Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Goede plastic (over)broeken gezocht

  • Tante Pollewop

    Dag,

    Ik ben me ervan bewust dat er al een aantal onderwerpen over plastic (pvc) luierbroeken zijn.

    Maar die lijken allemaal op uiteenlopende, (erg) persoonlijke verhalen uit te draaien waar ik me niet in wil mengen.

    Ik heb alleen maar wat praktische vragen over pvc broeken. Elk serieus advies is welkom, maar dus aub geen antwoorden als “ik word als baby behandeld o.i.d.” (met alle respect voor ieders mening / eigenheid).

    Ok. Ik zoek dus (al een hele tijd) naar goeie plastic broeken. Ik zal uitleggen wat ik onder “goed” versta.

    Ik ben sinds mijn geboorte urine-incontinent. ‘s Nachts altijd; overdag hou ik het redelijk vaak droog. Ik heb in mijn leven zowat alle mogelijke materialen geprobeerd maar kom er telkens op terug dat ’s nachts katoen absoluut het beste is. Overdag vind ik dat te opvallend, dus ik gebruik ook wegwerpmateriaal.

    Bij katoenen luiers heb je zowiezo een waterdichte overbroek nodig, maar ik vind het met wegwerp ook veel veiliger.

    Die broeken zijn het probleem. Daarin heb ik ook echt van alles geprobeerd, maar kom telkens weer uit op gewoon plastic (PVC, géén PUL). Dat is 100% waterdicht; makkelijk en snel schoon; hygiënisch etc. Tot nu toe vind ik al die “ademende”, innovatieve alternatieven echt een ramp: ze lekken, zijn lastig schoon te krijgen en ook nog erg duur.

    Ok, gewoon plastic dus.

    Het probleem is alleen dat vrijwel alle plastic broeken die er nu te koop zijn van eng glad, glimmend spul zijn gemaakt wat bij de elastieken aan de huid blijft plakken. Vooral Suprima heeft daar last van.

    Verder zijn ze vrijwel allemaal genaaid ipv. gesealed zodat ze op de naden lekken en snel kapot gaat. En bovendien slaat het model / de pasvorm vaak nergens op: veel te nauwe benen, te lage taille, enge dunne elastieken, een kruis van 5 cm breed (!) … echt te zot voor woorden soms wat ik ben tegengekomen.

    Ik zoek dus: plastic broeken die van een goeie kwaliteit plastic zijn (met zo'n dof / enigszins geribbeld oppervlak zodat het niet aan de huid kleeft - het helpt ook als het behandeld is met lanoline, maar dat is ook verloren gegaan lijkt het).

    Die liefst geseald zijn ipv genaaid.

    Die een goeie ruime (anatomisch zinnige) pasvorm hebben, liefst verstelbaar (drukknoopjes oid).

    Eventueel met van die “flapjes” aan de binnenkant om een inlegluier in te fixeren.

    En gewoon wit, ondoorzichtig, saai! Geen zuurtjes-cellofaan kleuren.

    Het is soms wel frustrerend, want zoiets simpels als zo'n plastic broek maakt het leven met voor mij een stuk makkelijker. En het is echt geen “rocket science”! Maar op de één of andere manier is het onmogelijk geworden om dit te maken lijkt het wel.

    Dus als iemand weet waar ik nog zo'n soort broek kan kopen: heel graag!

    (Voor de zekerheid; ik zoek dus géén Suprima, SGA, Hygia, … “been there, done that”.)

  • Henk

    Dag Tante pollewop

    Weet niet of je het artikel van de firma hartkamp for kids gelezen hebt op (plastic broeken)

    Daarin geven zij aan dat ze behalve de kindermaten van de plastic broeken met voorsluiting,deze ook hebben in grote maten. En wel in 38,40,42 en 44.

    Deze elastieken zij allemaal geseald en er zitten flappen in om een luier in te fixeren.

    Verder voldoen ze denk ik ook haast aan al jou wensen. Weet niet of ze de elastieken wat breder gemaakt hebben dan in de kindermaten.

    Je kunt ze altijd even bellen daar in Barneveld.

    Succes Henk

  • Henk

    Sorry

    Maar moet zijn “strikslips,waar kopen jullie die”

    Henk

  • Tante Pollewop

    dag Henk,

    dank voor je reactie! Toevallig had ik die tip van iemand anders doorgekregen en inderdaad leek het me precies wat ik zocht.

    Dus ik heb er vorige week twee besteld om eens te proberen. De volgende dag had ik de bestelling in huis, maar wat er ook inzat: niks wat op die beschrijving lijkt, maar twee Hygia-broeken!

    Jammer genoeg zijn dit nu precies de broeken waar ik de allerslechtste ervaring mee heb. Ik heb een mailtje naar Hartkamp gestuurd om te vragen waarom hun website iets heel anders suggereert dan wat er daadwerkelijk wordt geleverd.

    Ik kreeg meteen diezelfde avond een reactie met verontschuldigingen: dat ik ze mocht terugsturen en het geld terug kon krijgen.

    Ze zei ook dat Hartkamp nog nooit plastic broeken met drukknoop-voorsluiting heeft gehad in volwassenen-maten.

    Nou hen ik diegene die mij die tip gaf dit ook weer verteld, maar ze houdt bij hoog en laag vol dat ze wel degelijk van Hartkamp zo'n broek heeft gehad.

    Dus wat er nu waarheid is, geen idee. Maar helaas, het is weer bot gevangen.

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik er been beetje moedeloos van word. Ik zou zo geholpen zijn met echt goeie plastic broeken, maar het de laatste tijd alsof ze zelfs nooit hebben bestaan.

  • Henk

    Dag Tante pollewop

    Heb gisteren een aantal keren email verkeer met Wilma Kremer van HartkampforKids gehad over die plastic broeken.

    En vanmorgen heb ik haar aan de lijn gehad en is het mij nu duidelijk waar de verwarring lag.

    Het plaatje suggereerd dat het broeken met voorsluiting zijn maar het zijn dus pullup broeken van Hygia,waar ik zelf ook niet “kapot” van ben.

    Zelf draag ik sga die vallen lekker ruim. Kan teminste een dikke katoenen luier onder,gebruik het alleen maar voor de nacht.

    Ze heeft dan ook tijdens ons telefoon gesprek gelijk haar website/shop aangepast.

    Ze kan ze dus echt niet leveren ook niet via de fabrikant van de hygia kindermaten die wel met voorsluiting zijn.

    Vond het zelf ook wel jammer had ze graag eens uitgeprobeerd. Nu ben je weer verplicht om in het buitenland te shoppen,als je met voorsluiting wilt.

    Wens je veel succes in jou verdere zoektocht en misschien moet je zelf aan het ontwerpen en dan een fabrikant zoeken die deze perfecte plastic broek wil gaan maken. Hoop als je wat goeds vind jij dat hier ook wilt melden.

    Nogmaal succes groeten Henk.

  • Tante Pollewop

    hallo Henk,

    dank je wel voor de genomen moeite!

    SGA zijn inderdaad wel ruim, maar ik vind de elastieken een beetje te knijperig, en de been-openingen zijn in verhouding te klein voor mij. ik heb de indruk dat die broeken (de meeste andere trouwens ook) ontworpen zijn voor personen met in verhouding een wijdere taille en slankere bovenbenen. Bij vrouwen is dat vaak andersom. Maar ik moet de plastic broek nog tegenkomen die specifiek voor vrouwen of mannen is gemaakt. Daarom zit er ook altijd te weinig ruimte van achteren en teveel van voren.

    Maar goed, dat kan ik dan wel opvangen door een maatje ruimer te nemen … het is niet zo erg als de taille een beetje losjes zit (ik sta niet zo vaak op mijn hoofd :) ).

    Maar wat ik ook erg jammer aan SGA vind is dat de kwaliteit plastic zo is achteruitgegaan. Waar ze hun materiaal vandaan halen: ik heb geen idee. Misschien halen ze het uit de plastic-recyclebakken. Of krijgen ze restjes van de supermarkt-tassenfabriek. De laatste keer dat ik ze heb gehad (anderhalf jaar terug) leek het echt alsof ze van oude boodschappentassen waren gemaakt. Het rook ook onaangenaam muf. En bij ééntje was de zij-naad al in de verpakking losgegaan.

    Hygia is zo mogelijk nog slechter: de laatste die ik daarvan heb gehad (behalve die van Hartkamp, die heb ik niet goed bekeken) leek wel van een akelig, stijf, uitgedroogd soort schuurpapier gemaakt.

    Echt, het was zo bedroevend slecht dat ik even heb gedacht dat het een soort grap was (Smile! You're on Candid Camera!).

    Ik heb me vaak afgevraagd waarom. Wat heeft het voor zin om zoiets afschuwelijk slechts te maken? Ik kan me alleen maar iets voorstellen als een ontmoedigingsbeleid. Maar waarom? Je zou bijna gaan denken dat ze betaald worden door de wegwerpluierfabrieken: “Hallo Hygia! Hier, een zak met geld! Je krijgt er nog één als je voorlopig de plastic broeken voor volwassenen van dit schuurpapier maakt (hehehe) - dat zal ze leren zo hopeloos ouderwets te zijn! Misschien dat ze dan eindelijk ook op onze fantastische nieuwe Ademende © Dri-Weave © Ultra-droog Discrete Wegwerp-Boxers overstappen, dat stelletje marketing-ongevoelige nitwits!”

    Dat zou ook verklaren waarom ze de broekjes voor babies niet zo onder handen durven nemen … want als ze dat zouden durven, dan staat er binnen no-time een stel woedende moeders op die ze bij de haren voor het gerecht sleept omdat ze dit hun koters niet aan mogen doen. Incontinente mensen doen dat niet, uit schaamte. Zucht.

    Het beste wat ik op dit moment heb gevonden zijn plastic broeken van Drydayz. Ik denk dat ze uit China komen, maar ze zijn goedkoop, hebben een prima pasvorm en zijn in ieder geval aan de buitenkant niet eng glimmend.

  • Henk

    Hallo Tante Pollewop

    Voor mij is de sga een prima plastic broek. Mijn beenomvang is ongeveer 70cm en dan met de xxl is dat prima te doen. Je hebt inderdaad gelijk met wat jij zegt over de ruimte zowel voor als achter. Dit komt omdat de been gaten in het midden zitten en niet naar voren gericht zijn,gelijk aan de houdig als je op een stoel zit.

    Zou dit zo zijn dan heb je aan de achterkant automatisch meer ruimte en een breder kruis. Dus meer ruimte voor een dik nachtelijk luierpakket.

    Ook over de kwaliteit van het plastic heb je wel een punt. de pl.broeken uit mijn jeugd vond ik veel prettiger,want deze waren van een dikkere plastic soort wat ik heel fijn vond. Zo erg als jij het omschrijft en ervaren hebt,dat kan ik niet met jou delen. Heb het teminste niet als zodanig ervaren.

    Heb éénmaal een plastic broek van Hygia gekocht maar heb deze maar één nacht gedragen. Wat een kleine en lage broeken zijn dat zeg,ze bedekken amper je luier waardoor er dus lekkage optreed. Dus Hygia exit.

    Heb ook even op die site gekeken en wat ik zag sprak mij ook wel aan.Op het plaatje lijken ze wat klein maar ze gaan toch tot xxl 111 tot 124cm buikomvang. Mijn buikomcang is 105 dus zou mij die ook goed passen. Als ik het goed zie zitten er ook mooie brede elastieken in alle openingen.

    Heb je aan de achterkant meer ruimte als de sga,en blijven het drie drukkers ook bij de grootste maten. Heb jij van hun wel eens een pullup geprobeert?

    Of ga jij explesiet voor voorsluiting. Waarom als ik vragen mag? (verschoning).

    Jij sprak ook over een flap om een luier in te fixseren. Gebruik jij dan alleen een inlegluier (net als vroeger de Billies) in je plastic broek. Dan plakt de rest toch allemaal aan jou huid.

    De prijs is ook niet verkeert. Nog geen 10 euro wat zijn de verzendkosten.

    Ook ben ik het met jou eens wat je in de laatste regels zet. Weet nog goed dat ik 14jaar was en ook katoen om had s'nachts dan paste daar nog prima een SGA m. 6 over. Toe konden ze nog plastic broeken maken. Maarja was ook een heel andere tijd. Heb wel het idee dat er steeds weer mwwer katoen wordt gebruikt maar dat zij dan weer van die nieuwe luier systemen. als ik het zo lees heb jij ook weinig met wegwerp.

    Groeten Henk

  • Tante Pollewop

    Henk Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Tante Pollewop

    Dag Henk!

    > Voor mij is de sga een prima plastic broek.

    > Mijn beenomvang is ongeveer 70cm en dan

    > met de xxl is dat prima te doen.

    Het is een kwestie van verhoudingen: bij vrouwen is de verhouding tussen bovenbeen-omvang en taille anders als bij mannen. Dat geldt voor mij nog wat sterker omdat ik erg stevige benen heb omdat ik voetbal speel. Als ik een broek heb die mooi aansluit bij de taille knelt hij de bloedsomloop in mijn benen af. Andersom is beter te doen, dan is het van boven een beetje wijd.

    > Je hebt inderdaad gelijk met

    > wat jij zegt over de ruimte zowel voor als achter.

    > Dit komt omdat de been gaten in het midden zitten

    > en niet naar voren gericht zijn,gelijk aan de

    > houdig als je op een stoel zit.

    Precies, het is gewoon een slecht ontwerp. Zelfs bij gewoon ondergoed staan de beenopeningen iets naar voren (als het goed is) omdat een lichaam niet voor-achter symmetrisch is. Ook dit geldt sterker voor vrouwen dan voor mannen, omdat er bij vrouwen van achteren meer zit dan bij mannen, en van voren juist minder.

    > Heb éénmaal een plastic broek van Hygia gekocht

    > maar heb deze maar één nacht gedragen. Wat een

    > kleine en lage broeken zijn dat zeg,ze bedekken

    > amper je luier waardoor er dus lekkage optreed.

    > Dus Hygia exit.

    Precies. Ik vind het van de gekke dat ze van Hygia dit soort rommel durven maken en verkopen. Ik geloof dat dit echt alleen maar mogelijk is omdat incontinente mensen zich teveel schamen om voor zichzelf op te komen. Daar komt gelukkig heel langzaam verandering in.

    > Heb ook even op die site gekeken en wat ik zag

    > sprak mij ook wel aan.Op het plaatje lijken ze wat

    > klein maar ze gaan toch tot xxl 111 tot 124cm

    > buikomvang.

    Nou ja, je kunt van een platte foto toch zowiezo geen grootte afleiden?

    > Als ik het goed zie zitten er ook

    > mooie brede elastieken in alle openingen.

    Bij de benen houdt die breedte niet over, het zou wat mij betreft nog wel iets breder mogen.

    > Heb je aan de achterkant meer ruimte als de sga,

    Ik vind de pasvorm wel OK.

    > en blijven het drie drukkers ook bij de grootste

    > maten.

    Sorrie, die zin begrijp ik niet.

    > Heb jij van hun wel eens een pullup geprobeert?

    Nee. Als ik kan kiezen neem ik altijd die met voor/zijsluiting.

    > Of ga jij explesiet voor voorsluiting. Waarom als

    > ik vragen mag? (verschoning).

    Ik vind het gemakkelijker met aantrekken; vooral als je hem overdag wilt verwisselen, dan hoef je je niet compleet uit te kleden.

    Ik vind het ook fijn dat er door die sluiting iets meer ventilatie is, vooral 's zomers.

    Broekjes met drukknopen vind ik ook makkelijker schoon te maken, bijvoorbeeld 's ochtends onder de douche: het is dan gewoon een recht stuk plastic i.p.v. een ding met een binnen- en buitenkant. Ik vind het een superslimme uitvinding.

    > Jij sprak ook over een flap om een luier in te

    > fixseren. Gebruik jij dan alleen een inlegluier

    > (net als vroeger de Billies) in je plastic broek.

    > Dan plakt de rest toch allemaal aan jou huid.

    Ja, als ik het overdag nodig heb vind ik dat ideaal. Voor ‘s nachts werkt het niet. Dat plakken valt nogal mee, als het tenminste niet van dat enge plakplastic is. Daarom zou ik zou graag plastic broeken hebben die aan beide kanten zo’n “doffe” textiel-structuur hebben: dat plakt niet en voelt veel minder plastic-achtig aan.

    Flink talkpoeier er tussen helpt ook.

    > Toe konden ze nog plastic broeken maken.

    Ik denk dat ze het nog steeds wel kunnen. Maar ze doen het niet. Ik weet niet waarom.

    Maar ik baal er wel van.

    > als ik het zo lees heb jij ook weinig met wegwerp.

    Nou, ik gebruik ze wel degelijk, als ik niet thuis slaap, op vakantie, en overdag.

  • Henk

    Hallo Tante pollewop

    >met blijven het aantal drukkers gelijk naarmate ze groter worden.

    Bedoel ik mee te zeggen dat je ook wel plastic broeken ziet met 5 of 6 drukkers maar dit kan ook een standaard zijn voor elk willekeurig merk. vandaar die opmerking. Door jou hele reactie begrijp ik dat jij nu toch wel tevreden bent met je nu gebruikte plastic broeken. Waarom dan nog verder zoeken?

  • Tante Pollewop

    Henk Schreef:

    > door jou hele reactie begrijp ik dat jij nu toch wel tevreden bent met

    > je nu gebruikte plastic broeken. Waarom dan nog verder zoeken?

    Ik dacht dat ik vrij duidelijk was "in mij hele reactie" over wat me niet bevalt en waar ik naar op zoek ben. Maar goed, ik wil het nog wel een keer herhalen hoor:

    1) vrijwel alle broeken zijn van glad glimmend plastic (Suprima bv). Bah! Yuck! Ugh!

    Dat vind ik niks, want het is eng en neigt aan de huid te plakken (bij de elastieken of aan de zijkant).

    Plastic met een textielachtige oppervlaktestructuur is veeeel beter (zachter, onopvallender, prettiger aanvoelend)! Maar nee: blijkbaar wil de wereld glimmende doorzichtige felgekleurde flauwekulbroeken.

    2) vrijwel alle plastic broeken zijn genaaid. Stom, want dit verzwakt het geheel. Het scheurt op die plekken snel uit omdat er dus gaatjes in het plastic zijn geprikt. Lassen / sealen is veel beter! Dus waarom doen ze het dan niet?

    3) vrijwel geen enkele plastic broek wordt nog behandeld met lanoline of andere dermatologische eigenschap verbeterende middeltjes. Gemiste kans.

    4) vrijwel geen enkele plastic broek heeft een interne buidel voor “pads”. Waarom?

    5) meestal worden er kleine metalen drukknoopjes gebruikt. Dit is kwetsbaar. Grote plastic knopen zijn veel sterker en kunnen aan het plastic van de broek worden vast-geseald.

    6) heel veel plastic boeken hebben een onzinnig model wat ze praktisch onbruikbaar maakt.

    7) de elastieken zijn vaak aangezet ipv met plastic omzoomd. Gevolg: “wicking” lekken.

    8) de elastieken zijn vaak veel te dun en scherp

    9) er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen

    10) de kwaliteit is over het algemeen om over te janken.

    Ik hoop dat het zo duidelijk is.