Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

katoen voor pasgeborene?

  • Saskia

    Hallo,

    Ik ga binnenkort bevallen en ben vast van plan katoen te gebruiken. In de Geboortewinkel in Rotterdam heb ik een stapel Wolwikkels op de kop kunnen tikken aan 50% korting en ook Diaperaps nylon overbroekjes. Verder denken we Disana strikluiers te proberen om te starten.

    De kleinste wolwikkel is echter veel te groot voor een pasgeborene (vanaf 6,5 kilo) en een gewone vierkante luier of een strikluier past niet in het kleinste luieroverbruikje van Diaperaps (voor zover ik dat kan inschatten). Ook de SMALL maatjes van de voorgevormde luiers zijn redelijk groot en het lijkt me redelijk absurd om voor die enkele weken te investeren in een NEWBORN maatje.

    Iemand tips om de eerste weken door te komen of toch maar wegwerp gebruiken?

    Saskia

  • Sophie

    Hoi Saskia,

    Leuk dat je katoen overweegt. Persoonlijk ken ik Disana stirkluiers niet, wel wolwikkels en Diaperaps overbroekjes. Waarom kijk je niet eens op http://www.marktplaats.nl en zoek dan op ‘luiers’. Ik heb er verscheidene aanbiedingen van o.a. Noppies maat S gezien. Dezen zijn echter wel heel gauw te klein, na zo'n drie maanden dacht ik. Daardoor wel vaak nog in goede staat (weinig gebruikt in verhouding) en misschien net wat je nodig hebt. Je kunt ook andere luiers maat S proberen uiteraard, zoals Indi.

    Op de lijst http://groups.yahoo.com/group/katoenen_luiers kun je ook al je vragen kwijt en eventueel iets lenen van anderen die een bepaalde maat niet (meer) nodig hebben voor hun kindje.

    Groetjes en veel succes met je bevalling,

    Sophie

    Ps Heb je voor je wolwikkels wel lanoline in huis om ze waterafstotend te maken?

  • Daisy

    Hoi Saskia,

    Wij hebben voor ons dochtertje de eerste weken gewoon plastic strikslips gebruikt voor over de katoenen luiers. Die krijg je heel gemakkelijk op maat gevouwen door het randje aan de bovenkant om te slaan voor je het vastknoopt. Bij de beentjes kun je de strikslip naar binnen vouwen, zodat het niet gaat lekken.

  • Sophie

    De kleinste wolwikkel is echter veel te groot voor een pasgeborene (vanaf 6,5 kilo)

    Hoi Saskia,

    ==Ben er net achter dat er ook maat Newborn bestaat voor een wolwikkel. Maat N-6,5 kilo. Wist het zelf ook niet totdat ik voor mijn zoon van 3 weken maat 1 niet kon gebruiken omdat die nog veel te groot was en ik ben gaan rondvragen. Ook heeft Indi maat XS ademende nylon overbroekjes. Verder zou je HEMA kunnen proberen, die met klittenband en badstof. De meeste merken beginnen echter met maat S en dat wil nog wel eens te groot zijn in het begin.

    en een gewone vierkante luier

    ==Als ik een hydrofielluier in origamimodel vouw kan ik hem net zo groot of klein maken als nodig is. Past goed onder de XS nylon broekjes.

    of

    > een strikluier past niet in het kleinste luieroverbruikje van

    > Diaperaps (voor zover ik dat kan inschatten). Ook de SMALL

    > maatjes van de voorgevormde luiers zijn redelijk groot en het

    > lijkt me redelijk absurd om voor die enkele weken te

    > investeren in een NEWBORN maatje.

    =Deze investering kun je goed terugverdienen door weer door te verkopen. Zo'n Newborn maatje gebruik je immers maar kort en een ander is er waarschijnlijk net zo blij mee als jij, aangezien de kwaliteit nog top zal zijn en er toch iets van de prijs af zal gaan.

    > Iemand tips om de eerste weken door te komen of toch maar

    > wegwerp gebruiken?

    ==Op dit moment heb ik de 4 kante lap en Indi XS in gebruik. Deze laatste leen ik in een (X)S pakket om te kijken welke luier mij nu het beste bevalt voor die hele kleine kerel van me. Er zit o.a. ook Noppies S, Kakaloe en een alles-in-een luier in en verschillende soorten overbroekjes. Misschien iets voor jou of anderen?

    Succes Sophie