Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bedplassen, Katoenen luiers en plasticbroeken

  • Anja

    Beste ouders/verzorgers van oudere bedplassers. Ik weet wat het is ben nu 25 en heb tot mijn 11de jaar in bed geplast. Eerst gebruikte mijn moeder weggooiluiers die goed bevielen tot dat er een ander merk kwam en die zaten niet lekker/fijn. Toen ik op een avond zonder luier dus in onderbroekje naar bed zou vonden mijn ouders dit goed onder voorbehoud dat ik een plasticbroek erover aan zou doen. De plasticbroek kende ik wel omdat ik er in opgegroeid was dit waren die met drukknopen en deze was een pullup maat M. Die nacht was ik dus weer nat en zo het bed ook die onderbroek had het lang niet kunnen houden. De volgende avond kreeg ik een dubbel katoenen luier omgespeld en toen de plasticbroek toen bleef het bed droog. Deze nieuwe luiers waren voor mijn nieuwe broertje die kort hiervoor geboren was,zo kon ik mooi meeliften in het luier gebruik. De was viel dus ook niet op omdat de plasticbroek binnen gedroogd werd. Zo heb ik dus al die jaren ontspannen kunnen slapen en mijn ouders hebben er nooit een probleem van gemaakt ze steunden mij. Nu heb ik zelf een zoon van 1 jaar en zien wel of het een erfenis gaat worden. Zover mijn relaas hoop wat meer reactie's eigen bevindingen te horen/lezen als steun voor zo veel andere bedplassers. Dus schaam je niet vertel gewoon Gr ANJA

  • ilde

    Hallo Anja , mijn berichtjes gelezen over Inge ? Aub graag uw mening ! Inge heeft er zelf omgevraagt , en wij proberen haar zo goed mogelijk bij te sturen ! Wij hebben daar geen enkel probleem ! Sorry is het al zo laat , vogende keer meer ! Maar het is echt tijd om Inge klaar te maken voor te gaan slapen ! Sorry !

    Groetjes Hilde

  • Anja

    Lieve Inge en Hilde heb jullie verhalen gelezen en werd er een beetje stil van. Lieve inge wil jij niet groot worden vind je oudere zus dit ook niet heel erg raar. Dat je luiers en plasticbroeken nu leuk vind en weer een fles oke maar doe dat dan lekker s'nachts in jou eigen bedje. Lieve mama hilde dit babygedrag van inge kun je toch eigenlijk niet tolleren,zeg nou zelf een 7jarige nog in babykleertjes dit kun je als ouders toch niet uitleggen aan de buitenwereld. Die luier overdag? er zijn er nog vele die er een nodig zijn en wat ik al zij s'nachts is er ook niemand die er last van heeft. Heb je de huisarts al eens gevraagd wat hier aan te doen. Als je haar nu in de vacantie gaat behandelen als een volledige baby is dit een proef voor inge om te zien of ze dit nu ECHT wil. Na deze week kan het ook zo zijn dat ze dus helemaal NIET meer anders wil dan heb je volgens mij toch een probleem. Je gaat toch niet met haar over staat terug in een kinder-/wandelwagen. Sorry hilde ze kan een boel willen die dochter van jou maar zorg alstublieft dat ze geestelijk niet beschadigd raakt. Want wat linda ook zegt als ze straks 12 is kan ze niet als baby naar school en onderwijs zal ze toch moeten volgen. Je kan je dochter niet aan het gewone leven onttrekken omdat ze op 7jarige leeftijd weer ineens baby is geworden JULLIE kunnen niet toveren wat misschien in deze situatie wel heel erg goed zou uit komen, of niet. Lieve groetjes en heel veel sterkte met jou nieuwe baby daar gaat je vrijheid weer nu loop je met een baby in huis de deur niet meer zo makkelijk uit SUCSES ANJA..

  • ilde

    Hallo Anja , dank u voor je berichtje en je goede raad ! Ik moet je zeggen wij zijn ook niet over een dag ijs gegaan ! Heb er ook met vrienden over gesproken ! Ik weet heel goed dat het voor ons een aanpassing zal worden ! En dat ik niet meer zo gemakkelijk het huis uit zal kunnen , dat zal ik er maar bij nemen ! Ik zal terug gewoon moeten worden ,dat er een babytje is ! Ze wilt het , ……… ik wil graagdatinge terug tot rust komt !Ik heb met haar juf gebeld dat ze volgende week niet naar school komt ! Dan heb ik al de tijd om met haar bezig te zijn !

    Deze morgen zijn we gaan zien naar een ledikantje , box, kleertjes en baby spulletjes !Het is wel een weekje vroeger ,maar het is echt nodig ! Seffens mag ze gaan slapen

    Ons oudste gaat voor 2 dagen bij vrienden , zodat ik al de tijd kan nemen voor inge !

    Vanaf nu gaat ik haar behandelen als baby ! Ik ga inge helemaal terug in haar babytijd brengen ! Op een heel lieve rustige manier gaat ik haar terug in haar babytijd brengen ! Ik zal er al de tijd voor nemen , dat ze terug een babytje wordt !

    Nu op het ogenblik heeft ze die aandacht nodig , we zullen wel zien hoe het verder verloopt !

    We maken ons op het ogenblik geen zorgen voor later , we zullen wel zien !

    Toveren kan ik zeker niet , maar ik kan proberen haar VOLLEDIG in haar babijtijd te brengen !

    Nu moet ik voort maken , want ze moet in bed ! Nu begint het werk , voor te zorgen voor ons baby inge !

    Na haar mddagdutje ,ga ik stilletjes aan beginnen met haar te behandelen als baby !

    Lieve groetjes ,hilde

  • Els

    He anja ik weet hier ook alles van. Mijn zoon nu 20 toen 9 plaste zeer regelmatig in bed, 3tot4 keer in de week was het raak. We hadden al wat dingen uitgeprobeerd maar niks scheen te helpen. Rond zijn 9de verjaardag was hij toe aan een paar nieuwe pyjama's en dacht dit is mijn kans. Ik kocht bij de hema 6 nieuwe oogjesluiers knipte er 2 doormidden en naaide die aan de 4 overgebleven luiers. Ook kocht ik 3 plasticbroeken m.M bij de drogist en daarbij nog een pak inlegluiers. Luiers een keer gewassen en alles een paar dagen verstop. Op zijn verjaardag zijn kado's gegeven hij was er erg blij mee. Verder de hele dag een mooi feestje gehad en toen het dan bedtijd werd naar boven om de pyjama aan te doen. Je begrijpt wel dat er een van zijn nieuwe aan moest,daarop ging ik met hem op bed zitten en zij dat dit wel kon maar dat er dan eerst iets anders onder moest. Hij vroeg toen wat dan? Ik zij een luier en plasticbroek waar hij zichtbaar van schrok. IK zij meteen dat het niet als straf bedoeld was maar alleen om hem en zijn koude natte bed te voorkomen. NU zou alleen de luier nat zijn en de rest droog dit leek hem ook wel wat maar die luier om zat hem nog niet lekker. Na wat tijd zij hij goed mama we proberen het,dus vroeg ik hem op zijn bed te gaan liggen en ging ik de spullen halen. Heb de luier gevouwen zijn onderbroek uitgedaan luier er onder inlegluier erin tussen de benen gevouwen naar voren vastgespeld,plasticbroek erover en zij nieuwe pyjama aan klaar voor de nacht. Het was voor beide wel even wennen maar het proberen waard. S'ochtens kwam hij blij uit bed beneden en zij mama ik ben droog zie je nou wel zij ik blij met hem maar heb je de luier al gevoeld. Toen hij die voelde bleek deze kletsnat te zijn. We hebben deze truc nog jaren volgehouden en er waren maar een paar goede vrienden die er vanaf wisten en waar hij zonder probleem met zijn luiers kon logeren. Tot zover mijn relaas Groeten ELS.

  • Hilde

    Hallo els , ja je moet ze soms helpen zo ook bij inge ! Maar zij wilt nog het hele kleine meisje zijn ! Ik moet zeggen dat vlot wel ,ze is al een gans stuk opgeschoven naar het hele kleine meisje !

    Groetjes ,

    Hilde

  • Hilde

    Hallo anja , ik ben 2 dagen met inge bezig geweest ben zelf verschoten dat het zo vlug ging ,inge is terug in haar babytijd !!!

    Ze heeft juist terug een fles gekregen , en nu is ze mooi aan het spelen in hare box ! ja er komt veel werk bij dat alles , moet nog doeken wassen en haar kleertjes ! Ik ben konstant bezig geweest met haar , maar ben toch blij dat ik het gedaan heb !

    Ons babytje inge voelt zich heel goed , met veel geduld en liefde heb ik haar terug in haar babytijd gekregen !Dat was niet zo gemakkelijk , maar alles bij een genomen ze zit er terug in ! en dat was de bedoeling !

    Graag zou ik je nog willen bedanken voor je berichtje , je mag steeds een antwoordtje geven !

    Groetjes ,

    Hilde

  • Ron inco. lid

    Hallo Hilde,

    Ik denk niet dat het zo,n goed idee is om je dochter Inge weer terug te brengen in haar baby tijd.

    Nu is Inge nog 7 jaar, maar straks dan is ze 12/13 jaar en gaat dan naar het middelbaar onderwijs, en wat zullen

    haar klas genoten dan wel niet zeggen dat Inge dan met een luier op school rond loopt en in haar luier plas/poept

    Ik denk dat Inge dan heel erg gepest gaat worden als baby op de middelbare school .

    Het is nu al heel raar dat je een meisje van 7 jaar nog een luier omdoet en in de box zet en een fles geeft.

    Ik denk dat Inge nog niet een AB/DL baby kan zijn aan gezien haar leeftijd, maar het is wel raar dat Inge geluierd

    wordt en als een baby haar verdere jeugd moet door komen tot welke leeftijd ???????????

    Ik vind het al heel erg dat ik luiers moet dragen omdat ik een zenuwverlamming heb van mijn blaas en darmen .

    Ik kan niet tegen inco. luyiers i.v.m zeer ernstig luier uitslag tot bloedens toe.

    Ik moet katoenen baby luiers en plasticbroekjes dragen omdat ik niet zindelijk meer ben, en jij laat Inge zonder dat

    een luier nodig is in de luier plassen en poepen ???

    En Inge kan toch zelfstandig eten met bestek, Waarom laat je Inge dan uit een baby fles haar voeding drinken,??

    Inge wordt uitgelachen door haar klas genootjes als ze weten dat Inge uit een baby fles haar voeding krijgt.

    En als klas genootjes thuis komen en ze zien Inge in de baby box ????

    Ik denk dat het heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel schade gaat brengen aan het groter worden van Inge.

    Ik denk dat je met Inge naar een jeugd Psycholoog zal moeten om uit te zoeken wat er met Inge aan de hand is.

    Beste Hilde, dit is echt niet goed hoor denk na als moeder, en denk aan de toekomst van Inge.

    mvrgr. Ron Inco lid

  • Anja

    Lieve hilde weet niet of je het bericht van ron gelezen hebt,je hebt er in ieder geval nog niet op gereageerd. Zal wel door de drukte komen met de nieuwe ‘baby’. Ron spreekt ook duidelijk uit de bedenkingen die hij er bij heeft voor de gevolg schade van inge. Weet niet hoe je er zelf over denkt nu jij al een paar dagen plas- en poepluiers van je 7jarige baby hebt moeten verschonen en de rest van het bijkomende werk gedaan hebt. Denkt inge ook nog steeds het zelfde,weet dat er meer kinderen zijn die geinstresseerd zijn in luiers/plasticbroeken maar dit hele baby gebeuren er om heen ik vindt het nog al wat voor een 7jarige. Dit moet toch ergens uit voort vloeien. Zoals ron zegt heb ik ook al mijn bedenkingen uitgesproken over het gene wat overdag allemaal gebeurd. S'nachts doen jullie er niemand kwaad mee want er zijn vele,vele kinderen die nog in bed plassen en daarvoor een luier dragen. Daarom wens ik jou je man en andere dochter en vooral inge veel sterkte in de te nemen vervolg beslissingen. Veel liefs Anja.

  • Ron inco. lid

    Hoi Anja,

    Ik denk dat jij met mij eens ben dat Hilde haar dochter Inge weer als een baby door het leven laat gaan.

    Het is nu al een kwelling om Inge als baby te laten leven.

    Op school lijkt mij dat heel erg voor Inge om als baby te moeten rond lopen , ik vraag mij af of de leerkrachten van

    Inge van deze situatie op de hoogte zijn , als dat het geval wel is en haar klas genootjes weten dat dan wordt Inge

    heel erg gepest, verder lijkt mij de taak van de leerkrachten om de jeugd psycholoog in te schakelen deze situatie

    is voor Inge als 7 jarig meisje onmenselijk.

    Als Inge straks het middelbaar onderwijs gaat volgen , wordt Inge heeeeeeeeeeel erg gepest, dat brengt verdere

    schade toe aan de jeugd van een jong meisje.

    Zoals gemeld draag ik katoenen baby luiers met een plasticbroekje, omdat ik niet tegen wegwerp inco. luiers kan.

    Ik drtaag luiers omdat mijn zenuwen onder in de rug schade heeft gebracht aan het gevoel in mijn linker been en aan

    de blaas & darm zenuwen , daarom ben ik niet ZINDELIJK !!!!!!!! maar ik vraag niet om een baby luier te dragen ik heb

    geen andere keus, omdat ik ook niet geopereerd kan worden i.v.m een zeer slechte conditie van hart en longen.

    Ik voel mij helaas wel net een baby , vooral met katoenen baby luiers om ik ben hier dus heeeeel verdrietig om.

    En de ouders van Inge laten Inge in een luier rond lopen en baby kleren dragen, zetten Inge in de box , geven Inge

    een fles en speen zo maken de ouders van Inge er juist een AB/DL baby van, Inge kan nog geen AB/DL baby zijn

    aangezien de jeugdige leeftijd van Inge.

    Als de ouders van Inge goed nadenken gaan zij met Inge naar een jeugd psycholoog, en zo snel mogelijk anders brengt

    dat zeer ernstige schade toe aan de jeugd van Inge, ik hoop dat de ouders van Inge hierover gaan nadenken.

    Ron Inco. lid Inco. club