krijgen.

    Jos ik weet niet hoe oud jij bent maar wel dat je al jou hele leven een bedplasser bent en dat jij daarvoor dan ook een luier om hebt s'nachts.

    Heb je vanaf baby katoen gedragen of is het net zo gegaan als bij mijn jongens.De wegwerp kon het niet meer aan.

    Heeft je moeder jou toen je nog thuis woonde altijd de luiers omgespeld en de plasticbroek aan gedaan,of kwam de thuiszorg ook al toen jij ouder werdt.

    Komt de thuiszorg jou s'morgens ook uit bed halen of kun jij je dan zelf redden. Doe je zelf de was zo ja kun jij alles verborgen ophangen of doe je het gewoon buiten.

    Wat voor luierpakket krijg je omgespeld om het bed droog te houden en wat voor maat plasticbroeken gebruik je. Bevalt die broek van hygia jou wel.

    Sorry dat ik zoveel vraag maar ik was blij verrast dat wij nu eens een positieve reactie kregen.

    Bij ons gaat ook alles naar wens ben vorige week achter een paar nieuwe plasticbroeken aan geweest en daarbij gelijk ook wat nieuwe molton luiers gekocht.

    Deze krijgen ze er nu s'nachts bij in wat ze gaan steeds een beetje meer plassen naarmate ze ouder worden.

    De jongens gaan zo naar boven om zich voor de nacht klaar te maken,waarna ze nog weer even beneden komen.

    Wordt jij ook op vaste tijden geluierd of wisselt dit regelmatig.

    Kijk weer uit naar een reactie van jou.

    Groeten Adriana en boy's.

  • Ron

    Hoi, Adriana,

    Ook ik draag de katoenen luiers ( oogjes luiers & molton luiers) en een plastic luierbroekje daar over heen.

    Ik heb van wegwerp luiers heel heel erg luier uitslag .

    Dus draag ik weer de katoenen luiers en een plastic luierbroekje.

    Ik ben totaal inco. door een zenuwbeschadiging vanuit mijn rug met een lage leasie tot gevolg.

    Ik wordt elke dag gewassen/gedouchst en mijn luiers worden verschoond door de thuiszorg, omdat ik dus rolstoel gebonden ben.

    Het nadeel van katoenen luiers is dat je veel meer was werkt hebt, maar ik heb van de katoenen luier bijna geen luier uitslag.

    In de katoenen luier draag ik wegwerp vlies doekjes die je door het toilet kan spoelen, dus ook vor de ergste ontlasting blijft de

    katoenen luier vrij schoon, maar ik verlies wel heel heel veel urine door vocht afdrijvende medicatie i.v.m mijn hart en longen.

    Als je nog meer wilt weten , mag je mij ook mailen.

    mvrgr. Ron

  • Adriana

    Goede avond Ron.

    Heb jou bericht weer gelezen maar ik moet vaststellen,dat na alles nog eens terug gelezen te hebben dat jij op 17,19 en 21 maart 2010 ook al gereageerd hebt en wel bijna met de zelfde tekst.

    Sorry dat ik jou dit vertel en ik wil ook totaal niet bot overkomen maar als je zelf even terug gelezen had was dit niet nodig geweest.

    Nogmaals vind HEEL erg wat jou is overkomen en dat dit het gevolg is,en wens jou en je vrouw heel veel sterkte in de verdere toekomst.

    Ik bedoel ook niet dat jij niet mag reageren,maar je ‘levensgeschiedenis’ hoef je toch niet steeds te herhalen.

    Dit voegd mijn inziens geen meerwaarde aan jou reactie. Nogmaals ik wil jullie pertinent NIET kwetsen.

    Een prettige avond verder en lees wel weer van je (denk ik). Groetjes Adriana.

  • Jos

    Hallo Adriana

    ik zal proberen om op al je vragen te antwoorden.

    Mijn leeftijd is 50 lentes jong.

    En ik plas hele leven al in bed (luier)

    Ik heb tot mijn 20ste thuis gewoond,ben daaarna zelfstandig gaan wonen.

    Mijn moeder kwam me elek avond helpen met de luiers en waste ze ook voor me uit.

    De laatste 25 jaar kan ze dat niet meer vanbwege reuma.

    Een jar of 10 heeft een vriendin me geholpen,maar ging verhuizen.

    Vanaf die tijd heb ik thuiszorg.

    Komt elke avond om 9 uur.

    als ik een keer uit ben bel ik haar op en komt ze later.

    De luierwas en de andere was doe ik zelf,heb een huishoudelijke hulp die de was opruimd.

    luierwas droog ik op zolder.

    Ik heb nu alleen maar SGA broeke maat XXLaan.

    Hygia beviel wel maar was iets te klein.

    S"morgens red ik mezelf wel.

    Groet Jos

    P.S. Ik vertel liever op je email over het luierpakket wat ik om moet.

  • Adriana

    Hallo Jos

    Door wat jij schreef is er voor mij veel duidelijk geworden.

    Vind het heel mooi van jou moeder dat toen je het huis uit ging ze jou nog iedere avond kwam luieren.

    Dit betekend dat jij in de buurt van je ouders woont. Jammer dat ze die reuma heeft gekregen,had ze jou anders nog langer blijven helpen.

    Toen die lieve vriendin die je hielp.Was dit gewoon een vriendin of hadden jullie een relatie.

    Maar ook die hulp viel weg,wat dat aangaat had je ook niet veel geluk.

    Nu de thuiszorg schrijf jij,daar zijn er genoeg van maar wel met een vaste kern van verzorgenden neem ik aan.

    Komen normaal om 21:00 al jou de luiers/plasticbroek om/aan doen. Is dit niet wat vroeg,ik denk dat je dan bijna iedere avond al nat jou bed in gaat.

    Gezien je leeftijd en dat jij al heel je leven in bed plast,kan ik mij wel enigzins een voorstelling maken van het luierpakket wat je iedere avond draagd.

    Wat jij schrijft over die plasticbroeken is ook helemaal waar. Mijn beide jongens gaan ook helemaal voor de SGA omdat ze lekker ruim/groot zijn en een prettig draag comfort hebben.

    Nou Jos het gaat je goed verder en hoor/lees binnenkort wel weer van jou hoop ik.

    Vriendelijke groeten

    Andriana en jongens.

  • Mikky

    Hoi Adriana,

    Ook ik zweer nog steeds, net als vroeger, bij de ouderwetse plastic broek ;-) Vroeger in de seventies deed mijn moeder me altijd katoenen luiers om met daaroverheen een plastic strikslip of plastic broek (met van die drukknoopjes) Voor het slapen gaan op mijn rug op bed in mijn blote plasser waarna mijn moeder mij dan gereed maakte voor een droog bed hihihi…. :-) Heel soms slaap ik nog wel eens met een papieren luier en een plastic broek, gewoon eventjes back-to-basic denk ik…. ach ja ;-)

  • Adriana

    Hoi Mikky

    Vind het leuk om zo'n positiefe reactie te ontvangen van jou. Als jij zegt vroeger in de seventies dan zijn we beide denk ik even oud.

    “Deed mijn moeder me altijd een katoenen luier om met daaroverheen een plastic strikslip of plasticbroek (met van die drukknoopjes) Voor het slapen gaan op mijn rug op bed in mijn blote plasser waarna mijn moeder mij dan gereed maakte voor een droog bed hihihi….:-” Kan ik hieruit opmaken dat jij ook een bedplasser bent geweest. Zoja tot welke leeftijd is dit geweest.

    En met( hihihi ) bedoel je dat jij het ook niet erg vond,misschien zelfs leuk om geluierd te worden en een plastic strikslip/broek aan te krijgen.

    Heb je nooit een pullup plasticbroek van sga gedragen!!! Die plasticbroek met drukkers was van Molnyke zeker die waren toen ook mooi groot kan ik mij nog wel herinneren. En als jij het leuk vond heb je dan nooit overwogen om gewoon in jou bed te blijven plassen zodat je lekker altijd geluierd kon worden.

    “Heel soms slaap ik nog wel eens met een papieren luier en een plasticbroek gewoon eventjes back-to-basic denk ik ..ach ja :- ”

    Back -to-basic denk ik dan, dat was geen papieren luier. en die plasticbroek nu wel van sga.

    Heel soms !!! betekend dit dat jij single bent. En deze behoefte tot dragen heb je die heel jou leven al,en als je het dan draagt gebruik jij het dan ook waar het voor bedoeld is .

    Sorry voor al deze vragen maar jij had mij wel nieuwsgierig gemaakt met jou reactie. Ben blij dat je zo open en eerlijk bent.

    Hopend op een vervolg reactie de vriendelijke groeten van Adriana.

  • Jos

    Hallo Adriana,

    Ja heb gellukg elke avond dezelfde hulp door de week.

    In het weekend komt ook een vaste,in de vakantie periode komt vervanging.

    Ik schaam me nergens voor.

    Kan er ook niks aandoen

    Als ik op vrijdag avond naar de modelspoor club ga komen ze later mij helpen.

    Overleg kan altijd.

    Welek maat sga plasticbroek gebruiken jou zoons?

    Ik heb XXL aan.

    Altijd meerdere over mekaar heen.

    Luierpakket is ook zo dik!!!

    Groejes Jos(:P)

  • Adriana

    Hoi beste Jos

    Was blij weer even van jou te lezen/horen. Zag aan de datum dat het drie maand geleden was dat ik jou een berichtje gestuurd had.

    Daarvoor zelfs vier maanden. Kijk jij niet zo vaak op deze site!!!.

    Lieve Jos je zegt dat jij (vaste) dames hebt die jou in de luiers komen doen,dit is denk ik best wel prettig want iedere avond een andere lijkt mij ook niet prettig want je bouwt dan ook geen band met zo iemand op. Vakantie's daar gelaten.

    Vorige keer schreef jij dat je om negen uur al geluierd werd. Ga jij dan ook gelijk naar bed (dus nog droog) of ga je later,en dan soms al in een natte luier.

    Jij draagt sga maat xxl en altijd meerdere over elkaar heen. Waarom!!!! heb jij anders last van lekkage (ervaring)of is het op advies van de dames.

    Als je zo'n dik luierpakket draagt denk ik dat een plasticbroek het ook wel aan kan.

    Mijn beide jongens dragen ook sga,de jongste (14) heeft nu een L en de oudste (16) draagt een XL. Bij hun is een plasticbroek dus wel voldoende.

    De jongste heeft er 2 oogjesluiers en 1 molton onder en de oudste 2 moltons en 1 oogjesluiers.

    Nou Jos hoop binnenkort weer van jou te horen.

    Groeten van Adriana en de jongens(ze gaan net naar bed) en tot ziens.

  • Jos

    Hall Adriana,

    Ja sorrry hoor dat het zolang duurde.

    Ik ben nogal ziek geweest.

    Had hartfalen.

    Maar is nu weer oke.

    Als ik in de luiers ben dan ga ik nog tv kijken of met mijn modelspoor hobby bezig.

    op de vraag waarom ik meerdere broeken aanheb is omdat de luier er anders onder vandaan komt.

    Mijn moeder deed dat vroeger ook al zo.

    Ben heel blij dat het mooi weer is kan de luierwas lekker buiten aan de lijn drogen.

    Bij slecht weer hang ik het op zolder.

    En in noodgevallen in de wasdroger.

    Hang jij de was ook buiten met mooi weer te drogen?

    Groetjes Jos