Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

droge billen

  • Henrike

    Hoi allemaal,

    Ik heb even een vraagje: Justin heeft sinds een paar dagen onwijs droge billen, in die zin dat zijn huidje op zijn billen (eigenlijk alles wat binnen zijn luierbroekje valt) errug droog is. Het is niet rood, maar het schilfert wel een beetje. Zijn vel valt er een beetje af om het zo maar te zeggen. Vanochtend kwamen er echt zo'n beetje de vellen vanaf. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft er geen last van, dus ik maak me er niet echt zorgen over, maar het lijkt me toch ook niet lekker voor hem. Ik smeer nu maar zoveel mogelijk met vaseline (lijkt me beter dan sudocreme, omdat hij verder eigenlijk geen last heeft) en hoop dat het snel over is. Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben of als jullie nog tips hebben.

    Groetjes van Henrike

    p.s. Hij zit sinds gisteren (weer) even in de wegwerp, omdat hij z'n prikjes gisteren heeft gehad en die overbroekjes precies met de randjes op de prikplekken zitten, dus dat is een beetje pijnlijk voor hem. Hij heeft nl. behoorlijk last van zijn beentjes (vooral links). Dat droge is al voor het weekend begonnen achteraf gezien.

  • Jade

    Hoi Henrike,

    Cosmo had toen ik nog wegwerpluiers gebruikte altijd een droge plek onderaan z'n ruggetje, vlak boven z'n billen. Wat ik toen wel deed was er regelmatig babyolie opsmeren. De babyolie wordt het beste door het huidje opgenomen als het nog vochtig is. Ik smeerde de plek vaak al in als Cosmo nog in badje zat (de olie blijft toch wel op de huid zitten). Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes ermee.

    Groetjes,

    Jade

  • Mandy

    Je kunt beter olie b.v. Natusan babyolie gebruiken i.p.v. vaseline. Vaseline sluit de huid nl. af waardoor je kans hebt dat er ontstekingen ontstaan.