Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nachten!

  • marieke

    ik gebruik tot volle tevredenheid al een jaar katoenen luiers bij mijn dochter. Maar toen zij ongeveer 9 maanden oud was plaste ze ‘s nacht dwars door de luier en het broekje heen, ook door hele dikke XL-luiers van Kaatje katoen. Ik gebruik nu een wegwerpluier voor de nachten maar vind dit wel jammer. Ik overweeg een wolwikkel aan te schaffen. Is dit inderdaad geschikt voor de zogenaamde ’heavy wetters', zoals de reclame belooft?? Wie heeft een goede tip voor 's nachts?

    marieke.

  • marie

    Hoi

    kun je er niet een extra dikke katoenen nachtinlegger indoen van de Kakaloe?

    Groetjes

  • Marijke

    Hoi.

    Een luier een maat groter met een goede inlegger er in is een goed begin.

    Ik zou verder zeggen voor de nacht liever nog een wolbroekje (een dubbelgebreide),

    een wolbroekje neemt zelf ook nog vocht op, dus dat is gedurende de lange nacht natuurlijk ideaal. Er bij komt nog dat wol volledig ademt, dus ook dat is geweldig.

    Ik heb eigenlijk de wolwikkels meer voor overdag, maar het zou 's nachts ook wel kunnen.

    Ik heb nog tweedehands wollen omslagen. Misschien een idee?

    Je kunt me eventueel mailen op m.arts@katoenenluiers.com.

    Groetjes Marijke.

  • Sophie

    Hoi Marieke,

    Mijn dochter is een flinke water- en melkdrinker en plast daarmee ook veel. Ook ‘s nachts was dit voor mij eerst een probleem en ik heb haar heel lang in een wegwerpluier gehad. Ik gebruik voor haar al een een lange tijd een dubbelgebreide wolbroek voor ’s nachts en een luier met een extra dikke inleg erin. Dit gaat goed gelukkig en we zijn totaal verlost van wegwerp. Wat ik ook sinds kort erbij gebruik voor de nacht is een broekje gemaakt van fleece. Aan de binnenkant zit een ademend, maar vochtwerend laagje, aan de buitenkant fleece. Tot nu toe heb ik er geen lekkage mee gehad, dus dat bevalt ook prima.

    Mocht je overwegen een wolbroekje aan te schaffen, neem dan altijd een maat groter dan dat je dochter draagt van kledingmaat, want ze krimpen nog iets.

    Gr en succes Sophie