Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

katoen op kdv

  • Marieke1

    Hoi,

    Deze site en prikbord nog maar net ontdekt. Errug leuk en goed trouwens.

    Mijn kinderen zijn allang uit de luiers. Al meer dan een jaar geleden de laatste luier gebruikt. Mijn dochters zijn nu 4,5 en 3 jaar oud (ja u leest het goed: allebei met 2 jaar dag en nacht zindelijk).

    Nog even over de katoenen luiers. De oudste heb ik tot ze zindelijk was (2 jr 2 mnd) in het katoen gehad - Kakaloe - en de jongste tot 16 maanden (toen waren de klittebandjes versleten en ik was te “lui” om ze vervangen.

    Over de Kakaloe-luiers was ik erg tevreden. Overdag een dunne inlegger dubbel er in en 's nachts een dikke. Er overheen deed ik de nylon overbroekjes. Deze ademen dus geen last van luieruitslag. Ik verschoonde bij elke voeding en later 4 x per dag.

    Gemiddeld om de 1 á 2 dagen draaide ik een trommel met luiers, spuugdoekjes, slabben en vaatdoekjes op 60 en soms op 90 graden (als ze diarree hadden).

    Mijn kinderen gingen/gaan 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Aangezien we zelf luiers moeten meegeven kregen ze dus katoen mee. De leiding van de babygroep was erg tevreden over deze luiers. Ze zagen wel meer “katoen” dus hadden wel wat ervaring. Ze haalden bij de verschoningen de papieren inlegger eruit en deden ze in een luchtdichte zak die ik aan het eind van de dag weer mee naar huis nam.

    Mijn vraag is nu: zijn er meer ouders die hun kind in katoen naar het kinderdagverblijf doen?

    Groetjes

  • Diana

    Ja hoor, mijn dochter gaat ook met katoen naar het kdv.

    Ik gebruik voorgevormde luiers (indisposables) met een ademend nylon overbroekje.

    Ze vinden het op het kdv geen probleem om ze te gebruiken.

    Er gaat echter nog wel een keer iets mis (zeker met invallers). Dan doen ze de luier te los, of niet goed onder het overbroekje, of het overbroekje binnenstebuiten. Maar over het algemeen gaat het goed.

    In de babygroepen ben ik echter wel de enige met katoen.

    groetjes,

    Diana

  • Jade

    Hoi,

    Mijn zoontje (Cosmo, 17 maanden) krijgt ook gewoon katoenen luiers aan naar het kdv. Ze keken me daar eerst wel een beetje vreemd aan maar ze hadden er toch geen problemen mee om ze te gebruiken. Ik geef meestal Noppies mee met een Bon-Jour overbroekje, omdat die Noppies van zichzelf al helemaal onder het overbroekje vallen. Wanneer ze op het kdv bij het verschonen nog wat katoen onder het overbroekje moeten wegstoppen wordt dat toch vaak vergeten, ook al heb ik het ze al een paar keer gezegd. Maar verder gaat het prima met het katoen op de creche.

    Groetjes Jade