Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Katoenen optrekbroekjes/trainers

  • Sophie

    Steeds vaker hoor je dat ouders zoeken naar een oefenbroekje om zo de weg naar zindelijkheid in te slaan. Maar er is zo weinig over bekend. Heb zelf eentje van Diaperaps, daar zit extra katoen in het kruisje en ziet eruit als een echt onderbroekje. Het enige is dat hele plassen er niet door worden tegengehouden en het dus louter bij een ongelukje dienst kan doen en niet als luier.

    Nu was ik vandaag bij Zippidys die ook trainingsbroekjes verkopen. Dat staat ook wel op de website, maar het is verder niet uitgebreid. Heel erg jammer, want het broekje ziet er heel mooi uit en er zit een soort buitenbroekje omheen. De zijkantjes zijn van elastisch materiaal waardoor aan- en uittrekken makkelijker gaat. En door het anti-leklaagje kan dit trainingsbroekje dus iets meer aan dat een ongelukje, het lijkt in principe gewoon op een goede luier en dan in broek vorm.

    Gr Sophie

  • Marijke Arts

    Hoi Sophie.

    Ik zie dat je op dit bericht helemaal nog geen reactie hebt gehad.

    Je hoort inderdaad niet zo veel over katoenen optrekbroekjes. Het zou mooi zijn als er wel een echt trainingsbroekje verkrijgbaar is, want dat zou immers de katoenen variant zijn van de Up en Go, en dat is mooi. Bij Kooshies hebben ze ook een trainingspants. Bij Indisposables verkopen we een peuterbroekje, dit is ook wel een broekje met een nylon waterdichte buitenkant, maar dit broekje vangt geen volledige plas op, het heeft dus niet de capaciteit van een luier, het is bedoeld voor een ongelukje bij kinderen die eigenlijk al zindelijk zijn. Het zou mooi zijn als een van de andere merken wel een broekje kan leveren wat echt bedoeld is voor de zindelijkheidstraining, en dat zo'n broekje dan wel een volledige plas kan opvangen. Maar of dat zo is bij die trainingspants,

    dat weet ik niet.

    Gr. Marijke.