Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kaatje Katoen??

  • Esther Wijnhorst

    Hoi,

    Ik woon in Israel maar kom uit Nederland oorspronkelijk. Hier zijn geen katoenen luiers te verkrijgen (of althans maar 1 merk, een duits merk), dus ik vraag mijn ouders de luiers te kopen.

    Ze hebben informatie gevonden over Kaatje Katoen via de thuiszorgwinkel en wat ik daar zag en op hun website klinkt het een praktisch systeem.

    Wat is jullie ervaring met deze luiers (luiers met luierbroekje)?? Van wat voor materiaal is het luierbroekje gemaakt (en is het prettig en zacht…)?

    Oftewel, ik zou graag wat input krijgen over dit luiersysteem en ervaringen horen.

    Bedankt

    Esther

  • Jade

    Hoi Esther,

    Ik heb nog nooit Kaatje Katoen luiers gebruikt voor m'n zoontje en weet dus ook niet of ze handig zijn. Ik gebruik wel de overbroekjes die ze erbij verkopen, die van Diaperaps. Ik heb een overbroekje met puppies erop. Het ziet er super-leuk uit maar ik vind het wel redelijk snel doorlekken (bij de beentjes door de stof). Het andere overbroekje, ook van Kaatje Katoen/Diaperaps is helemaal wit en vind ik beter. Die vind ik goed werken. Het puppy-broekje heeft katoen aan de buitenkant, terwijl het geheel witte broekje aan de buitenkant niet van 100% katoen is. Ook de binnenkant van beide broekjes verschilt, terwijl ze beide van Kaatje Katoen/Diaperaps zijn. De coating van het puppy-broekje is een stuk poreuzer lijkt het dan die van het witte broekje. De broekjes zijn ademend, dat is wel fijn.

    Groetjes,

    Jade

  • Esther

    Hoi Jade,

    Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik dan die witte maar neem, die klinken goed. Wat gebruik jij in die luierbroekjes? Wat gebruik je nog meer in jou ‘systeem’? Ik wil graag ervaringen horen om zo te leren wat handig is en de ‘sprong’ te wagen.

    Bedankt,

    Esther

  • Jade

    Hoi Esther,

    Persoonlijk bevallen de overbroekjes van Bon-Jour me het beste. Die lijken erg veel op de Diaperaps broekjes maar ik vind ze toch degelijker. Ook zijn ze wat minder duur dan de Diaperaps-broekjes. Maar andere mensen vinden wolwikkels of fleecebroekjes het fijnst. In het overbroekje gebruik ik voorgevormde luiers met klitteband van Indisposables of Noppies. Noppies zijn niet meer nieuw te koop. Ik heb ook luiers van Kakaloe en Bon-Jour maar daar ben ik persoonlijk niet zo heel tevreden over (daar moet nl altijd een extra absorberende inlegger in). In de luier doe ik nog een luier-inleg doekje om de poep makkelijk te kunnen verwijderen. Als Cosmo alleen geplast heeft was ik het doekje en gebruik ik het opnieuw.

    Groetjes,

    Jade

  • Henrike Florijn

    Hoi Esther,

    Ik ben sinds een paar dagen over op katoen na 3,5 maand wegwerp te hebben gebruikt. Ik heb via deze site (zie andere onderwerpen: Annemiek) een behoorlijk pakket 2e hands Indisposables gekocht en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Ik heb nu luierbroekjes zonder drukknoopjes o.i.d., dus die moeten over de beentjes. Ik vind dit bij het verschonen lastiger, omdat je ze dan met de natte katoenen luier op het aankleedkussen moet leggen. Ik ga dus binnenkort waarschijnlijk een paar overbroekjes met drukknoopjes of klitteband aanschaffen. Misschien nog een tip.

    Waar ik ook veel aan gehad heb, is het luierrapport van Annemiek Bosma. Zij heeft heel veel verschillende luiers getest in de praktijk en dan kom je er makkelijker achter of luiers na verloop van tijd stug worden, eigenlijk net te dun zijn of een minder goede pasvorm hebben o.i.d. Ik vond dit erg handig om te lezen. Kost wel Æ’ 12,50, maar ik vond het dat wel waard (met luiers waar je niet tevreden over bent, ben je tenslotte duurder uit).

    Succes met je keuze.

    Groetjes,

    Henrike