Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geschikte luieremmer gezocht

  • gerda

    Ik heb voor mij 1e twee jaar lang katoenen luiers gebruikt, wat goed beviel, met uitzondering van de stinkende luieremmers.

    Nu waren we gedurende die tijd in het buitenland waar we van amerikanen een perfecte luieremmer leenden:

    een pedaaltje zodat de deksel omhoog ging, dan duwde je de luier door 2 klepjes die meteen weer sloten, zodat de geur wegbleef. Het geheel was goed afgesloten, dus geen last met een wiebelende denksel.

    Wie kent dit systeem??

    En ik bedoel dus niet de nieuwe luieremmer voor papieren luiers! Hier hangt nl. geen aparte emmer in, dus je kunt hem niet vullen met water.

    Bedankt!

    GErda (34 weken zwanger)

  • Sophie

    Hoi Gerda,

    Ik ken het systeem helaas niet, misschien zou je eens bij Tupperware moeten gaan informeren o.i.d.? Zelf gebruik ik de emmers van bebejou, die zijn afsluitbaar met een deksel en ik heb eerlijk gezegd nooit last van stank in de kinderkamer.

    Veel succes met je zoektocht! Kijk eventueel in zoekmachines of stel je vraag aan iemand die zelf katoenen luiers maakt. De websites van deze thuiswerkmoeders kun je vinden onder Engelse websites op deze linkpagina.

    Gr Sophie

  • Lidia

    Het type luieremmer wat jij bedoelt ken ik niet, maar kijk eens op www.carlascompany.nl daar is ook een goede luier emmer te koop.

  • Henrike

    Hoi Gerda,

    Ik ken die luieremmer ook niet. Klinkt wel erg handig trouwens. Ik gebruik nu een goed afsluitbare luieremmer die ik via een Indy-consulente heb. Het is een grote (20 l.) dus er kan veel meer in dan in de standaard luieremmers die je in de winkel koopt. Verder gooi ik er altijd water bij in (van de droger en van het wassen, dus geen leidingwater: ook weer beter voor het milieu). Als ik de luiers was, hoef ik die emmer eigenlijk alleen maar even om te spoelen met schoon water en dan stinkt-ie al niet meer (ik gebruik meestal wel een beetje sop, maar voor de geur is het niet nodig).

    Het enige nadeel vind ik dat het afsluitbare deksel (kids krijgen hem dus écht niet open) niet heel erg makkelijk open gaat. Ik heb mezelf echt aan moeten leren om eerst de emmer open te doen en dan Justins luier te gaan verschonen. Verder een ideaal ding.

    Succes met je zoektocht. Als je er hier nog ergens eentje vindt, laat je het dan horen? Ben ook wel benieuwd…

    Groetjes van Henrike

  • susan

    Ik heb bij de Hema een grote keuken prullebak gekocht met een deksel. Werkt prima en als ie 3/4 vol is kan ik een machine draaien. Daar doe ik momenteel 2 a 3 dagen over. Voor de poepluiers gebruik ik een gewone kleine luier emmer en die vul ik met wat water en zeep.

    Groetjes, Susan

  • karin

    ik heb twee goede tuppeware luieremmers,de zijn smaller dan een gewone emmer en passen in de deur van de wasmachine dus je kiepert ze zo leeg zonder dat je nog met je handen in de luiers hoeft en zonder dat je knoeit.Ze sluiten goed af.Ik doe altijd een beetje soda bij het water,nooit last van stank gehad.

    karin