Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

insmeren billetjes

  • Daisy

    Hoi,

    Ik smeer de billetjes van mijn dochtertje bij iedere verschoning in het Weleda babycrème, in de veronderstelling dat dit helpt tegen het ontwikkelen van luieruitslag. En inderdaad, ze heeft zelden uitslag.

    Sinds kort gaat ze naar de crèche, en ook daar geef ik katoenen luiers mee. Daar hebben ze niet de gewoonte de billetjes in te smeren. Weet iemand of je ook met katoenen luiers de crème achterwege kunt laten? Of zal ik er bij de leidsters op aandringen ook daar bij iedere verschoning crème te gebruiken? Ze vinden het al een heel gedoe mijn katoenen luiers, dus ik wil ze niet meer dan nodig extra belasten.

    Groetjes,

    Daisy

  • Sophie

    Hoi Daisy,

    Ik smeer maar heel af en toe met creme op de billetjes, want een beetje roodheid komt maar zelden voor. Uitslag heeft mijn dochter al helemaal nooit. Ik hoor wel eens vaker dat smeren heel vaak helemaal niet nodig is. Zonder smeren zou er ook geen uitslag zijn. Probeer het maar eens een paar keertjes zonder.

    Gr en succes Sophie

  • Jade

    Hoi Daisy,

    Ik ben het helemaal met Sophie eens. Ik smeerde ook bij iedere verschoning creme op de billetjes. Mijn zoontje Cosmo (22 maanden) heeft nog nooit luier-uitslag gehad en dat wilde ik zo houden ! Maar toen ik op de katoenen-luier-lijst las dat de meeste moeders amper smeren, ben ik het achterwege gaan laten en hij heeft nog steeeds nooit luieruitslag. Hij draagt ook katoenen luiers op de creche. Daar smeren ze zijn billetjes ook niet in. Ik doe wel soms een vleugje creme tussen zijn billetjes bij de verschoning voordat ik hem naar de creche breng. Maar ik vergeet het ook heel vaak en hij heeft nooit rode billen.

    Groetjes,

    Jade

  • Marie

    Hoi,

    Hoezo vinden ze het zo'n gedoe????

    Mijn dochters kregen ook katoenen luiers (Kakaloe) mee en de leiding van de babygroep vond het helemaal geen gedoe !! Ze waren juist erg tevreden over deze luiers.

    Er waren namelijk ook wel babies met vierkante lappen en dat was inderdaad meer werk, maar ze deden het wel, omdat ze een voorstander zijn van katoen ivm het milieu.

    Bij het verschonen pakten ze een schone luier, waar ik al een papieren inleg in gedaan had. Ze deden de vieze luier af, gooiden de papieren inlegger in de prullenbak en de natte/vieze luier deden ze in een zak (die ik daarvoor speciaal meegaf). Aan het eind van de dag nam ik die zak gewoon mee naar huis, om de luiers te wassen.

    Ik zorgde ervoor dat er elke dag 4 schone luiers in het mandje lagen + 1 extra nylon overbroekje. Dat was over het algemeen voldoende.

    Zelf smeerde ik thuis bij elke verschoning Penaten creme (grote pot, helaas alleen in Duitsland verkrijgbaar, maar heerlijk spul overigens) op de billen. Op het kdv smeerden ze alleen als de billen rood waren. Veel verschil maakte het overigens niet.

    Groetjes

  • Nynke

    Ook mijn dochter draagt katoen. Ik gebruik niet of nauwelijks zalf of creme en ze heeft nooit last van luieruitslag. De oudste had daar trouwens ook nooit last van. Ik heb nog genoeg zalf en creme in huis voor nog wel 10 kinderen. (Die komen er niet hoor, wij houden het lekker bij 2.)