Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Plastic overbroekjes!

  • Bibi

    Help, ik gebruik voor ons derde kindje weer katoenen luiers. Maar na de Difrax gaat nu ook de Hema de plastic broekjes uit de collectie halen. Wie o wie heeft er nog wat voor me liggen? Mag eventueel wel een ander merk zijn maar moet echt helemaal plastic zijn, dus niet zoals de broekjes van de Noppies ed. Daar zit een randje elastiek/stof langs de beentjes waardoor de kleertjes eerder nat zijn De Difrax en Hema hadden het elastiek TUSSEN het plastic zitten en dat is juist zo fijn.

  • vv

    Hoi,

    Ik zit met hetzelfde probleem. Blijkbaar heb ik vorig jaar de laatste 2 plastic broekjes uit de Hema gekocht want nu ligt er niets meer. Zelfs de plastic strikslips (heb ik veel gebruikt tot de luiers daar niet meer in pasten) vind ik niet meer terug!

    Ik zou dus ook wel nog wat extra plastic broekjes willen (ik dacht maat 9-15 kg, ik zou wel een iets groter model willen maar wschl werd dit sowieso niet verkocht), want ik vind toch niet dat ik die goed proper krijg (er blijft soms wat vocht tussen die 2 plastic flapjes zitten en op den duur verkleurt dat toch wel), of iemand missch een oplossing om die proper te krijgen?

    groetjes

  • Bibi

    Schoon worden doen ze hier ook niet meer. maar zolang ik van mezelf weet dat ze gewassen zijn, maak ik me daar niet druk om. En tussen die flappen is het nog gewoon schoon hoor. Maar ik haal het een beetje van elkaar af als ik ze te drogen hang. Ze staan dan als het ware een beetje open. (Hihi, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

  • Franchien

    Plasticbroekjes met drukknopen zij in de maten S ,M ,L en XL= tot 15kg te koop bij de babywinkel Hartkamp jan van schaffelaarstraat 50 in Barneveld TEL. 0342-412951. Dus doe hier uw voordeel mee.

  • Franchien

    Voor alle lieve katoenen luiermoeders hier een adres voor jullie gezochte plastic broeken. Deze zijn met voor sluiting in de maten S,M,L en XL= tot 15kg. Kosten 3.90 per stuk misschien wel een beetje prijzig maar ze hebben ze nog,en dat is denk ik nog het belangrijkste. ZE zijn de Firma Hartkamp in BARNEVELD jan van schaffelaarstraat 50 TEL. 0342-412951. EN voor uw oudere bedplassers kunt U bijvoorbeeld terecht bij de Firma OLLAND verpleegart.en brillenzaak. Deze hebben plastic broeken in de maten S,M,L,XL en XXL. is van ouder kind tot volwassenen. TEL.038-4215898. Voor veel droge nachten SUCSES.

  • mams-M

    ik heb gisteren een tip gekregen, via de site van kaatjekatoen kun je broekjes bestellen. Ik ga zelf voor de plastic broekjes die een extra gesp hebben middenvoor zodat je kinje ze niet zelf los kan maken maar ook dat ze bijv 'snachts niet open gaan staan en de boel alsnog nat wordt.

  • Franchien

    Sorry maar de prijs is geen 3.90 maar 3.30 euro p. stuk scheelt toch weer.

  • Janneke

    Dankzij de reactie van francien over de plasticbroeken heb ik geen natte bedden meer. Onze zoon en dochter 7en9 jaar oud zijn zeer verkwente bedplassers. Er zijn weinig droge nachten in de week bij,ze hebben wel zeiltjes in hun bed maar verder wordt alles nat en koud. Toen ik dat stukje las dacht ik dit kan de oplossing zijn voor zolang dit nog duurt. Ben gaan bellen en bestellen en gebruiken ze nu een dikke week. Had nog wat katoenen luiers liggen en heb ze daar alle twee de eerste avond dat de pl.br.ken er waren ingespeld. Ze vonden het niet leuk maar we hebben afgesproken dat we na een week zouden besluiten doorgaan of stoppen. Zo gezegd gedaan en ze willen niet meer anders. Ze vinden dit toch prettiger dan de natte bedden. Ook namens hen bedankt francien. Vr. Gr.

  • Wilma

    Wat was ik blij dat ik dat stukje van franchien tegen kwam over die grotere plasticbroeken. Van het bestaan wist ik niet af maar had het graag eerder geweten dit had ons gezin een hoop nachtrust gescheeld. Onze 12jarige zoon plast al heel zijn leven in bed en is regelmatig 2 keer per nacht nat. Eerst gewone luiers gebruikt tot deze te klein werden,toen een tijd drynites maar die konden het niet iedere nacht droog houden. Ook een plaswekker bracht geen uitkomst want hij werd er niet wakker van maar de rest wel. Toen ik dus het stukje las heb ik hem erbij gehaald en het hem ook laten lezen. Hij had duidelijk zijn bedenkingen maar wist ook wel dat er iets anders moest gebeuren,dus zijn we samen naar Zwolle gereden en hebben daar 3 plasticbroeken maat L gekocht. toen door naar de V&D om daar wat katoenen luiers te halen. Ook hadden we van die inlegluiers meegenomen thuis gekomen gelijk van 6 luiers 4 grotere gemaakt gewassen en de volgende nacht gelijk gaan gebruiken. Het was voor beiden wel even raar dat zijn moeder hem als12jarige weer en luier omspelde. Maar het pakt goed uit tot volle tevredenheid van alle twee,hij is nu bezig om zijn luiers zelf om te kunnen doen. Na school word er af en toe even een paar keer geoefend. Hij is s'morgens droog van buiten en we krijgen weer onze nachtrust wat zeer belangrijk is,en binnenkorte tijd kan hij zich zelf helemaal redden. Emmer in de douche voor het natte spul en moeder zorgt sávonds weer voor droog spul. WAT ik hier mee zeggen wil is dat de ouderwetse plasticbroek een grote uitkomst is voor ons en IK denk vele andere gezinnen Vr.Gr. Wilma en zoon stefan.

  • Annet

    Ook wij zijn er achter dat we nog niet zonder onze ouderwetse plasticbroek kunnen. Onze zoon van 16 ja!!! zestien plast helaas nog 4 a 5 nachten in zijn bed en dat zijn geen kleine hoeveelheden zult u begrijpen. Aangezien we een beetje om het milieu denken en de portomonee hebben we altijd katoenen luiers gebruikt. Dat is altijd goed gegaan want de luiers zijn nog steeds te koop,maar de plasticbroeken wordt toch wel een probleem. Daarom waren we ook blij met dit artikeltje over onze goeie degelijke ‘ouderwetse’ plasticbroek.We hebben gelijk een aantal nieuwe gekocht zodat we weer een tijd vooruit kunnen. Voor zijn luier naai ik er vier aan elkaar die vouwt hij dan in een vliegermodel en daarin nog een losse luier in de lengte in vieren als inlegger,en dit houdt hem heerlijk droog. DUS andere bedplas moeders twijfel niet doe het op deze manier en U wilt niet meer anders. Vr. Gr. Annet en zoon Patrick.