Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag over fleece overbroekjes

  • anita

    Hallo allemaal,

    Er staan al een heleboel berichten op het prikbord, maar ik kan niet specefiek een antwoord vinden op de vraag die ik heb.

    En dat is deze:

    Ik wil over van papieren op katoenen luiers. Maar ik heb een vreselijke hekel aan die plastick overbroekjes om dat het van die broeikasjes zijn.

    Ik lees de laaste tijd regelmatig over fleece overbroekjes, maar kan niet ontdekken of die een bepaalde handeling ondergaan om lekvrij te maken.

    Aangezien ikzelf vrij handig ben zit ik eraan te denken om zelf overbroekjes en luiers te gaan maken, maar wil dus graag weten of ik de fleece eerst moet voorbehandelen met een bepaald 'goedje" ???

    Wie kan me antwoord geven op deze vraag ?

    Ik heb ook over de wolwikkels e.d. gelezen die om de aantal weken in lanoline gedrenkt dienen te worden, maar ik heb geen idee of ik aan onbewerkte wol kan komen om zelf die wollen broekjes te maken ?

    Ik hoop gauw op reaktie, want ik zit te popellen om achter de naaimachine te kruipen ;-)

    Groetjes, Anita

  • Henrike

    Hoi Anita,

    Ik gebruik zelf een fleece-overbroekje van Viking en dat bevalt me prima. De buitenkant bestaat uit fleece en de binnenkant uit PUL. Ik weet niet precies wat voor stofje dat is, want volgens mij komt het uit Amerika. Dit is vochtdicht gemaakt, maar ik zou niet weten waar je het hier in NL kunt kopen.

    Wat betreft de plastic overbroekjes: je hebt tegenwoordig ook veel overbroekjes van ademend materiaal (wel kunststof) en ik vind het in ieder geval erg meevallen met het ‘broeikaseffect’ van die broekjes. Misschien ook de moeite waard om een keer te proberen? Ik heb ze zelf van Indi en van Bonjour en die bevallen allebei goed (Indi is een broekje uit één stuk, zonder klitteband, Bonjour met klitteband, dus makkelijker te verschonen).

    Groetjes van Henrike

    p.s. Ik ben zelf overgestapt op katoen toen mijn zoontje ongeveer 3 maanden was en heb er nog steeds geen spijt van, zeker als ik naar mijn portemonnee kijk. Intussen is hij al ruim 8 mnd.

  • Sophie

    Hoi Anita,

    Als je graag zelf luiers/overbroekjes wilt maken dan weet ik een leuke yahoogroup voor je. Er worden samen stoffen ingekocht en je kunt ook vragen stellen over materialen etc.

    http://groups.yahoo.com/group/luiers_maken

    Veel plezier, het is een hele leerzame en leuke groep,

    Sophie