Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wolbroekjes van Baby-Walz

  • Henrike Florijn

    Hoi,

    Ik heb vandaag eens in de Baby-Walz catalogus gekeken en zag dat ze daar ook wolbroekjes hebben. Enkel- en dubbelgebreid voor heel behoorlijke prijsjes (ik weet nog dat de dubbelgebreide f 27,95 kost) en een stuk goedkoper dan degene die ik tot nu toe heb gezien.

    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze wolbroekjes.

    Bedankt.

    Henrike

  • Sophie

    Hoi Henrike,

    Ik gebruik voor overdag wolwikkels voor mijn dochter en heb een aantal maanden geleden voor het slapen gaan wolbroekjes gekocht. Ik heb gelijk de dubbelgebreide gekocht, zodat dit goed zou voldoen voor de nacht. De reden dat ik wolbroekjes heb aangeschaft is omdat ze zo mooi aansluiten bij de beentjes en bij het rompje. Als je kindje dan veel beweegt tijdens het slapen blijft de luier goed onder het broekje zitten. Ik heb dus nooit last van een nat bedje.

    Wolbroekjes maak je, net als wolwikkels, waterdicht met lanoline, dit is eens in de 3 of 4 weken. Lanoline is best goed verkrijgbaar, o.a. bij Wolwikkel Nederland en bij sommige Indi consulentes. (Check hiervoor bij Carla's Company website op deze pagina voor emailadressen).

    Wolbroekjes zijn gemaakt van onbewerkte, niet kriebelende wol. Je kunt ze wassen met een wolwasmiddel, op lage temp, liefst koud en vooral met de hand! Ik heb ze op 30o in de wasmachine gegooid, zoals ik met wolwikkels doe, maar dan krijg je helaas met krimp te maken. Ze zullen altijd een beetje krimpen, dus als je bestelt, doe dat dan in een ruimere maat dan je kindje heeft. Mijn dochter is 10 kilo en 15 maanden en ze draagt maat 104 voor wolbroekje.

    Afgezien van mijn fout met het wassen, ze passen nog altijd, alleen de boordjes zijn iets korter geworden en de wolbroekjes zitten iets strakker. Ik vind ze ideaal voor de nacht en vind het dan ook het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Gr Sophie